Naši franšízanti těží i z online prodeje

Spolupráce jako konkurenční výhoda / „Schopnosti i možnosti sítě jsou vždy výrazně větší než možnosti podnikajícího jednotlivce. Už jen informovanost ze všech oblastí ušetří obrovské množství času a energie,“ říká master-franšízant konceptu Naturhouse pro ČR a SR Jan Gonda.
pondělí
29.06.2020
„Naše plány expanze nezměnil ani koronavirus. Stále bychom rádi dosáhli počtu 150 prodejen,“ říká Jan Gonda, master-franšízant sítě Naturhouse pro ČR a SR.
 

Jak se síti výživových poraden Naturhouse momentálně u nás a na Slovensku daří?
Obecně se síti daří velmi dobře, neustále se nám daří zvyšovat kvalitu, což se projevuje především rostoucí spokojeností klientů a tím i průměrného počtu návštěv klienta na pobočce. Stejně tak na Slovensku zaznamenáváme v posledních letech významný růst tržeb na pobočkách i úrovně spokojenosti klientů, které se zase projevuje v nárůstu doporučených klientů a také otevíráním nových franšízových poraden.

Jak se v poslední době Vaše franšízová síť rozrostla?
V posledních 2 letech jsme rostli menším tempem, což bylo dáno především velmi nízkou mírou nezaměstnanosti. I přesto jsme ale otevírali nové pobočky a také jsme zaznamenali zvýšený zájem nových franšízantů o odkup již zavedených prodejen.

Jak vaše fungování ovlivnila situace spojená s opatřeními na boj proti koronaviru? Jak se dotkla vašich franšízových partnerů? Vím, že jste mohli mít otevřeno stále, ale asi se celková situace nějak promítla.
Vládní omezení se samozřejmě negativně promítla i do našich obchodů. Mnoho klientů se bálo vycházet ven, proto jsme museli řešit alternativní způsoby konzultací a doručení produktů. Ve velmi krátkém čase se nám podařilo zavést online poradenství ve vysokém standardu s důrazem na kvalitu služeb a terapeutické výsledky klientů při hubnutí doma. Dále spouštíme e-shop pro prodej našich výrobků a podporu bezplatných konzultací pro klienty. Tímto systémem však neobcházíme prodejny, naopak máme systém, kdy franšízanti prodávají své produkty online za podpory centrály. Spousta klientů velmi ocenila podporu, které se jim od našich terapeutů dostávalo i během nejtěžších situací spojených s koronavirem. Máme v síti prodejny, které i přes přijatá vládní opatření nezaznamenaly pokles tržeb a dokonce rostly, což bylo možné jen díky dlouhodobým a spokojeným klientům.

Jakou podporu od centrály Vaši franšízoví partneři v této době získali?
Kromě zmíněného systému online konzultací a zasílání produktů jsme investovali do materiálů pro klienty s radami, jak se správně stravovat doma v době karantény, jaké potraviny nakupovat, jak posílit imunitu, také jsme jim dali tipy na domácí cvičení. To pomohlo franšízám udržet kontakt a aktivitu s klienty a zmírnit tak dopady vládních omezení. Našim partnerům jsme také poskytli slevu na výrobky podporující imunitu, čímž jsme zvýšili jejich marži. Odsunuli jsme také splatnost marketingového poplatku. Naše partnery jsme také pravidelně informovali o přijatých vládních opatřeních a možnostech čerpání podpory pro podnikatele. Navázali jsme také spolupráci s chráněnou dílnou, ve které jsme nakoupili roušky a zdarma je zaslali franšízantům, kteří je dále rozdávali klientům. Velmi se nám také osvědčilo sdílení zkušeností a „best practice“, které jsme z poboček pravidelně získávali.

Jaké jsou další plány expanze, ovlivnila je koronavirová krize nějak?
Plány expanze máme stále stejné, rádi bychom dosáhli počtu 150 prodejen. V krizi vidíme spíše příležitost. Na českém trhu jsme začínali v době hospodářské krize v roce 2008 a v prvních letech jsme rostli obrovským tempem. Na hodnocení dopadů současné situace je ještě brzo, ale se zvyšující se nezaměstnaností očekáváme také rostoucí zájem o podnikání a franšízing obecně. Už nyní evidujeme výrazný nárůst nových zájemců o naši franšízu a v dalších měsících očekáváme podobný trend. Dá se říct, že nyní nestíháme nové zájemce obvolávat.

Je teď vhodný čas, kdy se Vám mohou ozývat zájemci o licence?
Ano, máme v Česku i na Slovensku ještě poměrně široké možnosti pro otevírání nových prodejen, stejně jako umíme nabídnout zavedené prodejny k odkupu od centrály. Z největších měst, kde Naturhouse ještě není, můžeme jmenovat například Karvinou, Havlíčkův Brod nebo Litvínov. Ze zavedených prodejen nabízíme k odkupu například pobočky v Liberci, Třinci nebo Chrudimi.

Jak velkou výhodou je podle Vás, v krizích, jako je ta současná, být součástí franšízové sítě?
Schopnosti i možnosti sítě jsou vždy výrazně větší než možnosti podnikajícího jednotlivce. Už jen informovanost ze všech oblastí ušetří obrovské množství času a energie. Neméně důležitá je pak morální podpora, a především možnost sdílení zkušeností jednotlivých členů sítě. Díky tomu dostávají franšízy důležitý náskok před konkurencí.


Volba pro franšízanty / Naturhouse nabízí zájemcům tři možnosti spolupráce, a to podle velikosti měst, ve kterých chtějí podnikat. Za mikro-mikro koncept zaplatí částku od 250 tisíc Kč, pro mikrokoncept začíná investice na 290 tisících Kč. Licence pro standardní provozovnu stojí od 420 tisíc Kč a zahrnuje nákup zařízení, úpravy provozovny, informační systém apod., a to až do uvedení pobočky do provozu.