Zelený zisk s franšízou

Zákazníkům na dosah / U svých franšízantů hledá franšízor profesionalitu, týmového ducha a vášeň pro konopí a jeho svět. Jejich pobočky by se měly nacházet v obchodních částech města s dobrou dopravní dostupností.
Středa
09.06.2021
Franšízový koncept Cbweed chystá rozšíření obchodů s konopnými produkty po celém Česku. Jak rychlá je pro franšízanty návratnost investice?
 

V současné době má koncept prodejen produktů z legálního konopí v tuzemsku jednu pobočku v Praze na Vinohradech. K ní během června přibude další v Dejvicích. Ambicí značky Cbweed je však rozšířit své zastoupení i do dalších regionů České republiky, a to prostřednictvím franšízantů. Po celé Evropské unii na jaře letošního roku 38 prodejen. Většina z nich se nachází v Itálii, mezi další státy, ve kterých mohou zákazníci provozovny Cbweed najít, kromě Česka patří Polsko, Estonsko, Lotyšsko, Španělsko nebo Portugalsko. Do konce letošního roku plánuje vedení konceptu mít v EU více jak 50 obchodů.

Do rozjezdu pobočky investuje franšízant 15 tisíc eur (cca 390 tisíc Kč). Tato částka pokryje kompletní vybavení a design prodejny, předání know-how včetně školení a první objednávku pro úplné naskladnění sortimentu. Smlouvu se svými franšízovými partnery franšízor uzavírá na čtyři roky. Návratnost investice se pro franšízanty Cbweed pohybuje od 3 do 6 měsíců.

Franšíza jako jasná věc

Za vznikem značky Cbweed stojí nápad devíti kamarádů žijících v okolí italského města Forli z roku 2017, které spojovala láska ke konopí a jeho širokému množství možných využití. Slovo dalo slovo a vznikla tak společnost Cbweed, která se zabývá produkcí legálního konopí a jeho následným zpracováním v produkty, jako jsou CBD oleje, konopná kosmetika, CBD kapsle, konopné potraviny, nápoje a další. Dva měsíce od vzniku firmy otevřela dveře zákazníků první prodejna a není překvapením, že to bylo v již zmíněném Forli.

Již brzy bylo jasné, že dlouho nezůstane jen u jedné pobočky, bylo tedy třeba se připravit na postupný růst. „Hned na samém začátku jsme viděli, že lidé jsou naším projektem a celkovou myšlenkou unešeni. V tu chvíli jsem pochopil, že je správná chvíle dát do praxe vše, co jsem se naučil a vytvořit tak úspěšný franšízový koncept,“ říká CEO společnosti Cbweed Riccardo Ferrini, který má s franšízingem zkušenosti, které mu pomohly při tvorbě franšízového systému Cbweed. Ve svých 24 letech totiž vytvořil franšízový koncept zaměřený na prodej elektronických cigaret.


Územní exkluzivita / Po podpisu smlouvy se franšízant automaticky stanete výhradním prodejcem produktů Cbweed ve své oblasti.