Naši franšízanti těží i z online prodeje
Jak se síti výživových poraden Naturhouse momentálně u nás a na Slovensku daří?
Obecně se síti daří velmi dobře, neustále se nám daří zvyšovat kvalitu, což se projevuje především rostoucí spokojeností klientů a tím i průměrného počtu návštěv klienta na pobočce. Stejně tak na Slovensku zaznamenáváme v posledních letech významný růst tržeb na pobočkách i úrovně spokojenosti klientů, které se zase projevuje v nárůstu doporučených klientů a také otevíráním nových franšízových poraden.
Jak se v poslední době Vaše franšízová síť rozrostla?
V posledních 2 letech jsme rostli menším tempem, což bylo dáno především velmi nízkou mírou nezaměstnanosti. I přesto jsme ale otevírali nové pobočky a také jsme zaznamenali zvýšený zájem nových franšízantů o odkup již zavedených prodejen.
Jak vaše fungování ovlivnila situace spojená s opatřeními na boj proti koronaviru? Jak se dotkla vašich franšízových partnerů? Vím, že jste mohli mít otevřeno stále, ale asi se celková situace nějak promítla.
Vládní omezení se samozřejmě negativně promítla i do našich obchodů. Mnoho klientů se bálo vycházet ven, proto jsme museli řešit alternativní způsoby konzultací a doručení produktů. Ve velmi krátkém čase se nám podařilo zavést online poradenství ve vysokém standardu s důrazem na kvalitu služeb a terapeutické výsledky klientů při hubnutí doma. Dále spouštíme e-shop pro prodej našich výrobků a podporu bezplatných konzultací pro klienty. Tímto systémem však neobcházíme prodejny, naopak máme systém, kdy franšízanti prodávají své produkty online za podpory centrály. Spousta klientů velmi ocenila podporu, které se jim od našich terapeutů dostávalo i během nejtěžších situací spojených s koronavirem. Máme v síti prodejny, které i přes přijatá vládní opatření nezaznamenaly pokles tržeb a dokonce rostly, což bylo možné jen díky dlouhodobým a spokojeným klientům.
Jakou podporu od centrály Vaši franšízoví partneři v této době získali?
Kromě zmíněného systému online konzultací a zasílání produktů jsme investovali do materiálů pro klienty s radami, jak se správně stravovat doma v době karantény, jaké potraviny nakupovat, jak posílit imunitu, také jsme jim dali tipy na domácí cvičení. To pomohlo franšízám udržet kontakt a aktivitu s klienty a zmírnit tak dopady vládních omezení. Našim partnerům jsme také poskytli slevu na výrobky podporující imunitu, čímž jsme zvýšili jejich marži. Odsunuli jsme také splatnost marketingového poplatku. Naše partnery jsme také pravidelně informovali o přijatých vládních opatřeních a možnostech čerpání podpory pro podnikatele. Navázali jsme také spolupráci s chráněnou dílnou, ve které jsme nakoupili roušky a zdarma je zaslali franšízantům, kteří je dále rozdávali klientům. Velmi se nám také osvědčilo sdílení zkušeností a „best practice“, které jsme z poboček pravidelně získávali.
Jaké jsou další plány expanze, ovlivnila je koronavirová krize nějak?
Plány expanze máme stále stejné, rádi bychom dosáhli počtu 150 prodejen. V krizi vidíme spíše příležitost. Na českém trhu jsme začínali v době hospodářské krize v roce 2008 a v prvních letech jsme rostli obrovským tempem. Na hodnocení dopadů současné situace je ještě brzo, ale se zvyšující se nezaměstnaností očekáváme také rostoucí zájem o podnikání a franšízing obecně. Už nyní evidujeme výrazný nárůst nových zájemců o naši franšízu a v dalších měsících očekáváme podobný trend. Dá se říct, že nyní nestíháme nové zájemce obvolávat.
Je teď vhodný čas, kdy se Vám mohou ozývat zájemci o licence?
Ano, máme v Česku i na Slovensku ještě poměrně široké možnosti pro otevírání nových prodejen, stejně jako umíme nabídnout zavedené prodejny k odkupu od centrály. Z největších měst, kde Naturhouse ještě není, můžeme jmenovat například Karvinou, Havlíčkův Brod nebo Litvínov. Ze zavedených prodejen nabízíme k odkupu například pobočky v Liberci, Třinci nebo Chrudimi.
Jak velkou výhodou je podle Vás, v krizích, jako je ta současná, být součástí franšízové sítě?
Schopnosti i možnosti sítě jsou vždy výrazně větší než možnosti podnikajícího jednotlivce. Už jen informovanost ze všech oblastí ušetří obrovské množství času a energie. Neméně důležitá je pak morální podpora, a především možnost sdílení zkušeností jednotlivých členů sítě. Díky tomu dostávají franšízy důležitý náskok před konkurencí.
PŘEČTI ČLÁNKY
Značka Naturhouse u nás působí už zhruba 15 let. Za tu dobu otevřela i s pomocí franšízantů bezmála 100 výživových poraden. Kdo se může stát majitelem dalších franšíz?
Značka Naturhouse nabízí franšízantům 2 typy poboček podle lokalit, ve kterých působí. Kolik peněz je potřeba investovat do rozjetí podnikání?
Stávající franšízanti, jejich zaměstnanci a klienti. Právě ti dnes nejčastěji stojí za expanzí sítě výživových poraden Naturhouse.
Úterý 22. října, den, který bude v bratislavském hotelu Crown Plaza patřit franšízingu a výstavě „Podnikajte s franchisingom“. Jaké značky návštěvníci uvidí?
V Česku a na Slovensku má značka Naturhouse 137 výživových poraden. Je jednou z nejrychleji expandujících franšíz. A hledá další franšízanty.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.