Podpora ze strany centrály je důležitá
K rozhodnutí otevřít si vlastní realitní kancelář Alenu Moranovou přiměly potřeby klientů, o které se jako makléřka starala, a také fakt, že svět hypoték má k tomu realitnímu velmi blízko. Hned od začátku věděla, že se vydá cestou franšízy. „RE/MAX sem si vybrala z toho důvodu, že jsem s touto značkou měla z minulosti dobré zkušenosti z blízkého období. Popravdě, o jiné značce jsem ani neuvažovala. Jejich systém podpory nových franšízantů, vzdělávání a celkový přístup mě přesvědčil,“ vzpomíná na jedno ze svých největších životních rozhodnutí.
Ačkoli od doby, kdy se Alena stala součástí této globální franšízové sítě, uplynulo jen několik málo měsíců, rozjezd její mladoboleslavské pobočky napovídá, že má k úspěchu dobře nakročeno. Již po čtyřech měsících má ve svém týmu 5 makléřů a stále nabírá další. Všichni makléři mají již za sebou, nebo právě absolvují školení a brzy tak začnou fungovat samostatně a pustí se do plnění přání klientů a nabírání nemovitostí.
Otázkou samozřejmě je, jak se do dalšího rozvoje této franšízové pobočky promítne současná krizová situace, která realitnímu byznysu zrovna nenahrává a poměrně viditelně jej zpomaluje. V tomto momentě by mohla výrazně pomoci Alenina všestrannost. Vždyť za 20 let své pracovní kariéry si vyzkoušela spoustu činností. Byla referentkou cestovní kanceláře, majitelkou e-shopu, učitelkou ekonomiky na zdravotní škole a angličtiny ve školce, redaktorkou internetových časopisů i obchodní zástupkyní telekomunikační společnosti.
Samozřejmě velkou roli v tom, že se současnou situaci podaří zvládnout, hraje i fakt, že ve spolupráci s centrálou mohou franšízanti své služby poskytovat dál. I Alena Moranová tak může svým klientům zprostředkovat nafocení nemovitosti, kterou prodávají, připravit její 3D prohlídku, realizovat homestaging a celkově zajistit její komplexí marketing. S kupujícími pak může například online procházet smlouvy.
Školením k úspěchu
Výhody připojení se k franšízovému konceptu viděla Alena Moranová hned od samého začátku spolupráce. I když, jak sama poznamenává, každý začátek podnikání je těžký, a to zejména finančně a časově, díky franšíze se začínajícímu podnikateli dostane významné podpory. „Na počátku se musíte naučit mnoho nových věcí, vybírat nové lidi, být jim nápomocen a do toho zařizovat kancelář. Výhodou franšízy je, že se máte na koho obrátit, víte, do čeho se pustit a jak,“ říká mladoboleslavská podnikatelka.
Jako zásadní bod podpory vnímá majitelka kanceláře RE/MAX Elite group vstupní školení, které je poskytováno jak franšízantovi, tak i jeho makléřům. A to včetně toho, že veškeré materiály k nastudování jsou dostupné na intranetu. „Velmi si považuji i podpory svého development manažera, se kterým se pravidelně scházím. Obrátit se však, kdykoli něco potřebuji, i na další lidi z centrály,“ vysvětluje Alena Moranová s tím, že s prosbou o radu může kontaktovat i další franšízanty ze sítě RE/MAX.
Více makléřů i nová kancelář
Rozhodnutí stát se součástí franšízové sítě znamená podle Aleny Moranové připravit se na to, že jde o nový začátek i pro ty, co mají s podnikáním zkušenosti. „Můžeme si představovat cokoli, ale je to prostě začátek v novém podnikání, který je nutně náročný na čas, finance i psychiku,“ prozrazuje s tím, že pro ni byl tento krok výzvou, do které by šla klidně znovu. Jako problematickou nevnímá ani pravidelnou kontrolu ze strany franšízora. Právě naopak. Bere ji spíše jako pomoc.
A jaké jsou její další plány pod hlavičkou sítě RE/MAY? V první řadě je to práce na dynamickém rozjetí celého jejího podnikání, které bylo přibržděno koronavirovou krizí. „Potřebujeme se dostat do povědomí lidí v dobrém slova smyslu a nabírat do naší nabídky nemovitosti, jak nejlépe to půjde. Také bych ráda hypotéky a pojištění svěřila osobě, kterou bych přijala do svého týmu a zpracovávala by tohle místo mě,“ prozrazuje Alena Moranová. V hlavě má však ještě další cíl, a to otevřít další franšízovou pobočku. Nebude to však hned, ale výhledově ne dříve než za 2 roky.

PŘEČTI ČLÁNKY

Realitní franšíza Re/Max potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
Od začátku letošního roku otevřela realitní síť Re/Max více jak 10 nových franšízových poboček. Aktuálně jich tak na trhu funguje 170.
Nejčtenější

Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemí světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Finanční skupina Partners loni dosáhla obratu pět miliard korun. Letos se zaměřuje na vyšší dostupnost bankovních služeb růstem počtu poboček Partners Banky.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.