Najděte svůj byznys na veletrhu ve Varšavě
Polská vláda pokračuje s dalším uvolňováním opatření spojených s boji proti pandemii COVID-19. Od 6. června je tak možné organizovat veletrhy, výstavy a konference. To je velmi dobrá zpráva i pro franšízový trh v celé střední a východní Evropě, který s napětím očekával, kdy budou moci franšízové koncepty oslovit zájemce o podnikání pod jejich značkou v rámci 18. ročníku franšízového veletrhu v polském hlavním městě.
Během tří dnů věnovaných franšízingu se účastníkům akce představí franšízové sítě, které hledají partnery pro svůj rozvoj nejen na polském trhu, ale i v dalších středoevropských zemích. Příležitost najít svůj budoucí byznys zde tak mají i ti podnikatelé, kteří se rozhodli například do Česka či na Slovensko přivést značku, která zde ještě nemá své zastoupení. Na své si však přijdou i ti, kteří o zahájení podnikání pod zavedeným brandem teprve uvažují. Na půdě Paláce vědy a kultury mají totiž příležitost promluvit si nejen s odborníky na franšízing a poskytovateli licencí. Řadu konceptů zde budou zastupovat i jejich stávající franšízanti.
Široká paleta oborů i značek
V současné době je již zaregistrováno více jak 50 vystavovatelů, což představuje téměř 70 vystavujících značek. Jejich počet však každým dnem vzrůstá. O atraktivitě varšavského veletrhu svědčí i fakt, že každoročně zde vystavuje okolo 200 značek a některé si své místo na 18. ročníku rezervovaly již během konání toho 17tého. Polsko se může pyšnit nejvyspělejším franšízovým trhem v CEE regionu s počtem okolo 1 310 franšízových systémů a 83 000 franšízantů. Přičemž 8 z 10 franšíz je domácího původu, tj. 85 %, v ČR je to pro srovnání 65 %.
Oborem s tradičně nejvyšším počtem vystavujících brandů je gastronomie. Nejinak tomu bude i letos. O získání nových franšízantů tak budou usilovat desítky gastronomických značek – například McDonald´s, Pizza Hut, Subway nebo Sushi Royal. Představí se také vzdělávací síť Edukido, která chce se svými pobočkami uspět i na českém a slovenském trhu. Zastoupení však budou mít i franšízy z dalších oborů, jako například obchod, reality nebo péče o krásu a zdraví.
Součástí veletrhu je také Fórum Vlastního Byznysu. To poskytuje prostor budoucím franšízantům setkat se s obchodníky a známými osobnostmi, které rozvíjí své vlastní podnikání. Letos vůbec poprvé dostanou prostor také franšízanti. Podělí se o své zkušenosti s podnikáním pod franšízorem, prozradí mimo jiné, jak hodnotí spolupráci s centrálou nebo o jakou podporu se mohou při svém fungování v rámci franšízové sítě opřít. Je to skvělá příležitost získat informace od každodenní práci franšízanta z první ruky. Zvláštním hostem fóra bude Maciej Orłoś, polský herec a novinář, který bude hovořit o svých vlastních obchodních zkušenostech a provozování kanálu YouTube.
Pořadatelem varšavského franšízového veletrhu je varšavská pobočka poradenské skupiny PROFIT system® a odborný portál Franchising.pl.
V případě zájmu o účast na veletrhu mohou zájemci kontaktovat redakci portálu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Zajímají vás nové franšízové koncepty? Určitě navštivte Franchise Expo 3. dubna 2025 v Budapešti.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Volný čas po práci pro většinu lidí znamená příjemné aktivity, zároveň je to také podnikatelská příležitost. Franšízová síť Regatta to naučila už přes 250 franšízantů v Evropě.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI