Patentovaná franšíza
K tomu, aby byl gastronomický koncept úspěšný, musí umět zákazníky zaujmout originální myšlenkou. Právě takové kritérium naplňuje restaurace Výtopna, která láká zákazníky na netradiční obsluhu ve formě vláčků vozící objednané nápoje až ke stolu. Firmě se podařilo otevřít zatím největší restauraci v obchodnicky atraktivní lokalitě pražského nákupního centra Palladium, kde najde místo 400 hostů. „Výhodou našeho konceptu je, že máme několik patentem chráněných nápadů a užitných vzorů, které franšízantům garantují trvalou exkluzivitu a charakteristický ráz restaurace,“ popisuje atraktivitu konceptu jeho majitel Petr Fridrich.
Kromě exkluzivity konceptu díky patentům spočívá podle Petra Fridricha výhoda i v přitažlivosti pro velké množství zákazníků, což příznivě ovlivňuje období návratnosti investice. Zájemci o franšízovou licenci musí mít na zprovoznění restaurace okolo pěti milionů korun, které pokrývají náklady na stavební úpravy a vybavení. Doba návratnosti je přitom tři roky a více podle velikosti restaurace. Centrála poskytuje plnou asistenci při vytváření projektu a partneři se mohou na vedení obracet v průběhu celé doby trvání licence. „Samozřejmostí je i poskytování servisu pro modelovou železnici a její software,“ komentuje podporu pro franšízanty Petr Fridrich.
Podmínkou pro udělení licence je volba vhodného místa, na jehož výběru centrála s franšízanty spolupracuje. Výtopna hledá momentálně partnery pro města nad 30 tisíc obyvatel a krajská města, jako například Karlovy Vary, České Budějovice nebo Jihlava. Vedení firmy by ale rádo s konceptem proniklo i do zahraničí. „Na Slovensku registrujeme zájemce, proto by se v budoucnu mohla restaurace naší značky objevit i v některém větším slovenském městě,“ odhaluje vyhlídky na zahraniční expanzi Petr Fridrich s tím, že franšízanti by se kromě kapitálové vybavenosti měli osobně angažovat v provozu, měli by mít dostatečné organizační schopnosti a ideálně i vlastní zkušenosti s podnikáním v gastronomii.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...