Vítěze Ocenění Českých lídrů poznáme v listopadu

Pečlivý výběr / Do soutěže se mohou přihlásit společnosti, které jsou 100% v rukách českých majitelů, dosahují ročního obratu minimálně 200 milionů korun alespoň v jednom hodnoceném roce, zaměstnávají více jak 50 lidí a získali nominaci odborného garanta. Vítězové budou představeni na slavnostním večeru 26. listopadu 2020 v rámci akce Den Českých Lídrů. Mediálním partnerem projektu je i portál Franchising.cz.
Pátek
04.09.2020
Projekt Ocenění Českých Lídrů vstoupil do svého 4. ročníku. Vyzdvihne velké české firmy, kterým se daří nejen na domácím trhu, ale i v zahraničí.
 

Již jen několik málo týdnů se mohou čeští lídři hlásit do 4. ročníku projektu Ocenění Českých Lídrů. Uzávěrka je totiž 23. září. Vítěze v každém kraji naší republiky vybere odborná porota z 1516 semifinalistů, které na základě podrobné analýzy nominoval odborný garant soutěže, společnost CRIF – Czech Credit Bureau. V historii soutěže se jedná o rekordní počet firem, které se dostaly do jejího semifinále.

V předešlém ročníku vyhovělo kritériím OCENĚNÍ ČESKÝCH LÍDRŮ 1307 firem, z nichž vzešlo 89 finalistů. Více jak 62 % těchto společností působilo na tuzemském trhu déle než 20 let. Celkem 54 % jich pak bylo založeno v první polovině 90. let. Ve 43 % případů se jednalo o rodinné firmy. Zvyšující se počet semifinalistů značí, že se ryze českým firmám daří v současné době růst. A to je dobrá zpráva zejména pro kraje, ve kterých působí. Dá se totiž říct, že jsou to tyto firmy, které drží a zlepšují ekonomickou kondici krajů, a to i vzhledem k faktu, že se jedná o významné zaměstnavatele.

„Celá soutěž i nominace se letos dostaly kvůli pandemii Covid-19 do zcela nového kontextu. Firmy možná nemají takovou chuť „bojovat“ o vítězství v době, kdy hledají nové cesty, nové příležitosti a sledují nastalé změny. Stačilo totiž jen pár týdnů, aby bylo mnohaleté úsilí vážně narušeno. Velmi silně vnímám, že právě v této době je obzvlášť důležité, aby podnikatelé a podnikatelky mohli využít bezpečný prostor, ve kterém si mohou navzájem pomoci, podpořit se a také sdílet své zkušenosti. Místo, kde mohou bez obav diskutovat. Také proto jsme se, i přes omezení, která nám vládní opatření přinesla, nezastavili a dál jsme intenzivně pracovali na rozvoji a fungování všech našich projektů. Jen jsme se více než kdy dříve přesunuli do online prostředí,“ říká zakladatelka OCL a Podnikatelské platformy Helas Helena Kohoutová

Férový byznys

Z analýzy odborného garanta vyplývá, že společnosti v OCL kladou důraz na férové podnikání, což se mimo jiné odráží ve skutečnosti, že téměř všechny společnosti (98 %), které splnily podmínky soutěže, dostaly zelený semafor, který vyjadřuje absenci negativních informací o společnosti v dostupných zdrojích. Další zprávou je, že firmy zapojené do tohoto projektu, nejsou tak koncentrované v Praze jako celý segment obchodních společností, protože v Praze má sídlo jen 23 % společností zařazených do OCL, zatímco u obchodních společností registrovaných v ČR je to přes 40 %.

„Z hlediska odvětví, ve kterých společnosti v OCL působí, jde ze dvou pětin o zpracovatelský průmysl, obchod je s 27 % na druhém místě. Trojici nejčastěji zastoupených odvětví doplňuje stavebnictví (11 %). V rámci zpracovatelského průmyslu má zastoupení jak těžký, tak i lehký průmysl. Prvenství patří výrobě strojů a zařízení (15 % společností v tomto odvětví) a po 14 % je to výroba potravin a výroba kovových konstrukcí. Téměř jednu desetinu společností v odvětví zpracovatelský průmysl tvoří výroba plastů a 6 % společností se zabývá výrobou motorových vozidel a jejich součástí,“ říká místopředseda představenstva CRIF – Czech Credit Bureau Pavel Finger s tím, že společnosti v soutěži OCL jsou transparentní a řádně předávají svoje účetní výkazy v souladu se zákonem, což bohužel není v rámci podnikání v ČR běžným chováním.


Prostor pro byznys / Připojením se k projektu OCENĚNÍ ČESKÝCH LÍDRŮ, se firmy přidají k platformě tuzemských firem, které jsou důvěryhodnými klienty i dodavateli. Členy Podnikatelské platformy Helas, kterou Agentura Helas vytváří již od roku 1997, jsou čeští podnikatelé, podnikatelky, manažeři a majitelé firem.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017