Byznys s vůní čistého prádla
Trh samoobslužných prádelen se v posledních dvou letech poměrně proměnil. Obyvatelé českých měst mohou právě na tuto službu narazit stále častěji. Podle majitele franšízového konceptu Quickwash Tomáše Drgy právě rozšířenost tohoto typu prádelen zvyšuje zájem koncových zákazníků o jejich využívání. Proto je zde ještě potenciál pro další rozšiřování jejich počtu.
V současné době má franšízová síť Quickwash na trhu 19 poboček, z nichž 16 je v rukách franšízových partnerů. Na začátku letošního roku čítala síť 21 provozoven, nicméně vedení konceptu muselo provoz dvou z nich ukončit. „Důvodem bylo nedodržování standardů naší značkové prádelny,“ doplňuje Tomáš Drga. Ačkoli by se mohlo na první pohled zdát, že téměř 20 poboček je pro takovouto specifickou službu dostačující, Quickwash má v plánu se dále rozšiřovat.
V hledáčku má tentokrát menší města, která byla doposud trochu stranou. Cílem je otevřít ročně 2 až 3 nové prádelny. „Jsem přesvědčen, že v příštích několika letech bude mít každé desetitisícové město alespoň jednu samoobslužnou prádelnu. Dovedu si představit, že nejprve to budou města s turistickým ruchem nebo v blízkosti nových výrobních závodů,“ přibližuje plány do budoucna Tomáš Drga.
S obsluhou i bez
Franšíza Quickwash je vhodná jak pro investory, tak i pro ty, kteří se chtějí na jejím provozu aktivně podílet. Vedení sítě se tak snaží každou pobočku přizpůsobit držiteli franšízové licence. Mezi franšízanty se tak najdou ti, co chtějí mít samoobslužnou prádelnu jako doplňkový byznys a nechtějí mu věnovat příliš mnoho času. Na straně druhé se partnery stávají ti, pro které bude provoz pobočky každodenní činností a jsou připraveni jí věnovat více času a energie. „Někteří franšízanti preferují plně automatizovaný samoobslužný provoz prádelny, jiní jsou zase přesvědčeni, že více zákazníků přilákají, když jim nabídnou službu obsluhy. Z naší strany majitele našich poboček netlačíme na tu či onu stranu, ale snažíme se jim pomoci vybudovat takovou prádelnu, aby se cítili šťastni a spokojeni,“ dodává Drga.
Zcela v souladu s tímto přístupem k franšízantům je i situace ohledně plateb za fungování pod hlavičkou tohoto již léty prověřeného byznysu. Podle Tomáše Drgy je provoz a hospodaření každé pobočky plně v rukách jejího majitele. Franšízant tak na začátku spolupráce zaplatí jednorázový poplatek za licenci. Za tuto investici získá pomoc s výběrem místa, posouzení vhodnosti vybraných prostor, návrh nejvhodnější technologie, základní projekt provozovny, vizualizaci provozovny a veškeré vnitřní značení, to znamená všechny instruktážní a informační tabule, které vyrobíme a fyzicky v nové provozovně rozmístíme. V licenčním poplatku je zahrnuta i grafika vnějšího firemního štítu a polepů výkladů. Po otevření pobočky pak franšízant hradí franšízorovi poplatek určený na podporu údržby a provozu korporátních internetových stránek. Žádné další poplatky či procenta z obratu poskytovatel licence nevybírá.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...