Zábavní restaurace jako trend

Bary, kde se hosté obsluhují sami, restaurace, kde místo číšníků rozváží nápoje vláček, či kavárny, kde se neplatí za útratu, ale za čas strávený uvnitř. Do gastronomie vstoupil nový trend - restaurace, které své hosty lákají k návštěvě nejen skrze nabídku jídla a pití, ale také za další zábavou. Ať už jde o možnosti sestavování vlastních pokrmů z různých ingrediencí nebo zábavné věrnostní hry, gastronomické značky kreativitou bojují o zákazníky v době, kdy stále roste obliba dovozu jídel domů, a restaurace tak přicházejí i o své stálé hosty. Přibývá také franšízových sítí, jejichž úspěch je založený právě na zábavě, a nápaditých atrakcích pro hosty.
Mezi úspěšné české franšízové sítě patří značka The PUB, která působí také v Německu a Rakousku. V ČR má 14 poboček, její specialitou je možnost načepovat si pivo na výčepech umístěných přímo na stolech. Tahle atrakce v Berlíně z restaurace učinila podle spoluzakladatele franšízové sítě Martina Šampalíka doslova kultovní místo, firma tak chystá otevření další pobočky v Norimberku. Na expanzi do Číny se již několik měsíců připravuje česká franšízová značka Výtopna. Restaurace Výtopna jsou proslulé díky vláčkům, které nahrazují obsluhu, a objednávky rozvážejí přímo na stoly.
Virtuální peníze, karaoke i účty za čas
Výjimečný zážitek slibují svým hostům také franšízové pobočky lotyšské sítě Easy Wine a Easy Beer, která plánuje expanzi do ČR. Při vstupu do restaurací značek Easy Wine a Easy Beer obdrží každý zákazník kartu, která obsahuje virtuální peníze. Koupit si může nápoj po naskenování karty na výdejním automatu, a až později zaplatit na pokladně. Víno a pivo si mohou hosté sami načepovat v libovolném množství rovnou ze sudů. Koncept má mnoho výhod i pro provozovatele, kteří ušetří na mzdách pro personál, a celkové množství spotřebovaných nápojů je navíc díky systému účtováno do posledního mililitru.
Na příští rok značka The Tilted Kilt ohlásila plány na expanzi i mimo USA, podpořit přitom hodlá ještě více právě zábavní složku konceptu, čímž podle svého vedení reaguje také na změny na trhu.
Na klasickou hospodskou zábavu spojující živou hudby, karaoke, či kulečníkové herny se sportovními bary se specializuje americká franšízová síť The Tilted Kilt. V restauraci jsou rozmístěny desítky obrazovek s živými sportovními pořady, oddělené sekce ale umožňují zábavu podle vlastního výběru včetně pořádání soukromých party, oslav, a večírků. Speciálním lákadlem konceptu jsou i stylové uniformy číšníků a číšnic, tzv. Kilt Girls a Kilt Boys. The Tilted Kilt byl založen v roce 2003 v Las Vegas. Hlavní myšlenkou byl keltský sport bar, kde by obsluhovali atraktivní dívky a mladíci. Ti značku prezentují pravidelně i např. na populárních kalendářích.
Z dalších zajímavých gastronomických konceptů lze jmenovat například francouzské Anticafé, kavárny, v nichž se neplatí za obsluhu a objednávku, ale za čas. Hodina stojí od pěti eur, den vyjde na 25 a měsíc na 240, ceny se však liší podle jednotlivých zemí. Anticafé má v současnosti desítku poboček ve Francii a Itálii, do konce roku 2018 chce otevřít dalších 50 v Evropě, a hodlá vstoupit i na český trh.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...