U franšízantů hledáme motivaci uspět
Loni jste nám prozradil, že cílem RE/MAX je mít na tuzemském trhu 200 poboček. Jak se Vám daří této mety dosahovat?
Musím se přiznat, že otevírání nových poboček nám jde zatím o něco pomaleji, než bychom si představovali. Důvodem je jednak situace z letošního jara a pak také fakt, že jsme při výběru nových franšízantů více vybíraví a franšízu RE/MAX neprodáváme každému, kdo o ní uvažuje. Pečlivě zvažujeme, s kým začneme spolupracovat, protože nám záleží na tom, aby byl úspěšný. I když máte sebelepší koncept a obecně známou značku, pokud na sobě nebude majitel tvrdě pracovat, můžete mu nabízet jakoukoli pomoc, ale nakonec business potenciál nové kanceláře nenaplní. I proto vybíráme takové partnery, kteří se ztotožňují s naší vizí, chápou principy franšízingu a od prvního dne pracují na tom, aby jejich kancelář rostla a prosperovala. Máme v systému řadu příkladných kanceláří, které slouží jako nejlepší vzor pro nové partnery a nejlepší inspirace pro to, aby se co nejdříve dosáhlo kýžených výsledků.
Znamenala situace spojená s vládními opatřeními velké zpomalení v rozšiřování sítě?
Nedávný „lockdown“ měl vliv naprosto na každého v zemi. Situace se dotkla jak makléřů, tak majitelů kanceláří a zpomalila i jednání s potenciálními franšízanty. I přes to se v této době naše síť rozšířila o 2 nové kanceláře. Navíc se ukázala ještě jiná věc a ta je bezesporu pozitivní. I v době, kdy byla opatření nejtvrdší, se nemovitosti stále obchodovaly a trh se nezastavil. Přesvědčili jsme se, že náš obor funguje za jakékoli situace.
Jak velké ruce práce mají v současné době franšízanti RE/MAX? Přinesla jim „koronakrize“ nějaké změny?
Situace, která nastala, byla naprosto bezprecedentní. Nikdo na ni nemohl být připraven, franšízanty nevyjímaje. S ohledem na bezpečnostní opatření jsme museli ze dne na den uzavřít kanceláře, došlo k omezení osobního kontaktu s klienty. I tak jsme ale v rámci sítě dokázali najít řešení, a to v rekordně krátké době. Makléři začali s klienty komunikovat on-line, stejnou cestou se i vyřizovaly veškeré dokumenty. I díky tomu – alespoň řečí čísel – to vypadá, že tu žádný problém vůbec nebyl. V červnu jsme zaznamenali téměř dvacetiprocentní růst a meziročně jsme za prvních šest měsíců navýšili obrat o devět procent oproti minulému roku. A to byl rok 2019 z pohledu RE/MAX rekordní. Taková čísla z nejkrizovějšího období možná vykáží i některé firmy z oblasti e-commerce, ty ale mohou nyní – na rozdíl od realitního trhu – začít ztrácet na tempu.
Je něco nového, co Vám situace ohledně pandemie COVID-19, o franšízovém konceptu RE/MAX prozradila?
Ukázalo se, že jsme extrémně silní, že držíme při sobě, podporujeme se a umíme vystoupit z komfortní zóny roky ověřených zaběhnutých standardů. Managementu se podařilo velmi rychle implementovat digitální a komunikační inovace a adaptovat síť na nově vzniklé prostředí. Jsem velmi pyšný na flexibilitu, s jakou jsme jako firma napříč všemi sektory k situaci přistoupili. Zásadní roli hrála denní informovanost sítě o aktuálním vývoji a nejlepších zkušenostech z ostatních zemí, kde RE/MAX působí, zavedení nové komunikační platformy, spuštění široké škály vzdělávacích a motivačních kurzů a programů překlopených do on-line i mimořádné podmínky vyjednané s našimi dodavateli. Celé období COVID krize jsme měli pod kontrolou především díky velmi dobře zvládnuté efektivní komunikaci. Výměna zkušeností, vzájemná podpora v těžších časech či jakákoli informace o úspěšném dotažení obchodního případu, to vše znamenalo velkou podporu a motivaci pro ostatní.
Jaké jsou další plány expanze?
Shodli jsme se, že otevření franšízy není pro každého, upřímně však neslevujeme z našich cílů. V současné chvíli registrujeme zvýšený zájem především menších realitních subjektů a makléřů, kteří možná i díky COVID situaci pochopili, proč je výhodné být součástí skupiny tak silné značky, jakou je RE/MAX. Vnímáme, že realitní business vstupuje (i díky realitnímu zákonu) do nové éry, ve které plánujeme po boku našich licenčních partnerů využít potenciál RE/MAXu na maximum.
Kdo je podle Vás ideální franšízant RE/MAX? Musí mít zkušenosti z realitního byznysu?
Vůbec ne! Dokonce jsem přesvědčený, že podnikatel z jiného oboru může být leckdy motivovanější a nepřinese si s sebou určité „zlozvyky“ z jiného realitního konceptu. Nezatížený podnikatel má v jistém ohledu výhodu oproti zkušenému. Nemusí tomu tak být vždy, ale zkušenost nám říká, že podnikatelé z jiných oborů jsou velmi úspěšní franšízanti. Mezi ty, kteří dosahují úspěchu nejdříve, patří většinou podnikatelé z oboru gastronomie či služeb. Velkou výhodu pak mají ti, kteří se specializovali i na finanční služby. Pokud někdo poskytoval hypotéky, pak má rozšíření služeb o reality logiku a smysl. Za důležitější, než nabyté zkušenosti však považujeme vnitřní motivaci, cílevědomost a schopnost efektivně budovat a řídit tým. Know-how, které franšízant potřebuje pro úspěšný start a chod kanceláře, od nás dostane jako na podnose.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová realitní síť Re/Max zvýšila loni obrat o 13,5 % na 900 milionů Kč. Rok 2020 tak pro ni byl rekordní.
Realitní trh čeká náročný půlrok. Začnou platit nová pravidla, vyplývající ze zákona o realitním zprostředkování. Franšízanti RE/MAX budou ve výhodě.
Nařízení vlády budou ještě nějakou chvíli ovlivňovat byznys v Česku. Franšízy tak hledají nové cesty k zákazníkům. Mohou se jim hodit i do budoucna?
Kariéru hypotečního a pojišťovacího makléře vyměnila Alena Moranová za podnikání v realitách. Jako franšízantka RE/MAX pomáhá klientům v Mladé Boleslavi.
Mít 200 kanceláří s 2000 realitními makléři. Přesně takové mety chce v první fázi posilování svého podílu na českém realitním trhu dosáhnout tato franšízová síť.
Nejčtenější

Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Finanční ředitelé v Česku mají po roce pandemie opatrný optimistický výhled do budoucna. Vzrostl počet těch, kteří silněji vnímají riziko kybernetických útoků.
„Rok 2021 bude mimo jiné ve znamení otevírání nových restaurací. Všechny budou v rukách franšízantů,“ říká Radim Foltýn, Franchising Director CZ&SK McDonald´s.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.