U franšízantů hledáme obchodního ducha
S rozvojem na principu franšízingu má Lomax dlouholeté zkušenosti. Co vidíte jako hlavní výhodu tohoto způsobu expanze?
Prodáváme výrobky, které je dobré vidět na živo, vyzkoušet si je a v zázemí showroomu vše probrat. V současnosti jsou stále regiony, kde pro některé zákazníky může být do showroomu Lomax daleko, a to je škoda. Jako hlavní výhodu tedy vidíme to, že jsme blíže k zákazníkům a můžeme tak lépe reagovat na poptávku.
Podnikání ve vašem oboru je poměrně specifické. Jaké požadavky máte v tomto ohledu na své franšízové partnery?
Když se podívám napříč všemi franšízanty, tak většina vlastně „nepochází“ z daného oboru, ale dříve buď byli zaměstnanci či podnikali v oboru jiném. Není tedy podmínkou někdo se zkušenostmi ve stavebnictví či v příbuzném sortimentem Lomax. Důležitý je obchodní duch, pracovitost a zejména loajalita k naší značce. Vše ostatní dokážeme případného obchodního partnera naučit. Počáteční investice, která je nutná pro otevření showroomu, je okolo 290 tisíc Kč.
Co mají franšízanti Lomaxu primárně na starosti?
Primární náplní franšízanta je starost o zákazníka a o jeho potřeby v souladu s naší filozofií. Zpravidla to probíhá tak, že z naší centrály je franšízantovi odeslána poptávka, která spadá do působnosti v jeho regionu. Další komunikace směrem k zákazníkovi je pak již na franšízantovi, který zákazníka kontaktuje a provede osobní návštěvu, aby mu mohl navrhnout co nejlepší technické řešení jeho požadavku. Celou zakázku si tedy franšízant vede sám od stanovení cenové nabídky až po zadání k nám do výroby. Montáž výrobků a záruční servis je také v kompetenci franšízanta. Kompletní podpora ze strany Lomaxu je franšízantovi trvale k dispozici. Každý franšízant má zázemí showroomu, kde jsou fyzicky vzorky výrobků v reálné velikosti, možnosti ovládání, místo na jednání a často také sklad. Franšízant minimálně jednou do roka navštíví centrálu z důvodu školení či jednání o dalších plánech a pravidelně je ve styku s manažerem, který mu pomáhá franšízu řídit. Společně s technickým, obchodním a marketingovým oddělením v zázemí Lomaxu pak daný franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potřebách, je pravidelně informován o připravovaných akcích, novinkách či změnách.
Jak se vám daří dále rozšiřovat svou síť v Česku a na Slovensku? Kolik zde máte aktuálně poboček?
V současné době máme v Česku 35 franšízantů a na sousedním Slovensku 24. Rádi bychom prostřednictvím franšízy otevřeli dalších 5 poboček v Čechách a 10 poboček na Slovensku.

PŘEČTI ČLÁNKY

Celkem 7 nových franšízantů se letos podařilo začlenit do své sítě konceptu Extra Služby. Většinu zájemců v současné době tvoří hlavně živnostníci a majitelé malých firem.
„Hledáme lidi, kteří mají odvahu se postavit na vlastní nohy a mají touhu budovat své podnikání," říká Miroslav Kubík, jednatel společnosti Lomax.
Další rozšiřování sítě a dobudování nové výrobní haly. Takové jsou letošní plány společnosti Lomax. Jaké jsou podmínky spolupráce?
Rostoucí poptávka vede českého výrobce vchodových dveří a garážové a stínící techniky Lomax k dalšímu rozšiřování franšízové sítě. Jaké franšízanty hledá?
Letos již potřetí si vítězové v jednotlivých krajích převezmou Ocenění Českých Lídrů. Odborná porota je vybere z více jak 1300 ryze českých firem.
Nejčtenější

Koncept Frutisimo uzavřelo loni rekordní počet franšízových smluv. Podnikání pod jeho značkou láká nové partnery.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Skupina Crocodille plánuje na letošek rozšíření franšízových konceptů Bageterie Boulevard a 360Pizza. Své dveře zákazníkům by mělo otevřít 10 nových poboček.
„Rok 2021 bude mimo jiné ve znamení otevírání nových restaurací. Všechny budou v rukách franšízantů,“ říká Radim Foltýn, Franchising Director CZ&SK McDonald´s.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Tak vypadá to zajímavě. Ale radši si koupim od ověřeného dodavatele. Hodně lidí by se divilo, jaké šmejdy se prodávají. Nábytek už jen z masivu i když si...
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář