Arby’s bude mít divoká křídla

Síť amerických sendvičových barů Arby´s má v USA, Kanadě, zemích Středního východu a Turecku 3400 provozoven. Brzy se ale značně rozroste poté, co spojí své síly s další franšízovou značkou amerických fastfoodů. a sport barů Buffalo Wild Wings s více než 1200 pobočkami. Značku koupila za tři miliardy amerických dolarů společnost Roark Capital, která vlastní Arby’s. Firmu, kterou poškodil růst cen kuřecího masa, převezme vedení Roark Caiptal i s dluhy, uvedl magazín Forbes. Buffalo Wild WIngs se stane dceřinou společností Arby’s a bude nadále fungovat jako samostatná značka.
Buffalo Wild Wings v současnosti působí kromě Spojených států v Kanadě, Mexiku, Spojených arabských emirátech, na Filipínách, v Saúdské Arábii, Ománu a Indii. Specializuje se na kuřecí kříidélka se speciálními 20 druhy omáček, v nabídce má ale také hamburgery či saláty, v restauracích jsou umístěné obří obrazovky pro sledování sportovních přenosů. Jako uniforma pro obsluhu slouží ve franšízových restauracích sportovní dres s číslem 82, který odkazuje na rok založení franšízové sítě (1982).
Podmínkou je otevření 10 barů Arby´s za 5 let
Síť Arby’s vznikla dříve, již v roce 1964. Zakladatelé Leroy a Forrest Raffelovi se rozhodli před více než 50 lety v Ohiu nabídnout svým hostům něco jiného, než klasické hamburgery. První franšízu uvedli do provozu rok po založení firmy, a v nabídce postupně příbývaly nové pokrmy z toho nejkvalitnějšího masa. Speciality Arby’s vyrábí i v udírnách přímo v restauracích. První pobočku mimo USA otevřela společnost v roce 1981 v Japonsku. Otevření restaurace v USA vyžaduje investici ve výši od 350 tisíc do 2,5 milionů dolarů, značka hledá partnery ale i v Evropě včetně ČR.
Mezinárodní držitelé licence by měli disponovat kapitálem, který by jim umožňil otevřít nejméně 10 barů Arby´s v Česku v časovém období 5 let. Smlouva se uzavírá na 20 let, vstupní poplatek je 10 tisíc dolarů za každou otevřenou restauraci. Poté platí smuvní partneři Arby’s průběžný poplatek je 4,25 % z tržeb, partner je povinen použít minimálně 3,75% z tržeb na marketing. V USA absolvují dvouměsíční školení, od centrály dostanou podporu i při otevírání nových poboček v Česku.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...