Franšíza pro rodinu
Jedna z nejznámějších franšízových síti světa Denny´s restaurants je zaměřena na rodinu, protože svou atmosférou a menu vytvářejí podmínky pro setkávání všech generací. Historie konceptu sahá do roku 1953, kdy Harold Butler s Richardem Jezakem nejprve otevřeli první stánek s koblihami, aby po 60 letech měli stovky restaurací ve 14 zemích světa. Již tehdy bylo heslem firmy podávat nejlepší kávu, dělat nejlepší koblihy a poskytovat nejlepší servis 24 hodin denně a tato strategie funguje v restauracích Denny´s dodnes.
Firma se začala rozšiřovat prostřednictvím franšízy v roce 1963, aby mohla rychleji expandovat na domácím i zahraničním trhu. Nyní má franšízová síť proniknout i do střední Evropy a partnerovi nabízí exkluzivní licenci prostřednictvím společnosti Edwards Global Services. Licence bude udělena partnerovi, který bude schopen zprovoznit minimálně pět restaurací. Investice do jedné restaurace se přitom pohybují okolo jednoho milionu dolarů (asi 20 mil. Kč), proto je nutné, aby byl zájemce silně kapitálově zajištěn.
Pro držitele licence je výhodné, že koncept nabízí více formátů restaurací, jejichž plocha se může pohybovat mezi 70 až 800 m². Nejmenší formát, který mívá maximálně 250 m², se nachází nejčastěji v nákupních centrech, na letištích nebo v prostorách univerzit. Takzvané Great Denny´s restaurants, které mají již několik set metrů čtverečných plochy, jsou obvykle samostatné restaurace, nebo umístěné ve velkých nákupních centrech. Třetí typ, Denny´s on-the-go restaurace, je v rozsahu 250 až 500 m² a je vhodný zejména na dálnice nebo velké křižovatky.
Podmínkou získání franšízové licence pro Českou republiku bude převzetí zodpovědnosti za rozvoj sítě na celém trhu. „Ideální kandidát je společnost, která má již zkušenosti s tímto druhem gastronomie, tj. ze sektoru potravin a nápojů, nebo se musí jednat o společnost se zkušeností s řízením gastronomické značky. Je samozřejmostí, že musí mít přístup k dobré lokalitě, protože je žádoucí, aby byly restaurace v centrální části města. V neposlední řadě musí být zájemce seznámen se západními standardy servisu a kvality potravin a mít přístup k dodavatelským řetězcům,“ říká o podmínkách spolupráce William Edwards s tím, že návratnost investice se pohybuje okolo 2 let od zprovoznění restaurací.

PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...