Přidaná hodnota rozhoduje i ve franšíze

Vklad do samostatnosti / „Vstupní investice činí v 100 tisíc Kč, pokud se s franšízantem nedohodneme jinak. Měsíčně se pak majitel franšízové licence musí připravit na odvádění pravidelného franšízového poplatku ve výši 10 tisíc Kč nebo 5 až 15 % z obratu," upřesňuje Petr Zelenka.
pondělí
16.09.2019
„K vytvoření franšízového konceptu jsme se rozhodli na základě potřeby rychleji expandovat. Dnes vidíme, že toto rozhodnutí bylo správné, říká Petr Zelenka," ředitel sítě NEXT Reality.
 

Jak se síti Next Reality momentálně na českém trhu daří?
Nerad bych to zakřikl, ale troufám si říci, že velmi dobře. Za 2,5 roku ostrého spuštění projektu Next Reality Partner máme 28 nových plnohodnotných realitních partnerů napříč celou Českou republikou. Není měsíc, kdy bychom nepodepsali novou licenci. Jedeme nad plán, který jsme stanovovali s ohledem na situaci na trhu, pracujeme totiž v opravdu velmi konkurenčním prostředí. Zejména nás těší, že se na nás obrací už potenciální parťáci sami, protože vidí, že máme co nabídnout, že s námi získají velmi zajímavé a propracované projekty a služby, které nás odlišují od konkurence.

Dva půl roku rozvoje sítě prostřednictvím franšízantů není tak dlouho. Jak se z Vašeho pohledu tento krok osvědčil? V čem vám pomohl?
Je fakt, že franšízovou síť poboček budujeme „teprve“ třetím rokem, avšak díky prožitým zkušenostem v budování vlastní „síťové“ struktury jsme rozhodně nezačínali od nuly. Naopak, vše prožité za 13 let jsme vložili do kvality projektu Next Reality Partner a neustále na konceptu pracujeme, upravujeme, posouváme, vylepšujeme naše projekty, služby a dílčí produkty, které každý den pomáhají stovkám našich kolegů napříč celou republikou. Krok vydat se cestou franšízingu byl pro nás zlomový, právě s ohledem na konkurenci na trhu a potřebu razantně začít růst v počtu poboček. Jednoznačně se nám vyplatil! Vidíme, že v dnešní době, a tato situace již trvá několik let, je budování jakékoli sítě ideální právě formou franšízingu. My to v Nextu víme!

Jak těžké je v současné době sehnat kvalitní franšízanty? Z jakých „vod“ vlastně franšízanti Next Reality nejčastěji přichází?
Každá doba má svoje. Nikdy to není lehké. Nicméně, abych odpověděl na otázku - máme své vnitřní metody, know-how a postupy, jak oslovovat aktivně nové zájemce. Máme zajímavé příležitosti k oslovování nových zájemců na doporučení od různých obchodních partnerů, rád zmíním spolupráci s Partners. Naši franšízanti přicházejí do Next Reality nejčastěji z realitního světa, dále pak z oblasti developmentu a finančního zprostředkování.

Realitní branže je z mého pohledu poměrně konkurenční obor. Co vašim franšízantům radíte, aby v něm uspěli? Co je podle Vás v tomto ohledu klíčové?
Vidím to naprosto stejně, konkurence je na malém českém rybníku opravdu vysoká. Po celou dobu historie Next Reality budujeme stále nové obchodní a prodejní kanály, abychom byli za každé situace zajímavými, konkurenceschopnými, a měli tak vždy pro naše klienty i partnery něco navíc. Klíčové tedy je mít skvělé produkty a služby, které budou opravdovou přidanou hodnotou právě ve spolupráci s Next Reality. V letošním roce jsme se byznysově propojili s kolegy z Partners, kde máme již nastartovaný velmi rozsáhlý projekt, kdy naši makléři budou získávat kontakty na klienty, kteří potřebují zprostředkovat prodej, pronájem, či koupi nemovitosti a my naopak doporučujeme našim klientům jejich skvělý servis, zázemí a ty nejlepší podmínky jako řešení financování jejich záměru. Dále bych zmínil spolupráci s Českomoravským realitním fondem, díky kterému jsme schopni dostat naše klienty mnohdy z velmi tíživých finančních problémů.

A co plány do budoucna? Kam dál se bude síť Next Reality rozvíjet? Neuvažujete o vstupu do zahraničí?
Plány máme velkolepé. Zároveň jsme ale nohama na zemi, kdy si jdeme postupně za svými vytyčenými cíli, které postupně naplňujeme. Cílem co do počtu kanceláří je mít v každém městě nad 10.000 obyvatel zeleno-modrou realitní kancelář Next Reality. V krajských městech a Praze pak několik kanceláří. Cílem je mít v Česku přes 150 poboček. Další plány a projekty, které máme ve fázi příprav se zatím nemohu vyjadřovat. O vstupu na jiný, než český trh zatím neuvažujeme, cílem je poskytovat jednotné profesionální realitní služby pod značkou Next Reality v ČR. Až budeme mít oněch 150 kanceláří, můžeme se o tom začít bavit.


Oboustranná spolupráce / Na začátku letošního roku zahájila Next Reality spolupráci s další společností rozšiřující svou pobočkovou síť na bázi franšízingu, a to Partners. V lednu otevřela své dveře klientům první společná kancelář, a to ve Znojmě.

Populární na fóru

Jsme obchodníci, ne prodavači

Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...

3 komentář(e)
posledni 20.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Mobilní domy míří do Prahy

MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz  

2 komentář(e)
posledni 16.06.2012
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu

jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...

1 komentář(e)
posledni 04.04.2012
Asociace bez dvou realitek

Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...

2 komentář(e)
posledni 20.02.2012
Asociace bez dvou realitek

Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....

2 komentář(e)
posledni 14.02.2012
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda

myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.

1 komentář(e)
posledni 15.01.2012