Franšízanti s jasným plánem
Jako na houpačce. Takových bylo oněch 10 let fungování původem amerického konceptu na našem trhu podle Jiřího Hrušky, obchodního ředitele Century 21 Czech Republic. Po vstupu na trh zažila značka extrémně rychlého nárůstu. „Několik změn vlastnické struktury ale upřímně řečeno kontinuálnímu růstu nepomohlo. Od roku 2014 však společnost vlastní Robert Schönfeld, majitel soukromé investiční skupiny RSBC,“ vysvětluje Hruška s tím, že díky tomu je situace v Century 21 v Česku stabilní.
V současnosti funguje na trhu 46 franšízových poboček. Počet franšízantů, se kterými Century 21 spolupracuje, se od tohoto čísla moc neliší, protože jen pár franšízových partnerů vlastní dvě franšízy. Cílem realitní sítě je dále růst v rámci celé České republiky. Také proto stále vede řadu intenzivních i méně intenzivních jednání s potenciálními zájemci o licenci. A to nejen v Praze, ale také na tzv. bílých místech mapy Century 21, jako jsou například Karlovy Vary, Ústí nad Labem, Mladá Boleslav, Jihlava, Olomouc nebo Zlín.
Budoucnost českého trhu je podle vedení společnosti ve snižování počtu tzv. „no name“ kanceláří ve prospěch franšízových sítí. Úspora z rozsahu, marketingová prezentace i schopnost vyhovět novelizovanému zákonu o realitním zprostředkování, dávají velkým kvalitním značkám konkurenční výhodu. „Nahlas říkáme, že chceme růst. Naším hlavním cílem je však být jedničkou na českém realitním trhu co do úrovně poskytovaných služeb. Chceme být etalonem kvality. Jestli to bude s 80 nebo 120 franšízami je druhotné,“ doplňuje Jiří Hruška.
Vývoj kupředu
Jaké franšízové partnery pro rozvoj na trhu Century 21 hledá? Ideálně takové, kteří budou do realitního byznysu vstupovat již s určitým plánem – budou vědět, odkud budou brát klienti, kolik chtějí mít pod sebou makléřů a jací by měli být. „Přestože jsme jako franšízový koncept do jisté míry svázáni některými jasnými pravidly, naši franšízanti mají možnost využívat svých vlastní unikátních předností k tomu, aby uspěli,“ dodává Hruška.
Aktuálně probíhá na českém trhu rebranding všech franšíz Century 21. V loňském roce totiž došlo ke globální změně loga a také oné pověstné žluté barvy na zlatou. Ta se v první fázi projevila v online komunikaci, nyní přichází na řadu jednotlivé pobočky. Vedle rebrandingu však Century 21 u nás pracuje na dalších projektech. Společnost odpovědná za expanzi sítě vybrala reklamní agenturu, s níž bude řešit nejen rebrandovou kampaň. Zároveň také vybírá nový systém pro práci s nemovitostmi, pracuje na novém intranetu a před sebou má i modernizaci webových stránek.
PŘEČTI ČLÁNKY
Realitní trh nabízí podnikatelské příležitosti neustále. Zároveň se ale jedná o silně konkurenční prostředí. S podporou franšízového partnera se v něm uspět dá.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
V okresních městech vidí realitní franšíza Century 21 velký potenciál. Během června zahájily provoz pobočky v Praze a Ostravě.
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
„Současná situace nahrává makléřům, kteří dokáží dát přidanou hodnotu celému procesu prodeje nemovitosti," prozrazuje Tomáš Jelínek, ředitel Century 21 Česká republika.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.