Pizza jako sázka na jistotu

Každoročně snědí Češi více než 31 milionů slaných koláčů, jejichž rodištěm byla před více než 125 lety italská Neapol. Z druhů se nejvíce prodává Capricciosa, a to v odpoledních a večerních hodinách. A přestože denně se u nás zavře pro nedostatek zákazníků v průměru jedna restaurace, pizzerií stále na trhu přibývá.
V rámci gastronomie tak nabízejí podniky inspirované italskou kuchyní (vedle modernizovaných fast foodů) stále reálnou šanci, jak v podnikání uspět. Mezi 5 nejúspěšnějších franšízových sítí světa patří Pizza Hut, americká značka, která byla založena v roce 1958, a dnes je vůbec největší společností, která se orientuje výhradně na pizzu. Pro letošní rok má v plánu expanzi v Pákistánu, kde chce mít až 150 poboček.
Za expanzi ve střední Evropě je od loňského roku zodpovědná polská společnost AmRest, která se zavázala k minimálnímu počtu otevřených restaurací také v Česku, přesná čísla nebyla zveřejněna. V rámci celé Evropy by nicméně mělo jít o asi 300 nových restauracích Pizza Hut, které by měly být zprovozněné do pěti let od podpisu smlouvy loni v létě. AmRest v této části Evropy drží i franšízová práva pro značky KFC, Burger King nebo Starbucks.
Telepizza v tuto chvíli vlastní po celém světě 1389 restaurací ve 13 zemích na 3 kontinentech, z toho 55 % jsou franšízy. Kromě Česka letos hodlá expandovat také do Jižní Ameriky.
Do Česka mezitím ale doputoval také další úspěšný americký franšízový koncept pizzerií. Little Ceasars je v USA trojkou, působí ve všech 50 amerických státech a dalších 20 zemích světa. Kandidát na výhradní licenční smlouvu by se měl sám zapojit do provozu firmy. Investice do franšízy Little Ceasars začíná na 250 tisících amerických dolarů, ze které si je možné pořídit bistro o velikosti asi 100 metrů čtverečních.
Rodinná značka Grimaldi´s, jejíž počátky sahají až do roku 1930, patří v New Yorku k nejoceňovanějším restauracím. Počáteční kapitál na získání licence Grimaldi’s a zahájení provozu minimálně dvou pizzerií se pohybuje v rozmezí 1,5 až tři miliony dolarů. Licenci mohou získat i developeři nebo vývojáři a provozovatelé nákupních center a malobchodů. Očekává se mimo jiné přístup a znalost dodavatelských řetězců a dokonalá znalost místního trhu.
Období změn nyní čeká ale také původní tuzemskou síť pizzerií Forty’s Pizza, kterou před nedávnem koupila španělská značka Telepizza. V následujících třech letech by počet restaurací Telepizza měl v Česku dorůst k číslu 20. Pomalu, ale jistě, se k nám blíží renesance pizzy. Pokud jste někdy uvažovali o otevření vlastní pizzerie a váhali, zda je příhodná doba, nyní čas na neapolskou pochoutku definitivně dozrál.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...