Miliardy ze studené kávy

Káva podobná Guinessu? Ale jistě. Americká franšízová síť Starbucks se rozhodla rozšířit svou nabídku o tzv. studené bary, kde se v seznamu nabízených nápojů objevuje navíc položka Nitro Cold Brew. Jedná se o studenou kávu, která je chlazená dusíkem a čepovaná v provozovnách ze sudů podobně jako pivo. Jelikož je vařená za studena, neničí až 20ti hodinový výrobní proces drahocenné látky uvnitř kávových bobů, a to včetně kofeinu. Nápoj si díky dusíku lépe uchovává i původní aroma a chuť, než když obsahuje běžnější oxid uhličitý.
Podle vedení společnosti je Nitro Cold Brew podle prvních reakcí zákazníků obrovskou příležitostí, jak obsadit další část trhu a nalákat do kaváren nové zákazníky. "Celých 40 let jsme se snažili zdokonalit umění pražení a vaření nejjemnější horké kávy, a i když jsme vždy zákazníkům nabízeli nové možnosti studených káv, nic se nevyrovná tempu chuti, umění a inovace v přípravě, která nás čeká v několika následujících letech,“ říká předseda a výkonný ředitel Starbucks Howard Schultz.
Chutná i v zimě
"Vytváříme zcela nový zážitek pro naše zákazníky," doplňuje viceprezident pro nápoje Sandy Stark. "Je to obrovská příležitost. Naším záměrem je nabízet tuto kávu podle možností v co největším počtu prodejen." Starbucks začal prodávat první ledovou kávu v roce 2015, a podle agentury Bloomberg objem jejího prodeje každé dva roky roste o čtvrtinu. Celkově trh s ledovou kávou podle statistik mezi lety 2010 a 2015 narostl globálně o takřka 340 %.
Tento trend navíc přestal být sezónní záležitostí, zákazníci si nápoj oblíbili natolik, že se jej odmítají zříci v zimě, kdy se dříve běžně neprodával. Nitro Cold Brew by mělo začít prodávat do konce léta na 1400 poboček Starbucks v USA, a také ve stovce britských kaváren se zeleným logem mořské panny. Instalovat se proto musí do vybraných kaváren nové zařízení, což je podle Schultze také důvod, proč zatím nebude Nitro Cold Brew nabízené ve všech pobočkách Starbucks,
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...