U franšízantů hledáme motivaci uspět

Franšízanti na dohled / „Vidíme zvyšující se zájem o licence RE/MAX ze strany menších realitních subjektů a makléřů. Domnívám se, že u nich možná vlivem situace kolem COVID-19 došlo k uvědomění si, proč je výhodné být součástí silné značky,“ říká Jan Hrubý, generální ředitel RE/MAX.
pondělí
03.08.2020
„Ani v době, kdy platila nejtvrdší protipandemická opatření, se realitní trh se nezastavil. To je dobrá zpráva i pro naše franšízanty," říká Jan Hrubý, generální ředitel RE/MAX.
 

Loni jste nám prozradil, že cílem RE/MAX je mít na tuzemském trhu 200 poboček. Jak se Vám daří této mety dosahovat?
Musím se přiznat, že otevírání nových poboček nám jde zatím o něco pomaleji, než bychom si představovali. Důvodem je jednak situace z letošního jara a pak také fakt, že jsme při výběru nových franšízantů více vybíraví a franšízu RE/MAX neprodáváme každému, kdo o ní uvažuje. Pečlivě zvažujeme, s kým začneme spolupracovat, protože nám záleží na tom, aby byl úspěšný. I když máte sebelepší koncept a obecně známou značku, pokud na sobě nebude majitel tvrdě pracovat, můžete mu nabízet jakoukoli pomoc, ale nakonec business potenciál nové kanceláře nenaplní. I proto vybíráme takové partnery, kteří se ztotožňují s naší vizí, chápou principy franšízingu a od prvního dne pracují na tom, aby jejich kancelář rostla a prosperovala. Máme v systému řadu příkladných kanceláří, které slouží jako nejlepší vzor pro nové partnery a nejlepší inspirace pro to, aby se co nejdříve dosáhlo kýžených výsledků.

Znamenala situace spojená s vládními opatřeními velké zpomalení v rozšiřování sítě?
Nedávný „lockdown“ měl vliv naprosto na každého v zemi. Situace se dotkla jak makléřů, tak majitelů kanceláří a zpomalila i jednání s potenciálními franšízanty. I přes to se v této době naše síť rozšířila o 2 nové kanceláře.  Navíc se ukázala ještě jiná věc a ta je bezesporu pozitivní. I v době, kdy byla opatření nejtvrdší, se nemovitosti stále obchodovaly a trh se nezastavil. Přesvědčili jsme se, že náš obor funguje za jakékoli situace.

Jak velké ruce práce mají v současné době franšízanti RE/MAX? Přinesla jim „koronakrize“ nějaké změny?
Situace, která nastala, byla naprosto bezprecedentní. Nikdo na ni nemohl být připraven, franšízanty nevyjímaje. S ohledem na bezpečnostní opatření jsme museli ze dne na den uzavřít kanceláře, došlo k omezení osobního kontaktu s klienty. I tak jsme ale v rámci sítě dokázali najít řešení, a to v rekordně krátké době. Makléři začali s klienty komunikovat on-line, stejnou cestou se i vyřizovaly veškeré dokumenty. I díky tomu – alespoň řečí čísel – to vypadá, že tu žádný problém vůbec nebyl. V červnu jsme zaznamenali téměř dvacetiprocentní růst a meziročně jsme za prvních šest měsíců navýšili obrat o devět procent oproti minulému roku. A to byl rok 2019 z pohledu RE/MAX rekordní. Taková čísla z nejkrizovějšího období možná vykáží i některé firmy z oblasti e-commerce, ty ale mohou nyní – na rozdíl od realitního trhu – začít ztrácet na tempu.

Je něco nového, co Vám situace ohledně pandemie COVID-19, o franšízovém konceptu RE/MAX prozradila?
Ukázalo se, že jsme extrémně silní, že držíme při sobě, podporujeme se a umíme vystoupit z komfortní zóny roky ověřených zaběhnutých standardů. Managementu se podařilo velmi rychle implementovat digitální a komunikační inovace a adaptovat síť na nově vzniklé prostředí.  Jsem velmi pyšný na flexibilitu, s jakou jsme jako firma napříč všemi sektory k situaci přistoupili. Zásadní roli hrála denní informovanost sítě o aktuálním vývoji a nejlepších zkušenostech z ostatních zemí, kde RE/MAX působí, zavedení nové komunikační platformy, spuštění široké škály vzdělávacích a motivačních kurzů a programů překlopených do on-line i mimořádné podmínky vyjednané s našimi dodavateli. Celé období COVID krize jsme měli pod kontrolou především díky velmi dobře zvládnuté efektivní komunikaci. Výměna zkušeností, vzájemná podpora v těžších časech či jakákoli informace o úspěšném dotažení obchodního případu, to vše znamenalo velkou podporu a motivaci pro ostatní.

Jaké jsou další plány expanze?
Shodli jsme se, že otevření franšízy není pro každého, upřímně však neslevujeme z našich cílů. V současné chvíli registrujeme zvýšený zájem především menších realitních subjektů a makléřů, kteří možná i díky COVID situaci pochopili, proč je výhodné být součástí skupiny tak silné značky, jakou je RE/MAX. Vnímáme, že realitní business vstupuje (i díky realitnímu zákonu) do nové éry, ve které plánujeme po boku našich licenčních partnerů využít potenciál RE/MAXu na maximum.

Kdo je podle Vás ideální franšízant RE/MAX? Musí mít zkušenosti z realitního byznysu?
Vůbec ne! Dokonce jsem přesvědčený, že podnikatel z jiného oboru může být leckdy motivovanější a nepřinese si s sebou určité „zlozvyky“ z jiného realitního konceptu. Nezatížený podnikatel má v jistém ohledu výhodu oproti zkušenému. Nemusí tomu tak být vždy, ale zkušenost nám říká, že podnikatelé z jiných oborů jsou velmi úspěšní franšízanti. Mezi ty, kteří dosahují úspěchu nejdříve, patří většinou podnikatelé z oboru gastronomie či služeb. Velkou výhodu pak mají ti, kteří se specializovali i na finanční služby. Pokud někdo poskytoval hypotéky, pak má rozšíření služeb o reality logiku a smysl. Za důležitější, než nabyté zkušenosti však považujeme vnitřní motivaci, cílevědomost a schopnost efektivně budovat a řídit tým. Know-how, které franšízant potřebuje pro úspěšný start a chod kanceláře, od nás dostane jako na podnose.


Zpátky v sedle / „V červnu jsme zaznamenali téměř dvacetiprocentní růst a meziročně jsme za prvních šest měsíců navýšili obrat o devět procent oproti minulému roku. A to byl rok 2019 z pohledu RE/MAX rekordní,“ prozrazuje Jan Hrubý, generální ředitel RE/MAX.

Populární na fóru

Jsme obchodníci, ne prodavači

Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...

3 komentář(e)
posledni 20.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Mobilní domy míří do Prahy

MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz  

2 komentář(e)
posledni 16.06.2012
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu

jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...

1 komentář(e)
posledni 04.04.2012
Asociace bez dvou realitek

Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...

2 komentář(e)
posledni 20.02.2012
Asociace bez dvou realitek

Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....

2 komentář(e)
posledni 14.02.2012
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda

myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.

1 komentář(e)
posledni 15.01.2012