Fruitisimo umí pomoci franšízantům s financováním
Z celkového počtu je nyní 26 tuzemských poboček Fruitisimo v rukách franšízových partnerů. Její provozovny však najdeme i za hranicemi naší země. Na sousedním Slovensku jich funguje 6 a v Maďarsku další 4. Do konce roku 2018 by mělo zahájit provoz ještě minimálně 6 dalších poboček, a to 5 v Česku a jedna v Maďarsku. Do budoucna má tato česká značka, co se týče expanze, smělé plány.
V horizontu následujících dvou až tří let má firma ambici rozšířit své působení do dalších evropských zemí. „Konkrétněji již jednáme o Německu, Rakousku, Polsku a Rumunsku. Ve hře jsou ale i jiné země, jak evropské, tak mimoevropské. Krom toho se samozřejmě nadále rozvíjíme na aktuálně otevřených trzích,“ odhaluje plány výkonný ředitel společnosti Fruitisimo Michal Příhoda. A právě proto Fruitisimo stále nabízí novým zájemcům možnost získat franšízovou licenci i v České Republice
Dva typy spolupráce
Franšíza Fruitisimo je podle Příhody vhodná prakticky pro každého, kdo má zdravého podnikatelského ducha, to správné obchodní nadšení, ztotožňuje se s filozofií a strategií produktů značky Fruitisimo a samozřejmě disponuje dostatečným vstupním kapitálem. Potenciální franšízanti si mohou vybrat o jaký typ provozovny by měli zájem. Na výběr mají nově dvě možnosti – klasické Fruitisimo či nový formát Fruitisimo BistroCafé. Se zvoleným formátem souvisí také výše investice, která na ně čeká.
Vstupní licenční poplatek pro franšízu Fruitisimo činí 150 tisíc korun, v případě nového formátu Fruitisimo BistroCafé to pak je 250 tisíc korun. Celková investice do prodejny se pohybuje od 850 tisíc až do 1,3 milionu korun. Konečná výše závisí na typu lokality, stavební připravenosti prostoru a také požadavcích pronajímatele. Požadavkem Fruitisima je, aby franšízant minimálně 30 procent investice hradil ze svých zdrojů, pro zbytek může využít například úvěrové financování. A s tím mu franšízor může pomoci. „Dokonce již 2 roky máme pro franšízanty připravený úvěrový produkt s bankou, který má být finančně výhodnější než běžné a zároveň jeho vyřízení by mělo trvat kratší dobu. Samozřejmě toto ale nelze garantovat, finální schválení je mezi bankou a franšízantem,“ říká Michal Příhoda.
Klasické ovocné bary Fruitisimo najdeme nejčastěji v obchodních nebo nákupních centrech. Vzhledem k tomu, že na tuzemském trhu nelze do budoucna očekávat žádný významný stavební rozvoj v této oblasti, rozhodlo se vedení franšízové sítě vytvořit zcela nový formát, již zmíněné Fruitisimo BistroCafé. Tento koncept je primárně určený do větších kancelářských objektů či zón, případně do obchodních center, která do těchto zón svým umístěním taktéž spadají.
Prostor v kancelářských komplexech i nemocnicích
„Jedná se o nový formát prodejny Fruitisimo, jejíž produktový mix je přizpůsobený zmíněným lokalitám, resp. cílové skupině zákazníků, což jsou především zaměstnanci přilehlých firem. V produktové nabídce tohoto formátu je věnováno více prostoru čerstvému a zdravějšímu jídlu, v brzké době bude sortiment doplněn o polévky, snídaně a v některých případech i lehké obědy. Samozřejmě v základní nabídce nechybí pestrý výběr čerstvých ovocných a zeleninových šťáv, vitamínových koktejlů, zmrzlinových shakeů a kvalitní, čerstvě mleté kávy,“ popisuje Michal Příhoda s tím, že se svojí využitou plochou se stává Fruitisimo BistroCafé aktuálně nejrozsáhlejším formátem prodejny, přičemž součástí každé takové pobočky je i vnitřní sezení, ojediněle i venkovní zahrádka.
Kromě toho aktuálně Fruitisimo rozvíjí i zcela nový typ zájmové lokality, a to jsou zdravotnická zařízení, tedy nemocnice a větší polikliniky, kde je možné do provozu zapojit jak klasický formát Fruitisimo, tak i nový Fruitisimo BistroCafé. V současnosti má síť dvě pobočky v těchto zařízeních. Tento projekt chce společnost i nadále rozvíjet, stejně jako tzv. shop-in-shop formáty, které nyní provozuje na vybraných čerpacích stanicích Shell nebo otevírání poboček ve spolupráci s dalším franšízovým konceptem Sklizeno.

PŘEČTI ČLÁNKY

Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Zavedný franšízový model Fruitismo dobývá Rakousko a Německo. Jaké jsou nebližší plány značky?
Značka Fruitisimo se z Česka dostala i do dalších zemí. Na domácím trhu má stále ambice růst. Kdo se může stát franšízantem?
„Současná doba nás v mnoha směrech naučila novému uvažování, které do budoucna jistě využijeme,“ říká výkonný ředitel Fruitisimo group Michal Příhoda.
Kdo si odnesl titul Franchisa roku 2020? Který koncept vyhodnotila veřejnost jako ten nejlepší? Čtěte dál.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...