Starbucks bere útokem Čínu

Americký kavárenský franšízový koncept Starbucks masivně roste v Číně. Podle ředitelky společnosti pro čínský trh Belindy Wong nyní značka otevírá novou pobočku každých 15 hodin. V Šanghaji byla koncem loňského roku otevřena vůbec největší kavárna Starbucks spolu s prémiovou pražírnou, která má oproti domovské pobočce v Seattlu dvojnásobnou rozlohu - na 2 700 čtverečních metrů. Bývalý ředtel Howard Schultz ji nazval Coffee Wonderlandem. Má vůbec nejdelší bar z poboček Starbucks, pult vyráběný za pomoci 3D tiskárny, a celkovou kapacitu na až sedm tisíc zákazníků denně, kteří mají v interiéru k dispozici na 500 ručně vyráběných židlí.
Starbucks má nyní v Číně na 3 tisíce franšízových poboček, do roku 2021 by jich mělo být celkem přes 5 tisíc. Do 10 let se při takovém vývoji stane Čína zemí s největším počtem poboček Starbucks, a překoná i Spojené státy. "Otevíráme na 500 nových kaváren ročně, to číslo ale není pro nás tím nejdůležitějším," uvedla pro stanici CNBS Belinda Wong s tím, že prioritou zůstává pro značku budování vztahů se zákazníky.
Příprava na pokles zájmu v Americe
V Číně nyní síť Starbucks roste rychleji než ve Spojených státech, kde zástupci značky očekávají brzký pokles trhu s kávou. Tržby zde firmě rostou meziročně o osm procent, zatímco v USA jen o tři. Jen v Šanghaji má firma v současnosti v provozu na 600 poboček, což je už teď nejvíc ze všech měst na světě. Zaměstnance do svých řad láká Starbucks v Číně i na ubytování, čímž se snaží vyjít vstříc mladým absolventům škol bez zkušeností.
Starbucks otevření prémiové kavárny v Šanghaji propagoval také za pomoci čínského e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovat ochutnávku a nakupovat zrnkovou kávu. Spolu s lídrem internetového prodeje v Číně chce Starbucks integrovat zákaznické zážitky a zkušenosti do obchodního provozu v reálném čase. Příběh společnosti v šanghajské pobočce přibližují kromě jiného nápisy a značky na obrovském dvoupodlažním měděném kotli, v němž se na místě praží čerstvá káva. Další část historie si pak mohou hosté přečíst v prostorovém interaktivním průvodci na internetu.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...