Byznys nejen na léto

Úspěšný rok na domácím polském a také slovenském trhu má za sebou síť zmrzlináren Lodostrefa. Té se loni podařilo v Polsku mít v provozu 80 poboček a tři na Slovensku. To vše jí samozřejmě dodalo chuť do expanze i na náš trh. Zatím je společnost Lodostrefa, která u nás plánuje zprovoznit jak vlastní, tak i franšízové pobočky, ve stavu hledání vhodných lokalit.
Právě rozšíření sítě do České republiky je jedním z cílů, které si značka pro letošek vytýčila. Rozvíjet se chce samozřejmě i na domácím trhu, nicméně již ne tak dynamicky. „Chceme se více zaměřit na obsluhu současných stánků a zároveň otevřít více vlastních stánků. V plánu máme také posilovat naši pozici na Slovensku,“ prozrazuje Joanna Misiakowska, spolumajitelka franšízové sítě Lodostrefa.
Podmínkou pro zapojení se jako franšízant do sítě, je koupě kompletně vybaveného stánku. Ten poskytovatel licence dodává zcela připravený k provozu na místo, které si franšízant určí. Důležitý je pouze přístup k tekoucí vodě a energiím. V případě kiosků Lodostrefa jde o menší, plně samostatné zmrzlinové stánky, v nichž mohou franšízanti zákazníkům nabízet nejen zmrzliny, ale také další speciality. „Zákazníci si mohou na jednom místě zvolit, zda mají chuť na italskou či americkou zmrzlinu. V nabídce máme například i vafle nebo ledovou tříšť,“ doplňuje Joanna Misiakowska.
Pro zájemce o franšízovou licenci připravila společnost pět modelů spolupráce, díky čemuž si mohou vybrat, co jim nejvíce vyhovuje. Jednotlivé modely se od sebe liší vybavením zmrzlinového stánku, následně pak i nabídkou produktů pro zákazníky. Samozřejmě je pak rozdíl i v ceně, kterou franšízant za spolupráci zaplatí. Potřebná počáteční investice se pohybuje okolo 750 tisíc korun bez DPH. Společnost Lodostrefa je připravena svým franšízantům pomoci se získáním vhodného financování jejich investice.
Od kandidátů na pozici franšízanta vedení sítě nevyžaduje žádné zkušenosti v oboru. Ve všem svého partnera vyškolí. „Našim partnerům poskytujeme pomoc v řadě ohledech. Není to tak, že bychom jim pomohli jen na samém začátku podnikání. Naše podpora k nim míří i po otevření pobočky. Jsme jim mimo jiné nápomocni se školením zaměstnanců. Samozřejmostí je pak servis vybavení, který zajišťujeme,“ vypočítává podporu Joanna Misiakowska s tím, franšízanti tak mohou počítat s plnou podporou po celou zmrzlinovou sezónu.
Vzhledem k tomu, že právě tato sezóna se omezuje jen na několik měsíců v roce, přišli franšízanti sítě Lodostrefa s požadavkem, že by s ní rádi spolupracovali i mimo ni. A firma se rozhodla, že jejich požadavky vyslyší. Z tohoto důvodu tak v loňském roce přišla s novým konceptem Ráj klobás. Řada jejích partnerů tak bude nyní provozovat oba stánky.
PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...