Originalita vydělává
Atraktivita těchto původem lotyšských franšízových sítí spočívá v kombinaci jejich originality a ziskovosti. Na jedná straně stojí inovativní přístup v podobě způsobu objednávek a placení, který oceňují zákazníci, na straně druhé pak dokonalý přehled o spotřebě a zásobách pro majitele jednotlivých poboček.
Když zákazník vstoupí do jakékoli pobočky Easy Wine nebo Easy Beer obdrží od obsluhy magnetickou kartu s virtuálními penězi, která mu umožní načepovat si nápoje ze speciálně navržené a vyrobené zdi. To znamená, že nemusí čekat na obsluhu, ale rovnou si sám může zvolit a natočit nápoj, který chce pít nebo třeba jen ochutnat. „Konečná cena se odvíjí od vypitého množství, takže na konci večera zaplatí zákazník opravdu jen to, co vypil. Neřídíme se tak podle počtu nápojů, které si host objedná,“ říká Group Manager Peteris Ozols s tím, že samoobslužné čepovací zařízení není jediným lákadlem, které restaurace Easy Wine a Easy Beer nabízí.
V pobočkách Easy Wine mohou hosté ochutnat 60 různých druhů vína, v Easy Beer pak na 200 druhů piva. „To představuje velmi zajímavou příležitost pro ty, co chtějí například ochutnat drahé víno a nikdy by si nekoupili celou lahev, která může přijít i na více než 30 eur. Podíváme-li se na to z podnikatelského hlediska, je velmi složité dosáhnout úspěchu prodáváte-li pouze exkluzivní drahá vína. Většina lidí totiž pije víno v ve střední cenové kategorii, takže jsme s ohledem na to koncipovali naši nabídku,“ doplňuje Ozols.
Víno a pivo pod kontrolou
Automatická obsluha má svoje výhody nejen pro hosty, ale také pro majitele jednotlivých poboček – franšízanty. Mimo to, že je tento způsob obsluhy o poznání rychlejší než v klasických restauracích, snižuje také počet zaměstnanců, kteří jsou nutní k bezproblémovému chodu provozovny. Stejně důležitý je pak fakt, že díky systému servírování nápojů je každý vypitý mililitr automaticky zaznamenán, spotřeba a náklady jsou tak sledovány neustále.
„Oba koncepty prokázaly, že jsou stabilní a hlavně profitabilní, a to zejména proto, že v jejich případě nejde o sezónní byznys,“ říká Ozols s tím, že není výjimkou, když obdrží hned několik žádostí o franšízu denně. Pro podnikatele, kteří se rozhodnou fungovat pod hlavičkou Easy Beer nebo Easy Wine jako franšízanti, je výhodou, že veškeré informace a procesy nutné pro zajištění chodu restaurací obou typů jsou přesně popsány ve franšízovém manuálu. Stejně tak se mohou franšízanti opřít o podporu franšízora, a to zejména, co se důkladného školení týká.
Investice do otevření pobočky Easy Beer nebo Easy Wine přijde franšízanta na zhruba 150 tisíc eur. Polovina vynaložených prostředků jde do zařízení provozovny včetně vybavení baru a kuchyně. „V průměru se majitelé našich restaurací dostávají do zisku již do dvou měsíců od otevření. Jednou z výhod připojení se do naší franšízy je také to, že jsou po dobu prvních tří měsíců osvobozeni od placení franšízových poplatků,“ vysvětluje Juris Roganovs, který je zodpovědný za rozvoj franšízové sítě na zahraničních trzích.
Pomoc v začátcích / Investice do otevření pobočky Easy Beer nebo Easy Wine přijde franšízanta na zhruba 150 tisíc eur. Franšízant následně platí také průběžné poplatky. Ty jsou franšízantům v prvních třech měsících od otevření restaurace odpuštěny. Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...