Vítězky z módní branže i stavebnictví
V letošním roce vybírala odborná porota vítězky tohoto ocenění z 81 finalistek, které působí v nejrůznějších oborech. „Stále však platí, že doménou českých podnikatelek jsou především obchod a služby, kde působí hned 67 % finalistek. Výrobě se věnuje 16 % podnikatelek, 10 % podniká ve stavebnictví, 6 % v dopravě či logistice, 5 % ve vzdělávání,“ říká zakladatelka projektu Ocenění Českých Podnikatelek Helena Kohoutová.
Stejně jako v minulých ročnících i letos si úspěšné české podnikatelky odnesly ceny v kategoriích podle velikosti firmy i čtyři speciální ocenění. Prvenství v kategorii Velká firma patří Tamaře Kotvalové a její společnosti Carollinum specializující se na prodej luxusních produktů, zahrnujících především hodinky, šperky, psací potřeby a kožené doplňky. Druhou příčku obsadila Šárka Hronková, majitelka společnosti Conneco chemicals, která vyrábí vitaminové a minerálové přípravky, a na 3. místě skončila Alena Procházková se svou kosmetickou firmou APRO Delta. První cenu v kategorii Střední firma si letos odnesla majitelka kosmetické firmy Cosmetics ATOK International.
Druhé místo náleží Jarmile Fabiškové, jejíž společnost STOPRO BEK se specializuje na maloobchodní i velkoobchodní dodávky materiálů pro výstavbu a rekonstrukci všech druhů střešních plášťů. Třetí místo obsadila Kateřina van Kranenburg, jež je majitelkou společnosti Photodienst Brno, která již 25 let působí v oboru předškolní a školní fotografie. Vítězkou v kategorii Malá firma se stala Kamila Brzezinová se svou společností Rutex CZ, která stojí za značkou pracovních a školních uniforem Camia a Camia Young. Druhé místo patří Kateřina Procházkové a její poradenské společnosti Grant Consulting, na třetí příčce skončila Hana Lacinová a její společnost – Zdravíčko – zdravá výživa.
Cena ČSOB – Výjimečná podnikatelka letos patří Janě Novákové, majitelce firmy Trustav, která se specializuje na výrobu oken, zejména špaldových. Cenu za výjimečný růst firmy udělovanou pod patronací Mastercard si odnesla Lada Krsičková, majitelka společnosti My interior service. Cenu za digitální transformaci, jejímiž patrony jsou společnosti Microsoft a Daquas získala Vlasta Šilarová, majitelka společnosti Rexy. Pod patronací České pojišťovny byla i v letošním ročníku udělena Cena za inovativní řešení. Její majitelkou se stala Hana Pekárková a její Pracoviště ošetřovatelské péče.
Záštitu nad 12. ročníkem projektu Ocenění Českých Podnikatelek převzalo Ministerstvo průmyslu České republiky. Patronkou byla Jaroslava Valová, zakladatelka společnosti Siko Koupelny & Kuchyně, která v roce 2015 obsadila v rámci tohoto projektu 1. místo v kategorii Velká společnost. Jedním z mediálních partnerů projektu je i portál Franchising.cz.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
Balenciaga, Chanel, L´OR nebo Lego – to jsou jen některé ze značek, které nedávno v Česku otevřely své první prodejny. Jsou mezi nimi i franšízy?
Česká pošta pokračuje v reorganizaci a rozšiřuje počet pošt Partner. Jejich provozovatelům navyšuje platby.
Finalistky 15. ročníku dosáhly v roce 2021 obratu 2,9 miliardy Kč a zaměstnávaly téměř 2400 lidí. Ocenění získala i franšízantka McDonald´s.
Podle předběžných hospodářských výsledků za rok 2021 vzrostl obrat společnosti Broker Consulting v České republice a na Slovensku meziročně o 33 % na 2,03 miliardy korun.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI