Grandiózní a atypický
Otázka, která vyvstala před dvěma lety - zda Američané uspějí v prodeji kávy Italům - je nyní znovu aktuální, protože Starbucks 7. září otevřel svou první kavárnu v italském Miláně. Jak se dalo očekávat, názory a reakce jsou rozdílné. Na jedné straně stojí obyvatelé Milána, kteří se nechtějí vzdát své oblíbené místní kavárny a espressa, a na druhé ti, kteří stojí dvou hodinovou frontu, jen aby vyzkoušeli kávu Starbucks.
V zemi, kde kavárny jsou téměř na každém rohu a kde zákazníci často vědí, jak se jejich hostinský jmenuje, budou kavárny s názvem Starbucks nepochybně muset investovat mnohem více úsilí, aby uspěli. Jsou si vědomi, že v Itálii je velmi silná kultura pití espressa, ale spoléhají na lidi, kteří vždy chtějí "něco nového" a přicházejí do svých kavárniček pro specifické a drahé nápoje. Nabídka však také byla upravena - Starbucks nenabízí své rozpoznatelné Frapuccino, muffiny ani bílo-zelené sklenice, protože to není typická kavárna Starbucks, ale formát, který je "věnován kultuře kávy" a který by měl přilákat všechny milovníky tohoto černého nápoje. Hlavními tahouny jsou espresso - pravda, v rafinovaných a netradičních směsích - a cappuccino.
Americký řetězec má více než 28 000 kaváren po celém světě a prodejna v Miláně již byla prohlášena za jednu z nejkrásnějších. Milánská kavárna, která se rozkládá na 2 300 metrech čtverečních, se nachází v milánském Palazzo della Poste na ulici Piazza Cordusio - jen pár ulic od ikonických památek, jako jsou Duomo di Milano, Galleria Vittorio Emanuele II a Teatro alla Scala. Dá se říci, že ve Strabucks se chtěli Italům ukázat v tom „nejlepším světle“, a to je jistě jeden z důvodů, proč se rozhodli pro exkluzivní formát kavárny "Roasters", z nichž na světě existují jen dva další: v Seattlu, který se otevřel v roce 2014 a v Šanghaji.
Zajímavá je také spolupráce se slavným italským pekařským řetězcem Prince, který bude mít v Miláně na starost foud court kavárny. "Nepřišli jsme do Itálie, abychom učil lidi, co je káva. Káva se zde narodila," řekla ředitelka oddělení designu Liz Muller s tím, že doufají, že přilákají zákazníky na různé chutě kávy, které jsou výsledkem různých technik smažení, stejně jako na příjemný prostor, kde se budou chtít zdržet mnohem déle.
Itálie je 78. trhem společnosti Starbucks a vývoj na tomto trhu je ve skutečnosti veden zkušeným místním partnerem - skupinou Percassi. Tato společnost je držitelem licence Starbucks a bude zodpovědná za veškeré následné otevření a řízení kaváren v Itálii. Příští provozovna by měla být otevřena na konci roku, a opět v Miláně v již klasickém stylu Starbucks kaváren.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...