Voňavý byznys
Franšízanti sítě Refan řídí v Polsku zhruba 130 poboček, v nichž si zákazníci mohou koupit parfémy svých oblíbených značek, a to v balení, jejichž velikost si sami zvolí. Značka Refan totiž nabízí rozlévané vůně. A právě takové služby bychom se mohli dočkat i v Česku. Franšíza totiž hledá partnery i u nás. Nabízí příležitost těm, kteří chtějí svou budoucnost spojit s kosmetickým byznysem.
Parfumerie této značky je možné lze otevřít jako obchody nebo ostrůvky v nákupních centrech. Parfémy Refan však mohou být také doplňkovým sortimentem v již zavedených obchodech, které nabízí jiné zboží, například oděvy nebo šperky. Prostě v takových, kam chodí nakupovat zejména ženy. Pokud se franšízant rozhodne investovat do koupi vlastního stánku či ostrůvku a nepůjde cestou pronájmu, je to možné. Franšízor se postará o jeho branding.
Obchodní centra přináší zákazníky
Investice do otevření pobočky, pokud je v nájmu, se pohybuje od 55 tisíc Kč. Celková výše finančního vkladu závisí na velikosti pobočky a rozsahu první objednávky parfémů. Samozřejmě, pokud se rozhodne pro již zmíněnou koupi stánku či ostrůvku, bude potřeba do začátku více financí. Následně pak na franšízanty nečekají žádné franšízové poplatky. Nedílnou součástí spolupráce s majiteli franšízové značky je pomoc ve fázi přípravy a otevření jednotlivých prodejen. Vedení konceptu na tento proces pečlivě dohlíží. Zástupce centrály je tak přítomen u každé nově otevírané pobočky a fyzicky se zapojí do příprav.
Refan se zaměřuje na rozvoj ve městech s více než 10 000 obyvateli. Obchody s parfémy na domácím polském trhu najdou zákazníci jak v ulicích, tak v nákupních centrech. „Obchodní centra jsou velmi dobrým místem pro naše pobočky. Právě sem totiž stále přichází největší počet zákazníků bez ohledu na počasí, ať už je horko nebo prší,“ popisuje zkušenosti z polského trhu Jarosław Wójcicki, který má rozvoj franšízové sítě Refan na starosti, s tím, že s návratem investice mohou franšízanti počítat v horizontu osmi měsíců.
Každá parfumerie Refan by měla mít ve svém sortimentu minimálně 60 vůní. Zkušenosti franšízora však ukazují, že ideálně by jim mělo být více, něco mezi 80 a 90. Každé dva měsíce pak franšízor svým franšízantům a následně i jejich zákazníkům představuje nové produkty.
PŘEČTI ČLÁNKY
Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.