Franšízor má být jako trenér

Kdo je potenciálním držitelem franšízy DepilConcept?
Ideálním kandidátem na franšízanta společnosti DepilConcept je osoba, která má zkušenosti s prací na plný úvazek, a která je zvyklá nést za svoji práci plnou zodpovědnost. Musí také pochopit, kolik práce by mělo být věnováno rozvoji společnosti, a vědět, že nic není zadarmo. DepilConcept má zájem o spolupráci také s podnikateli, kteří již provozují vlastní firmu, ale postrádají určité znalosti a podporu pro úspěch.
Jak jako franšízor fungujete pro své partnery v rámci kosmetického průmyslu?
Myslím, že ve franšízingu je to jako ve sportu. Franšízor má být trenér, který vzdělává šampiony, jeho veškerá práce je pomáhat hráčům uspět v dané disciplíně. Stejně tak přistupujeme v našem podnikání k obchodním aktivitám. Franšízantům vždy sdělíme a ukážeme co je potřeba, co mají udělat, kde se mohou zlepšit, nebo v čem potřebují ještě trénovat.
Na druhou stranu poskytujeme ale také pomoc tam, kde jsou potřeba specializované znalosti trhu a větší investice, jako je například marketing, a budování a podpora značky jako takové. Podobně jako ti nejlepší sportovci dostávají za své výkony medaile, cenou pro franšízanty v případě úspěchu je především zisk, který generuje jejich podnik. Existuje ovšem ale i další rozměr podpory ze strany centrály, dobrý franšízor se mnohdy pozná v horších časech a při nastalých problémech.
Co přesně to znamená?
Předpokládáme, že skutečně dobrý franšízor by měl pomáhat svým franšízantům v různých situacích, a to i těch, které nejsou popsány ve smlouvě. To neznamená, že bude vycházet vstříc například neochotným a líným franšízantům, existují však výjimečné situace, kdy je pomoc potřeba více než kdy jindy. Nedávno například jeden z našich franšízantů ukončil spolupráci se zaměstnancem, s jehož prací nebyl dlouhodobě spokojený, a s ním se vzbouřili další lidé z personálu, takže pobočka se ocitla ve velkých problémech. Jindy se stane, že se franšízant ocitne v extrémně obtížné životní situaci, a je nucen třeba z rodinných důvodů své podnikání ukončit.
Může franšízor v takové situaci něco udělat?
Vše závisí na tom, kolik chcete udělat. My jsme se rozhodli pro pomoc v maximální možné míře. Připravili jsme záchranný plán a delegovali do problematické franšízy vlastní lidi - manažera a kosmetologa, kteří udrželi v salonu požadovanou úroveň služeb a zisků. Navíc jsme zorganizovali a zaplatili marketingovou kampaň za účelem přilákání nových zákazníků.
Výsledkem těchto aktivit bylo získání a proškolení nových zaměstnanců, udržení příjmů umožňujících pokrytí nákladů na provoz, a zajištění kontinuity služeb zákazníkům. Celá akce trvala přibližně 4 týdny. Provedli jsme vše na vlastní náklady, z pohledu celé franšízové sítě se nám takový přístup vyplatí.
Je ale jistě nemožné očekávat, že franšízor osobně zachrání každou krachující franšízu...
To je sice pravda, v podobných výjimečných situacích však dobrý franšízor vždy pomůže. Měl by ke svým franšízantům cítit povinnost a zodpovědnost, která mnohdy překračuje i rámce franšízové smlouvy.
Jaké jsou podle vás nejdůležitější rysy dobrého franšízanta?
Musí být uvědomělý. Rozhodnutí o založení vlastního podniku musí být promyšlené. Provozovatel franšízy nemůže sám upravovat systém, nebo selektivně zpracovávat know-how franšízora. Franšízový systém je celá řada osvědčených obchodních postupů, jejichž použití zajišťuje úspěch, ale vyžaduje přitom důslednou implementaci a denní výkon specifických činností, na což franšízant musí přistoupit.
Ve vašem oboru panuje také velká konkurence. Existuje stále prostor pro nové kosmetické salony?
Na polském trhu působí desítky tisíc kosmetických salonů, především malých, fungujících na stálé podpoře pravidelných a věrných zákazníků. Většina z nich je provozována osobami spojenými s kosmetikou, které samy často také provádějí léčbu, často však nemají žádné obchodní zkušenosti. Existuje například přesvědčení, že nejdůležitější je pro salony rozšíření služeb, protože je obtížné vydělávat na živobytí z úzké specializace.
Ve skutečnosti je to naopak, salony které by nabízely veškeré kosmetické služby, dnes vůbec na trhu neexistují. Naši klienti jsou stále uvědomělejší, vzdělanější, a také náročnější. Očekávají rozsáhlé odborné znalosti, v našich salonech pak vyžadují léčebné postupy na nejvyšší úrovni, které jsou v souladu s nejnovějšími trendy a znalostmi v oblasti kosmetologie, stejně jako moderní vybavení, které takové kosmetické zákroky umožňuje.
PŘEČTI ČLÁNKY

Hladká kůže bez chloupků a nedostatků se stále nosí. Aby taková pokožka i zůstala, je potřeba procedury opakovat. Přesně na tom stojí byznys model DepilConcept.
Franšízová síť DepilConcept má v Česku již svého master-franšízanta. Ten ji chce rozšířit do míst s více jak 30 tisíci obyvateli.
„Naše tržby vzrostly výrazně nad úroveň před pandemií," říká Alexandre Duque Lourenço, člen výkonné rady franšízové sítě DepilConcept.
Zájemci o podnikání pod značkou DepilConcept si mohou vybrat, kolik do startu svého nového byznysu investují. Začít lze na 465 tisících Kč.
Doma v Portugalsku a také v Polsku je franšíza DepilConcept lídrem trhu. Svými kosmetickými studii chce pokrýt i Česko, říká majitel značky Alessandro Lorenso.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.