Veletrh skončil rekordem

Stoupající zájem o franšízing v Česku potvrdil 2. ročník Veletrhu Franchisingu v Praze. Ve Slovanském domě přivítal 15. listopadu 2 500 návštěvníků, kteří měli možnost seznámit se s desítkami franšízových konceptů z ČR i zahraničí. Nejen podle pořadatelů akce předčila veškerá očekávání. Veletrh Franchisingu je součástí Hlavní události Týdne podnikání, a patří mezi největší podnikatelské události v České republice.
"Velmi mile nás potěšila skvěle zvládnutá organizace, od samotného začátku až do večerních hodin jsme byli na stánku Telepizzy plně vytížení odpovídáním na dotazy. Několik lidí přišlo již přímo za naší značkou, a stejně jako mnozí další měli zájem především o podmínky získání franšízové licence. Očekáváme proto, že veletrh přivede brzy do našich řad nové partnery," říká Jakub Šlezar, jednatel společnosti Telepizza v Česku.
Mezi vystavovateli na veletrhu nechyběly v Praze úspěšné franšízové značky jako jsou např. Century 21, Subway, či Ugo, Telepizza, Pizza Coloseum, Quickwash, SpeedQueen, Expense Reduction Analysts, Naturhouse, OK Point, Extéria, Partner, Sklizeno a další. O praktické zkušenosti s franšízovým podnikáním se v Praze podělili zástupci úspěšných značek, jako jsou McDonald´s, Svět zdraví nebo Remax v panelové diskuzi v rámci Školení franchisingu. Ohledně franšízingu radila zájemcům Lenka Turnerová, docentka pro mezinárodní obchod, či právníci a specialisté na oblast duševního vlastnictví Mgr. Ivan Rámeš spolu s Mgr. Terezou Ditrychovou ze společnosti Havel, Holásek & Partners.
Školení franšízingu se těšila velkému zájmu i mezi mladšímí návštěvníky veletrhu. Potvrdila tak trend, kdy se zájemci o podnikání a franšízing snaží informovat o situaci na trhu, což zároveň nutí jednotlivé značky k maximální transparentnosti co se týká podmínek franšízové spolupráce.
"Školení franšízingu bylo vždy zaplněno, stejně tak jsme zaznamenali velký zájem domácích potenciálních franšízorů, kteří zvažují nebo se již rozhodli na trh franšízingu vstoupit. Rostoucí počet domácích konceptů jen potvrzuje, že franšízing je v Česku stále na vzestupu," říká za pořádající společnost Marek Halfar, který na jedné z přednášek vysvětloval zásady spolupráce ve franšízingu v praxi. Hlavním organizátorem Veletrhu franchisingu je každoročně mezinárodní poradenská společnost PROFIT system franchise services s.r.o., která se specializuje na franšízové poradenství, je provozovatelem portálu Franchising.cz a vydavatelem tištěného titulu Vlastní firma FRANCHISING.
Součástí Veletrhu byla letos také poprvé Masrer-franšízová konference, aby již pošesté za sebou představila nové úspěšné zahraniční franšízové systémy, které chtějí vstoupit na český a slovenský trh. „Přítomnost zástupců prezentovaných franšízových konceptů ze zahraničí nabídla příležitost především pro zájemce o samostatné podnikání, malé a středně velké podnikatele, jakož i manažery firem, jak získat informace o významných globálně působících značkách a jak se stát jejich partnery“ uvedl jeden z pořadatelů Aleš Tulpa ze společnosti AVEX systems s tím, že konference se celkem zúčastnilo na 150 zájemců.
Pořádající společnost PROFIT system franchise services s.r.o. tímto děkuje za spolupráci společnostem European Leadership & Academic Institute v.o.s. (ELAI), Havel, Holásek & Partners, a AVEX System, stejně jako mediálním partnerům Lagardere Active ČR - rádio Evropa 2 a Frekvence 1, YouRadio, radio ZET, a Brands & Stories.
Veletrh FRANCHISINGU se bude nadále snažit přispívat k tomu, aby Praha patřila k velkoměstům, kde se pravidelně setkávají zájemci o podnikání pod zavedenou značkou. Těště se proto s námi na jeho nadcházející 3. ročník, který se již nyní chystá na příští rok. O přípravách budeme průběžně informovat čtenáře portálů Franchising.cz a Franchising.sk, stejně jako magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
PŘEČTI ČLÁNKY

Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
O vstupu americké franšízy Popeyes na náš trh víme už od loňského podzimu. Nyní je ale otevření pražské pobočky otázkou nejbližších týdnů.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI