Subway se po 20 letech změní
Franšízová síť sendvičových fast-foodů Subway si slouhodobě drží prvenství v počtu poboček - globálně jich je nyní otevřených viíce než 44 tisíc, a denně prodají na 7,5 milionu sendvičů. Od roku 2012 nicméně hlásí firma neustále klesající prodeje, u některých prodejen za posledních 5 let klesl obrat až o 15%. Loni společnost poprvé ve své historii v USA zavřela více poboček, nežli otevřela. Počet amerických franšíz Subway se v roce 2016 snížil z 27 103 na 26 744.
Nový design má přinést do sendvičových barů více jasnějších barev (inspirovaných čerstvou zeleninou), lepší osvětlení interiéru a elegantnější nábytek. Vedení společnosti doufá, že poté budou restaurace pro spotřebitele více přitažlivé, a služby technologicky důvtipnější. "Myslíme si, že lidé dnes hledají především jednoduchost," říká Trevor Haynes, viceprezident společnosti Subway. Přestavba většiny poboček by podle zveřejněných plánů měla proběhnout příští rok, asi 85 restaurací změny zavádí již nyní. Franšízantům slibuje vedení Subway podporu a pomoc při financování redesignu, podle Haynese někteří chystané změny přijali s nadšením.
V Česku se značce daří a prodeje rostou
Zákazníci by nově měli vidět produkty, z nichž se sendviče vyrábějí. Vystavené tak budou ve speciálních boxech rajčata, okurky, papriky či cibule. Před očima zákazníků se připravují již déle než 50 let, nový prodejní model by měl přinést do provozoven maximální transparentnost a zkušenost se zdravými a čerstvými potravinami. Subway zavede také objednávkový digitální systém pro spěchající hosty, zkrátit by se tak měla doba čekání na výrobu objednávky. Obměnou projde i menu restaurací, přibude například širší nabídka kávy, či bezlepkové pečivo.
Změny vyvrcholí úpravou a modernizací loga - bylo také zjednodušeno, typické písmeno S je složené ze dvou protisměrných šipek, a kombinuje opět žlutou a bílou barvu. Má působit jako opětovné pozvání pro zákazníky vně i uvnitř prodejny. V ČR je v nyní otevřeno 19 restaurací Subway. Licence stojí 7 500 eur. Pokud franšízant stihne otevřít provozovnu do roka, dostane polovinu investice zpět. Vedle toho provozovatel restaurace odvádí značce 8 % z tržeb, a 4,5 % platí za marketing. V průměru 147 tisíc eur musí majitel investovat do vybavení, záleží samozřejmě na velikosti provozovny. V České republice loni zvýšila značka Subway tržby o 11 %.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...