Kult z Kalifornie na český talíř

Stravují se v nich celebrity, na své si tam přijdou i úspěšní a slavní sportovci. První restaurace značky Lawry’s byla otevřena v Beverly Hills v roce 1938. La Cienega Boulevard, na nemž podnik stál, tehdy lemovala pole s hořčicí, a večeře včetně vyhlášeného hovězího steaku s kostí tam stála jeden a čtvrt dolaru. Dnes je ulice známá jako "Restaurant Raw" pro velké množství prvotřídních gastronomických podniků. Mezi ně samozřejmě stále patří původní restaurace Lawry’s Prime Rib, která například dodnes vyniká rekordními počty rezervací ze strany zákazníků.
Kromě hovězího steaku s kostí prosluly služby restaurace sítě Lawry’s také díky speciálnímu servírovacímu vozíku, v němž maso obsluha porcuje před zraky strávníků. Gastronomické zařízení, které váží 320 kilogramů, bylo vyrobeno z nerez oceli a svého majitele tehdy stálo značnou částku peněz. V nabídce má Lawry’s v současnosti nejen hovězí maso, značka patřila také mezi vůbec první americké restaurace, které začaly podávat sálat jako nedílnou součást hlavního chodu. Značkové salátové zálivky, marinády i dresinky Lawry’s se prodávají v USA také v maloobchodech.
Tři týdny v Beverly Hills i Las Vegas
Značku dnes prezentují ve Spojených státech především 4 restaurace. Pobočky slavné americké značky lze nalézt v Las Vegas, Chicagu, Dallasu, Singapuru, Hong Kongu, na Tchaj-wanu, v Soulu, Tokiu či Ósace. Zakladatelé konceptu Lawrence L. "Lawry" Frank a Walter Van de Kamp otevřeli svůj vůbec první podnik v roce 1922 pod jménem Tam O’Shanter Inn restaurant. Dnes je jedna z nejstarších restaurací v Los Angeles označovaná zároveň za jeden z nejdéle fungujících rodinných podniků na světě, který je stále v rukou majitelů stejného příjmení.
Lawry’s se chce v expanzi aktuálně soustředit také na evropské země včetně České republiky. Hledá proto finančně silnou společnost, která má zkušenosti s gastronomií a podnikáním v místních poměrech. Budoucí držitel exkluzivní licence bude zodpovědný za rozvoj a management restaurace, a musí proto projít školením a tréninkem v USA. Nejprve stráví tři týdny v restauraci v Beverly Hills, poté také tři týdny v Las Vegas. Restaurace musí mít velikost mezi 600 až 1 200 m², investice na otevření restaurací a rozvoj značky činí asi čtyři miliony dolarů.
PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...