U franšízantů hledáme obchodního ducha
S rozvojem na principu franšízingu má Lomax dlouholeté zkušenosti. Co vidíte jako hlavní výhodu tohoto způsobu expanze?
Prodáváme výrobky, které je dobré vidět na živo, vyzkoušet si je a v zázemí showroomu vše probrat. V současnosti jsou stále regiony, kde pro některé zákazníky může být do showroomu Lomax daleko, a to je škoda. Jako hlavní výhodu tedy vidíme to, že jsme blíže k zákazníkům a můžeme tak lépe reagovat na poptávku.
Podnikání ve vašem oboru je poměrně specifické. Jaké požadavky máte v tomto ohledu na své franšízové partnery?
Když se podívám napříč všemi franšízanty, tak většina vlastně „nepochází“ z daného oboru, ale dříve buď byli zaměstnanci či podnikali v oboru jiném. Není tedy podmínkou někdo se zkušenostmi ve stavebnictví či v příbuzném sortimentem Lomax. Důležitý je obchodní duch, pracovitost a zejména loajalita k naší značce. Vše ostatní dokážeme případného obchodního partnera naučit. Počáteční investice, která je nutná pro otevření showroomu, je okolo 290 tisíc Kč.
Co mají franšízanti Lomaxu primárně na starosti?
Primární náplní franšízanta je starost o zákazníka a o jeho potřeby v souladu s naší filozofií. Zpravidla to probíhá tak, že z naší centrály je franšízantovi odeslána poptávka, která spadá do působnosti v jeho regionu. Další komunikace směrem k zákazníkovi je pak již na franšízantovi, který zákazníka kontaktuje a provede osobní návštěvu, aby mu mohl navrhnout co nejlepší technické řešení jeho požadavku. Celou zakázku si tedy franšízant vede sám od stanovení cenové nabídky až po zadání k nám do výroby. Montáž výrobků a záruční servis je také v kompetenci franšízanta. Kompletní podpora ze strany Lomaxu je franšízantovi trvale k dispozici. Každý franšízant má zázemí showroomu, kde jsou fyzicky vzorky výrobků v reálné velikosti, možnosti ovládání, místo na jednání a často také sklad. Franšízant minimálně jednou do roka navštíví centrálu z důvodu školení či jednání o dalších plánech a pravidelně je ve styku s manažerem, který mu pomáhá franšízu řídit. Společně s technickým, obchodním a marketingovým oddělením v zázemí Lomaxu pak daný franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potřebách, je pravidelně informován o připravovaných akcích, novinkách či změnách.
Jak se vám daří dále rozšiřovat svou síť v Česku a na Slovensku? Kolik zde máte aktuálně poboček?
V současné době máme v Česku 35 franšízantů a na sousedním Slovensku 24. Rádi bychom prostřednictvím franšízy otevřeli dalších 5 poboček v Čechách a 10 poboček na Slovensku.
![](https://img.franchising.pl/cz/57d/2e7/lomax_malysz_1200.jpeg)
PŘEČTI ČLÁNKY
![](https://img.franchising.pl/cz/663/c26/44742093_2124040300953143_8327766992228450304_o-1.jpg)
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Nejčtenější
![](https://img.franchising.pl/cz/583/6dc/mcdonalds-zajawa.jpg)
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář