Prostřeno pro byznys

Zažívají-li firmy dobré časy, pokouší se často expandovat, aby své výrobky prověřily i na zahraničních trzích. To dokládá i výrobce porcelánu, skla a kuchyňského vybavení, švédská společnost Duka. Počátky této firmy sahají do první poloviny 20. století, konkrétně do roku 1920, kdy obchodník Hjalmar Blomkvist otevřel první obchod ve švédském Linköpingu. Protože se mu dařilo, rozhodl se zprovoznit obchody i v dalších městech. Když odešel do důchodu, odprodal svou firmu novému majiteli, který společnost dále rozšiřoval. V roce 1962 se původní podnik připojil k 16 dalším dealerům a společně vytvořili společnost Duka. Ta v roce 1999 začala expandovat do Polska, kde provozuje na 60 obchodů. V současné době působí ve Švédsku, v Nizozemí, Bulharsku či ve Velké Británii.
Dobré obchodní výsledky ve stávajících zemích povzbudily zájem i o trhy, kde ještě společnost není aktivní. Nyní je cílem centrály proniknout do Česka, na Slovensko, do Rumunska nebo Maďarska, kde chce s obchodníky, kteří se ztotožňují s hodnotami firmy, zprovoznit 15 nových obchodů. Vhodným kandidátem na spolupráci je podle Teresy Szynkiewicz, zástupkyně společnosti Duka, takový obchodník, který má znalost lokálního trhu a potřebný kapitál, který se pohybuje mezi 1,5 až 2 miliony korun. Očekávaná návratnost je jeden až dva roky od zahájení prodeje.
Obchodní model společnosti je založen na rozdělení povinností mezi franšízanta a franšízora. „My poskytujeme know-how s ohledem na produkty a marketing, zatímco franšízant je zodpovědný za prodej a management obchodu,“ popisuje formu spolupráce Teresa Szynkiewicz, podle níž centrála rovněž pomáhá s financováním skladování, poskytuje nezbytné IT nástroje a asistenci při hledání vhodného obchodního místa. Franšízant jej následně vybavuje tak, aby bylo ve shodě s jednotným designem společnosti. „Franšízing jako obchodní forma spolupráce je pro nás příležitostí k rychlejší expanzi s možností kvalitní spolupráce a obchodního dohledu,“ dodává Szynkiewicz.
PŘEČTI ČLÁNKY

Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
Zakázek hodně a lidí málo. Také proto se řada značek ze stavebnictví rozhodla expandovat do regionů prostřednictvím franšízové spolupráce. Koho hledají?
K podnikání pod hlavičkou franšízové sítě Lomax v Rakovníku se Michal Šperl dostal vlastně náhodou. Jak se mu daří?
Výrobce dveří a oken VPO Protivanov rozvíjí svou síť poboček i prostřednictvím franšízových licencí. Konceptu se daří i v menších městech.
Franšízanty Maxeco se stávají podnikatelé hledající nové příležitosti i spokojení zákazníci. Co všechno ovlivňuje jejich byznys?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář