Každý franšízant je jedinečný

Jak se OK Pointu daří? Rostou obraty vašich franšíz?
Význam OK POINTů v rámci Broker Consulting s každým novým otevřeným roste. Ty nejlepší z nich mají obrat přes milion korun měsíčně. Výrazně jim k tomu pomáhají i realitní obchody, které běžně tvoří třetinu produkce OK POINTu. Logicky jeden z nejaktivnějších OK POINTů je ten nejdéle otevřený v Klimentské ulici v Praze, velký zájem je také o vkladovou síť Broker Consulting, tam mezi ty nejvyužívanější patří vkladomat na OK POINTu v Praze na Vinohradské ulici, měsíčně se zde realizuje okolo dvou tisíc transakcí.
Čím se zásadně odlišujete od konkurence - co se týká nabídky pro nové franšízanty?
Je toho poměrně hodně, ale asi tím nejdůležitějším je reálná svoboda, kterou dáváme našim franšízantům a spolupracovníkům. Náš koncept je postaven na opravdovém partnerství, ať už se strategickým obchodním partnerem mBank, nebo s jednotlivými franšízanty. Tedy v oblasti financí a realit poskytujeme nejlepší podmínky na trhu. Další naší velice silnou stránkou jsou moderní technologie a on-line nástroje, které máme k dispozici nejenom na OK POINTech. Sjednávání Finančního plánu a jednotlivých produktů on-line, přes tablet, a biometrický podpis, to je cíl Broker Consulting pro letošní rok.
A v čem mají svobodnou volbu, o níž hovoříte?
My nabízíme svobodu ve volbě například v tom, že si naši franšízanti mohou zvolit, zda se chtějí více věnovat financím, nebo realitám, nebo obojímu. To na trhu není zvykem. Svobodu také vnímáme v nastavení spolupráce s franšízantem i strategickým partnerem. Jsme plnohodnotní obchodní partneři a podle toho také jednáme. Navzájem si nasloucháme a společný projekt stále dynamicky rozvíjíme.
Určitě musí franšízanti jako v každé síti dodržovat daná pravidla. Která jsou ta vůbec nejdůležitější?
Musí dodržovat vysoké standardy a postupy uzavírání jednotlivých obchodů. Základem je dlouhodobé finanční plánování, bez něj nelze poskytovat profesionální služby. Kombinace finančních, bankovních a realitních služeb s vlastní vkladomatovou sítí a strategickým partnerem mBank funguje na klienty velmi pozitivně. Právě slučování služeb na jedno místo je trend finančního segmentu do budoucna. Finanční plánování budoucnosti totiž bude čím dál více o zážitku a ne o co nejlevnějších finančních produktech.
Nezapomenutelný zážitek z plánování vlastní finanční nezávislosti zprostředkuje franšízant, který k tomu bude mít vhodné on-line nástroje. Pilířem našeho elektronického systému je aplikace Brok, která klientům pomáhá pochopit, o čem je Finanční plán Broker Consulting. To jsou pravidla ze strany Broker Consulting, pak jde zde řada legislativních podmínek, které je také nutné dodržovat. Mezi ně patří potřebné certifikace, takže franšízant musí projít řádným školením a následně složením zkoušek v rámci úvěrových produktů, investic a pojištění.
Jaké jsou vaše požadavky na franšízanty? Mění se v souvislosti s praxí a počtem otevřených poboček?
Požadavky jsou v podstatě stále stejné. Jednou z podmínek je minimálně středoškolské vzdělání s maturitou a chuť učit se novým věcem v rámci financí, realit a bankovních služeb. Dále dostatek finančních prostředků, minimálně 1,5 milionu korun, jasný byznys plán OK POINTu, chuť a ambice pracovat v oblasti finančního a realitních poradenství a také dostatek času se věnovat vlastní franšíze. Bez přítomnosti franšízanta na pobočce ten byznys opravdu nefunguje, to jsme si praxí ověřili.
Výběrová řízení nám ukázala, jací lidé mají zájem o naši franšízu. Jedná se většinou o top manažery, kteří se dostali na vrchol kariéry v korporaci nebo nadnárodní společnosti a hledají další směr svého profesního rozvoje. A ten jim jejich stávající zaměstnavatel nabídnout nemůže. Dále jsou to úspěšní podnikatelé, kteří už mají zaběhnutý byznys v dané lokalitě a hledají jeho možné rozšíření. Věnujeme poměrně hodně energie do podrobné informovanosti o projektu, ať už formou médií, veletrhů, specializovaných akcí či vlastních webových stránek a dalších on-linových kanálů.
Nové franšízanty sami školíte, naučili jste se také něco vy od nich?
Každý franšízant je jedinečný, a tak k nim přistupujeme. To je mimochodem také něco, co u konkurence nenajdete. A na pravidelných společných setkáních tyto zkušenosti, postřehy či rady franšízanti sdílí. Mnohdy jsou to drobnosti, které ale pomohou celé pobočkové síti v lepším klientském servisu, jednání se zaměstnanci či spolupracovníky. Ty pak implementujeme plošně.
Jaká bývá návratnost vložených investic v případě OK Pointů?
Vstupní investice dle lokality se pohybuje kolem 1,5 milionu korun a návratnost je mezi půl rokem až rokem. Máme ale franšízy, jak jsem zmínila v úvodu, které mají obrat přes milion korun měsíčně.
PŘEČTI ČLÁNKY

Na konci roku chceme mít 50 OK Pointů. Rychlejší expanzi brzdí hledání těch nejvhodnějších prostor, prozrazuje Radim Štantejský, manažer projektu OK Point.
První pobočky sítě OK Point začaly fungovat před třemi lety. Dnes jich na trhu najdeme 43, ta poslední zahájila provoz v prosinci v Ústí nad Labem.
Na prestižní adrese Vinohradská 37, Praha 2 stojí největší OK POINT v Česku. Jeho franšízanti Jan Smílek a Petr Mareš nejsou ve financích nováčci, ale teprve s OK POINTem získali pocit, že mají pro klienty opravdu komplexní nabídku.
Po práci v korporacích se Radek a Soňa Husákovi rozhodli vydat cestou samostatného podnikání. Stali se partnery sítě OK POINT.
Pobočková síť Broker Consulting a mBank se rozrostla v Jihlavě o svůj již 40. OK POINT. Vstupní investice činí maximálně 1,5 milionu korun.
Nejčtenější

Jsme rádi, když zájem o otevření franšízové prodejny má podnikatel, který se chce na jejím chodu aktivně podílet, říká Stanislav Malohlava, ředitel společnosti Solodoor Centrum.
Brno a České Budějovice patří mezi nejbližší cíle pro expanzi franšízové sítě CrossCafe, prozradil Martin Lomický, spolumajitel společnosti CrossCafe Original.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nabídka franšízových licencí je u nás poměrně velká. Jak však poznat tu, která vám přinese zisk? Poradíme vám.
Franšíza Fitness Food Menu zavedla hned několika novinek. Týkají se domácího trhu i zahraniční expanze.
Populární na fóru
Z mateřské do čela franšízy
Myslím si, že když člověk jde tvrdě za tím co chce jednou dělat, tak má před sebou dobrou budoucnost. Přijde mi docela fajn pro lidi bez inspirace, kteří se...
Manors group
Cha, ano, úroky byly divné a následně to vedlo k tomu, že už nejsou ani na trhu. :)
Finanční injekce
Jsem zvědav, co vznikne po volbách, chudáci živnostníci se tady nemůžou na nikoho spolehnout
Finanční injekce
Je dobré, že se alespoň banky snaží podnikatelům pomáhat, protože od státu takové možnosti čekat nemůžeme.
Spolupráce v partners market
zdravim, mate nekdo nejake zkusenosti s partners marketem? dekuji
Manors group
Dobrý den, pokud máte jakékoli otázky, prosím pošlete nám mail do redakce a my ho předáme nebo pokud ovládáte angličtinu, ruštinu nebo ukrajinštinu přímo do...
Manors group
Hezký den máte někdo bližší info k Manors group??? Nějak se mi nepozdávají jejich úroky na webu??? Díky za odpovědi
UniCredit Bank slaví jubileum
Ten koncept je opravdu výhodný, ale jenom pro banku. 90% všech franšízantů unicreditu prodělává - banka neschvaluje úvěry. Franšízant nemá žádné pravomoce a...