Patentovaná franšíza
K tomu, aby byl gastronomický koncept úspěšný, musí umět zákazníky zaujmout originální myšlenkou. Právě takové kritérium naplňuje restaurace Výtopna, která láká zákazníky na netradiční obsluhu ve formě vláčků vozící objednané nápoje až ke stolu. Firmě se podařilo otevřít zatím největší restauraci v obchodnicky atraktivní lokalitě pražského nákupního centra Palladium, kde najde místo 400 hostů. „Výhodou našeho konceptu je, že máme několik patentem chráněných nápadů a užitných vzorů, které franšízantům garantují trvalou exkluzivitu a charakteristický ráz restaurace,“ popisuje atraktivitu konceptu jeho majitel Petr Fridrich.
Kromě exkluzivity konceptu díky patentům spočívá podle Petra Fridricha výhoda i v přitažlivosti pro velké množství zákazníků, což příznivě ovlivňuje období návratnosti investice. Zájemci o franšízovou licenci musí mít na zprovoznění restaurace okolo pěti milionů korun, které pokrývají náklady na stavební úpravy a vybavení. Doba návratnosti je přitom tři roky a více podle velikosti restaurace. Centrála poskytuje plnou asistenci při vytváření projektu a partneři se mohou na vedení obracet v průběhu celé doby trvání licence. „Samozřejmostí je i poskytování servisu pro modelovou železnici a její software,“ komentuje podporu pro franšízanty Petr Fridrich.
Podmínkou pro udělení licence je volba vhodného místa, na jehož výběru centrála s franšízanty spolupracuje. Výtopna hledá momentálně partnery pro města nad 30 tisíc obyvatel a krajská města, jako například Karlovy Vary, České Budějovice nebo Jihlava. Vedení firmy by ale rádo s konceptem proniklo i do zahraničí. „Na Slovensku registrujeme zájemce, proto by se v budoucnu mohla restaurace naší značky objevit i v některém větším slovenském městě,“ odhaluje vyhlídky na zahraniční expanzi Petr Fridrich s tím, že franšízanti by se kromě kapitálové vybavenosti měli osobně angažovat v provozu, měli by mít dostatečné organizační schopnosti a ideálně i vlastní zkušenosti s podnikáním v gastronomii.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...