Subway se po 20 letech změní

Franšízová síť sendvičových fast-foodů Subway si slouhodobě drží prvenství v počtu poboček - globálně jich je nyní otevřených viíce než 44 tisíc, a denně prodají na 7,5 milionu sendvičů. Od roku 2012 nicméně hlásí firma neustále klesající prodeje, u některých prodejen za posledních 5 let klesl obrat až o 15%. Loni společnost poprvé ve své historii v USA zavřela více poboček, nežli otevřela. Počet amerických franšíz Subway se v roce 2016 snížil z 27 103 na 26 744.
Nový design má přinést do sendvičových barů více jasnějších barev (inspirovaných čerstvou zeleninou), lepší osvětlení interiéru a elegantnější nábytek. Vedení společnosti doufá, že poté budou restaurace pro spotřebitele více přitažlivé, a služby technologicky důvtipnější. "Myslíme si, že lidé dnes hledají především jednoduchost," říká Trevor Haynes, viceprezident společnosti Subway. Přestavba většiny poboček by podle zveřejněných plánů měla proběhnout příští rok, asi 85 restaurací změny zavádí již nyní. Franšízantům slibuje vedení Subway podporu a pomoc při financování redesignu, podle Haynese někteří chystané změny přijali s nadšením.
V Česku se značce daří a prodeje rostou
Zákazníci by nově měli vidět produkty, z nichž se sendviče vyrábějí. Vystavené tak budou ve speciálních boxech rajčata, okurky, papriky či cibule. Před očima zákazníků se připravují již déle než 50 let, nový prodejní model by měl přinést do provozoven maximální transparentnost a zkušenost se zdravými a čerstvými potravinami. Subway zavede také objednávkový digitální systém pro spěchající hosty, zkrátit by se tak měla doba čekání na výrobu objednávky. Obměnou projde i menu restaurací, přibude například širší nabídka kávy, či bezlepkové pečivo.
Změny vyvrcholí úpravou a modernizací loga - bylo také zjednodušeno, typické písmeno S je složené ze dvou protisměrných šipek, a kombinuje opět žlutou a bílou barvu. Má působit jako opětovné pozvání pro zákazníky vně i uvnitř prodejny. V ČR je v nyní otevřeno 19 restaurací Subway. Licence stojí 7 500 eur. Pokud franšízant stihne otevřít provozovnu do roka, dostane polovinu investice zpět. Vedle toho provozovatel restaurace odvádí značce 8 % z tržeb, a 4,5 % platí za marketing. V průměru 147 tisíc eur musí majitel investovat do vybavení, záleží samozřejmě na velikosti provozovny. V České republice loni zvýšila značka Subway tržby o 11 %.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...