Franšízing v Číně: pro i proti

Čínský termín pro franšízing zahrnuje obchodní formáty (stejně jako v USA) i dohody o distribuci produktů. Dále může být v rámci franšízingu v Číně licencováno právo na nehmotné duševní vlastnictví, které není chráněno ochrannou známkou (sem patří např. obchodní tajemství nebo patentovaná technologie, spadající pod definici povolení), pokud franšízant zaplatí za provozování podnikání pod zavedenou značkou poplatek, a majitel značky dodržuje v síti jednotný provozní režim.
Středa
09.05.2018
Franšízový obchodní systém pronikl do komunistické Číny na konci 90. let. Za poslední dva roky tamní franšízový trh narostl o 22 %.
 

Nemožnost používat původní či anglický název značky a firmy, anebo neustálá regulace a kontroly ze strany státních institucí. Franšízový trh v Číně má mnohá specifika, na která by se měl připravit každý podnikatel, který uvažuje o expanzi na hlavní asijský trh.