Česko – místo pro úspěch
Zahraniční brandy vnímají Českou republiku jako zemi, ve které se jim vyplatí být. Jak jinak si vysvětlit jejich každoroční nárůst. Podle statistik společnosti CBRE k nám přišlo během posledních pěti let více jak 120 nových značek, přičemž za stejnou dobu zemi opustily pouhé dvě desítky. Část z nově příchozích tvořily i franšízové koncepty.
Příchody nových značek ovlivňuje především to, kolik a jakých maloobchodních projektů, od nákupních nebo outletových center, se v daném roce otevírá. Například v roce 2017 bylo otevřeno rozšíření obchodního centra na pražském Chodově, které přilákalo hned 24 nových značek. Proto v roce 2017 byl 63procentní nárůst nových značek v porovnání s rokem 2016. V loňském roce k nám podle CBRE přišlo 29 nových značek, což je sice pokles o 26 procent oproti roku 2017, avšak loni se u nás neotevřelo žádné větší nákupní centrum. Mezi nové hráče patří například Valentino, Fresh Corner, My Brand, Christian Louboutin, Lilou nebo Starbucks Reserve.
„Příkladem úspěšných příchozích značek na českém trhu v posledních pěti letech jsou například Flying Tiger Copenhagen nebo Superdry, které začínaly vlajkovou prodejnou v Praze. Flying Tiger Copenhagen má v České republice již 17 obchodů a Superdry 6 prodejen. Stejně tak značka Tous, která vstoupila na trh před třemi lety a stala se z ní nová hvězda předních šperkařských konceptů. Nyní má po celé zemi už 12 prodejen,“ říká Tomáš Beránek, Head of High Street Retail and Tenant and Representation společnosti CBRE.
Daří se však i franšízovým sítím, které si mnohdy naši republiku vybírají jako vstupní bránu do regionu střední a východní Evropy. Za posledních 5 let zde své franšízanty a také zákazníky našly značky jako 5.10.15, Cipo & Baxx, Jumping Clay, Vapiano nebo Camp David. A to jde jen o retailové sítě. „V současné době evidujeme stále velký počet zahraničních konceptů, které chtějí svůj byznys prostřednictvím franšízy rozvinout i u nás. Přichází z nejrůznějších oborů,“ říká jednatel a konzultant mezinárodní poradenské společnosti Profit system Marek Halfar s tím, že jako trend lze momentálně vnímat zejména koncepty působící v oblasti služeb, které se uchází o přízeň potenciálních franšízantů a i master-franšízantů. Jako příklad můžeme zmínit koncepty zaměřené na IT vzdělávání Coders Lab nebo Coding Giants, či kosmetické sítě Body Concept či Depil Concept.

PŘEČTI ČLÁNKY

Hladká kůže bez chloupků a nedostatků se stále nosí. Aby taková pokožka i zůstala, je potřeba procedury opakovat. Přesně na tom stojí byznys model DepilConcept.
Originální vzdělávací franšízový program pracuje s oblíbenou dětskou stavebnicí. Čím by mohly jejich kurzy zaujmout u nás?
Největší veletrh franšízového podnikání ve střední a východní Evropě se letos koná od 19. do 21. října v Paláci kultury a vědy ve Varšavě. S námi máte vstupenku zdarma.
Franšízových příležitostí pro podnikatele vidící budoucnost v oblasti školního i mimoškolního vzdělávání, je v Česku celá řada. Tady jsou si některé z nich.
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI