Ceny pro úspěšné podnikatelky
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek (OCP) prozradí jména úspěšných podnikatelek, kterým se i v dnešní nelehké době daří rozvíjet své firmy, již počtrnácté. Vítězky vzejdou z 25 760 kandidátek, které vyhověly kritériím soutěže a z nichž odborný garant, společnost CRIF – Czech Credit Bureau, nominoval 2455 semifinalistek. Celkem 599 z nich se nominace dočkalo poprvé v historii soutěže.
Podnikatelky si letos tradičně rozdělí ceny podle velikosti jejich firem. Rozdána bude také 6 zvláštních ocenění. K tradičním čtyřem letos přibyla Cena odpovědného podnikání pod patronací společnosti Vodafone Czech Republic a také Ceny pro výrobní podnik v rukách české ženy pod patronací společnosti Atelier-s. Tato kategorie si sebou nese jako jediná samostatný hashtag #holkazfabriky. Další novinka, kterou 14. ročník projektu přináší, se týká pravidel soutěže. Nově se může soutěže zúčastnit vítězka už po dvou letech od svého předchozího vítězství, nikoli až po čtyřech ročnících, jak tomu bylo doposud.
Zkušenosti jako velká výhoda
„Vnímám jako velmi důležité zejména v této době zdůraznit a ocenit úspěchy českých podnikatelek, kterým se i přes abnormální podmínky a neuvěřitelné překážky daří jít stále dál, rozvíjet své firmy, starat se o své zaměstnance. Je nutné ocenit jejich usilovnou píli a nezlomnou vytrvalost a zároveň vyzdvihnout jejich morální, sociální a ekonomický přínos. To vše s ohledem na to, že současná doba spojená s pandemií na ně v mnoha případech opravdu naložila velkou tíhu zodpovědnosti,“ říká Helena Kohoutová, zakladatelka OCP a Podnikatelské platformy Helas – Budujeme hrdé Česko.
Nejvíce letošních semifinalistek (44 procent) začalo podnikat v období, kdy jim bylo 31 až 40 let. „Je pravděpodobné, že nejdříve sbíraly cenné zkušenosti, které pak využily při rozjezdu vlastních podnikatelských aktivit, což je určitě rozumné. Nejvíce z nich (39 %) podniká v Praze a četné zastoupení mají rovněž podnikatelky z Jihomoravského a Středočeského kraje,“ popisuje Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, která je odborným partnerem projektu. Z celkového počtu společností ve výlučném vlastnictví žen, které se letos dostaly do závěru soutěže, jich téměř třetina (32 %) působí na trhu 10 až 15 let. To vše podle Fingera vypovídá o tom, že úspěšné podnikatelky dnes můžeme hledat především mezi ženami, které začínají podnikat ve středních letech a jež mají určité životní zkušenosti, které dobře zúročují ve svém byznysu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Zpráva o chystané transformaci České pošty probudila a odhalila plány na uzavírání poboček. Jaký vliv to bude mít na koncept Pošta Partner?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Pandemie se výrazně odrazila na počtu firem v Česku, kterým hrozí krach. Některá odvětví jsou zasažena fatálně. Může franšíza snížit riziko krachu?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI