Rebranding a franšíza
Dříve obchody s názvem „Vše za 50“, do budoucna prodejny se jménem „Levno“ a jejich další rozšiřování po celé republice. Takový je cíl majitelů investiční skupiny Calabar Invest, která za maloobchodní sítí stojí. K tomu, aby se jí pobočkami podařilo pokrýt celé naše území, chce využít koncept franšízingu, na jehož přípravě pracují. V současné době prochází obchody se starým názvem rebrandingem a proměnou dle nového označení.
Maloobchodní řetězec Vše za 50 nabízí ve svých prodejnách drogistické zboží, doplňky do domácnosti, sportovní náčiní, textil, obuv, pracovní oblečení a další spotřební zboží. První pobočka vznikla v Mladé Boleslavi, následovalo otevření dalších 5 poboček např. v České Lípě, v Ústí nad Labem nebo v Praze 4 Nuslích.
Hlavní vizí konceptu prodejen Levno je „přestat s plýtváním“. Světová produkce denně chrlí obrovské množství produktů a zákazníci ani prodejci toto množství celé nespotřebují. Výrobci a obchodníci neustále zboží obměňují a uvádějí na trh nové kolekce. Přebytky z předešlé kolekce jsou v ten moment pro ně přítěží, protože zabírají místo novým produktům. Proto se ho potřebují zbavit. Zboží tak často končí zapomenuté ve skladech bez užitku, nebo ještě hůř na skládkách, či ve spalovnách. A právě přebytečné zboží ze skladů společnost od obchodníků vykupuje a nabízí je zákazníkům ve svých obchodech.
Franšízové koncepty, které se orientují na prodej produktů pro bydlení a domácnost, jako výše zmíněná značka, nejsou v Česku žádnou novinkou. Několik takových najdete i v Katalogu franšíz. Patří mezi ně například česká značka dveří a zárubní Solodoor, výrobce garážových vrat a stínící techniky Lomax, prodejce českého křišťálu Gold Crystal Outlet nebo síť Maxeco, která prostřednictvím svých franšízantů na trhu nabízí stejnojmenný topný systém. Dle poslední zprávy poradenské společnosti PROFIT system franchise services působí na tuzemském trhu na 260 franšízových systémů. Ačkoliv podíl franšíz z oblasti služeb převažuje nad sítěmi z řad obchodníků, a to v poměru 58% (152) vs. 42 % (108), je rozvoj obchodních jednotek stále na vzestupu.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30 % pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Bez energie a úsilí by nebylo úspěšného podnikání ani v případě franšízingu. Před finálním rozhodnutím byste se měli zamyslet. Na co vše si dát pozor?
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář