Chceme pobočku v každém větším evropském městě
Letos v červnu jste prozradili, že do září chcete v Česku otevřít 5 nových poboček Speed Queen. Podařilo se vám to? Jaké jsou další plány expanze sítě?
Plán byl splněn se vší spokojeností. V tomto roce bylo otevřeno celkem 5 Speed Queen prádelen v ČR a 2 se nyní ještě budují, budou otevřeny do konce roku. Abyste expandovali, je nutné si udržet post světové jedničky v oboru průmyslového prádelenství. Jsme firmou s jasným zaměřením na inovace. Důkazem je fakt, že po 5 letech přicházíme s revolučním vylepšením konceptu Speed Queen, abychom si udrželi pozici lídra před konkurencí. Nově v duchu prvotřídního designu podlahového materiálu, moderního nábytku a účelných panelů s technologií využívající dotykových displejů a bezhotovostních plateb. Určitě bychom byli velmi rádi, kdybychom do budoucna měli náš koncept v každém větším městě v Evropě. Bude to doba, kdy lidé budou standardně zvyklí využívat těchto služeb a pod pojmem „samoobslužná prádelna“ se jim vybaví vždy značka Speed Queen. Ano, je to smělý plán, ale nikoliv nereálný.
Jaké franšízanty do svého týmu hledáte?
Velkou výhodou tohoto projektu na klíč je, že díky své koncepci je vhodný pro investory bez předchozích zkušeností z oboru prádelenství a čistíren. Obvykle to jsou investoři, kteří využívají rostoucího trendu zakládání těchto samoobslužných služeb. Vždyť jenom v Evropě jsme otevřeli již 616 poboček. Jsou to franšízanti, kteří hledají vynášející koncept bez nutnosti platit svým zaměstnancům mzdové náklady. Velmi často se jedná i o investory, kteří chtějí investovat do realit, ale po analýze našeho řešení zjistí, že už s minimálním vstupním kapitálem mohou otevřít velmi rychle úspěšnou firmu, která solidně odolá i ekonomické recesi.
Podle vašeho vyjádření se franšízám Speed Queen může dařit i v menších městech. Kdo jsou tedy nejčastější zákazníci, kteří jsou toho důvodem?
Ano, když pominu velké metropole, ne vždy musí být splněna podmínka většího města s minimálním počtem obyvatel 15 až 25 tisíc. Důkazem je otevření pobočky v Mohelnici s cca 10 tisíci obyvateli. Pokud to je lokalita blízko bytové zástavby, univerzit, průmyslových areálů či nákupních středisek, a není přístup pro zákazníky omezen přírodními překážkami, není nic, co by bránilo tomuto typu podnikání.
Svým franšízantům nabízíte možnost pořídit si i tzv. „kontejnerovou prádelnu“. Prozraďte nám, prosím, o ní více.
Ano, velmi rádi představujeme našim potencionálním zákazníkům tento mobilní koncept. Většinou se investor nachází v situaci, kdy nemá, nebo delší dobu nemůže sehnat komerční prostory v kamenném obchodě vhodné svým stavebním uspořádáním, rozměry, vhodnou lokalitou, případně přijatelnou sazbou nájemného. U konceptu samoobslužných prádelen je lokalita velmi důležitá. Musí to být adresa, která je na viditelném místě s nepřehlédnutelnou reklamou. Snadno dostupná pro obyvatelstvo s možností snadného parkování. Tento kontejner se zástavbou menší než 25 m2 je tak možné umístit téměř kamkoliv, kde se lze napojit na média. Za obdobně nízkou investici ve srovnání s kamennou pobočkou, ale kontejner zůstává stále v majetku investora, což může být výhodou v momentě, kdy se investor rozhodne přesunout svůj byznys do jiné lokality. I do tohoto konceptu jsme zakomponovali inovace, které nás odlišují od konkurence. Například nejnovější pračky a sušiče s dotykovým displejem, možností bezhotovostní platby přes mobilní aplikace či platby přímo z platebního terminálu. Kontejner je standardně vybavený kamerovým systémem pro vyšší bezpečnost, ale i klimatizací a topením, a tím nabízí investorovi možnost jeho celoroční využití. Kontejner nabízíme ve dvou velikostních rozměrech, konkrétně 5,7 až 7,2 m na délku a 2,9 m na šířku.
Investice do otevření laundromatu Speed Queen se pohybuje od 0,8 do 2,5 milionu Kč. Na čem všem její konečná výše závisí?
Výše investice je ovlivněna výběrem a konfigurací použitého vybavení a rozsahem prací s technickou přípravou objektu. Dělíme koncept na malý, střední a velký. Rozdíl mezi nimi spočívá ve velikosti plochy komerčního prostoru, a hlavně v počtu dodané technologie. Uvedu příklad, malý koncept je cca 40 m2 a 8 praček a sušičů. Velký může být na ploše 100 a 150 m2 a zde se už bavíme o 20 ks dodaných strojů.
S jakou dobou návratnosti investice mohou vaší franšízanti počítat?
Návratnost je přibližně za 2 roky až 6 let po otevření. Dovolím si zde rozdělit naši Evropu na západní a střední/východní. V té západní, například ve Francii, to jsou 2 až3 roky z toho důvodu, že koncept je všeobecně známý. Zákazníci jsou o něco více zvyklí chodit si vyprat do těchto poboček, protože ví, že v konečném důsledku vyperou a vysuší své prádlo nejenom znatelně rychleji než doma, ale i levněji, kvalitněji a šetrněji k prádlu. Oproti tomu například v Polsku, nebo v ČR to je 3 až 6 let. Je pro nás velkou výzvou v těchto oblastech postupně měnit zákaznické návyky a musím říci, na základě stoupající poptávky, že se nám to daří.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Půjčku můžete získat od 40 000 Kč do 30 000 000 K Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebujete půjčku? Potřebujete naléhavou finanční...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Půjčku můžete získat od 40 000 Kč do 30 000 000 K Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebujete půjčku? Potřebujete naléhavou finanční...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
FINANČNÍ NABÍDKA S POJIŠTĚNÍM Abych pomohl jednotlivcům a podnikům zlepšit jejich finanční situaci během několika hodin, dávám příležitost všem lidem v...
Jak nejlépe propagovat firmu?
FINANČNÍ NABÍDKA S POJIŠTĚNÍM Abych pomohl jednotlivcům a podnikům zlepšit jejich finanční situaci během několika hodin, dávám příležitost všem lidem v...