Velká kávová válka pokračuje

Rychle rostoucí konkurence mezi špičkovými kavárenskými řetězci a zpomalení služeb v rámci jednotlivých restaurací následkem zavádění nových způsobů prodeje a moderních technologií. To jsou dva hlavní důvody, které příští rok budou tlačit proslulou americkou značku Starbucks ke zlepšení výkonnosti, tvrdí analytici podle zpravodajské agentury Reuters. Prognózy zveřejnili poté, co vedení Starbucks oznámilo meziroční pokles tržeb za 3. čtvrtletí 2017 o 2 %. Starbucks doplatil kromě jiného na nové mobilní objednávky a platby, které měly za následek i zpomalení služeb v restauracích a nespokojené zákazníky.
V reakci na klesající tržby se Starbucks nyní hodlá soustředit na snídaňovou nabídku, mobilní služby i pro nečleny klubu a věrnostních programů, menu chce obohatit o "inovativní potraviny". Podle analytiků by se vedení kavárenského gigantu mělo ale soustředit spíše na nápoje, protože potravinový sektor neumožňuje v současnosti tak vysoké marže na prodaném zboží. Navíc Starbucks ztrácí zákazníky i kvůli šikovné strategii konkurenční značky fast-foodů McDonald’s, která nabízí v USA espresso McCafe za 2 dolary. Starbucks hrozí i vyšší konkurence od velkých producentů káv jako Nestlé, Blue Bottle či Intelligentsia, kteří rychle expandují.
Trump v bitvě proti Schultzovi a naopak
Kavárny Starbucks vůbec v USA nezažívají své nejšťastnější období. Současný prezident Donald Trump řetězec několikrát otevřeně kritizoval, což mělo za následek, že se káva Starbucks ocitla na nepsaném seznamu "levičáckých potravin". Značka je od té doby terčem kritiky i mezi Trumpovými příznivci, aktuálně vznikl skandál kolem reklamy, která pobouřila tradičně silně nábožensky založené Američany svou "sexuální nevyhraněností". Znázorňuje dvě ženy při důvěrném hovoru, které pijí kávu, a tradiční sváteční kelímky Starbucks letos navíc zdobí dvě držící se ruce. Padla tak i zjevně přehnaná obvinění z propagace homosexuality.
Předseda představenstva a bývalý generální ředitel Starbucks Howard Schultz také opakovaně vystupoval proti Trumpovi a jeho politice, naposledy kritizoval prezidentův plán na snížení daní (až o 20 %), protože "rozhodně nepovede k rovným podmínkám a spravedlivější společnosti". Letos v únoru se Starbucks také postavil proti zákazu vstupu přistěhovalců z muslimských zemí. I v důsledku problémů na domovském trhu se nyní značka prezentuje svou expanzí v Evropě, příští rok otevře svou vůbec první pobočku v Itálii. Poprat se musí ale i na starém kontinentě s další konkurencí, například v podobě oblíbeného britského kavárenského řetězce Costa Coffee.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...