Pandemie nám přinesla nové klienty
Pandemie COVID-19 uštědřila fitness sektoru citelnou ránu. Jak se budete zpětně dívat na uplynulý rok a půl?
Uzavření celého fitness sektoru bylo něco, co jsme si nikdy nedokázali představit. Během první vlny jsme naivně očekávali uzavření v řádech dnů, ale nakonec se z toho staly měsíce, což nás zasáhlo převážně ekonomicky, ale i psychicky asi jako kohokoliv, komu bylo neumožněno podnikat. Na druhou stranu to byl pro nás impuls brát krizi jako výzvu, ohlédnout se zpětně, zastavit se a začít přemýšlet o tom, kam chceme směrovat a jaké jsou nové příležitosti na trhu. Pro nás tou příležitostí bylo posílení konceptu BodyBody Home & Office, kdy trenéři jezdí s EMS technologií za klienty domů nebo do kanceláře. Zároveň jsme zavedli nový e-shop s výživovými doplňky. Za franšízou stojím nejen já, ale i moji businessoví partneři Seen Aquin a Pavel Svetlošák. Jsme tým, který dokáže reagovat na změny okamžitě, což bylo v této době důležité. Poučením z pandemie je to, že posilovat a podporovat spolupráci mezi partnery v rámci franšízy je nesmírně důležité, neboť především ve sdílení zkušeností a vzájemné spolupráci mezi partnery je v krizi ta opravdová přidaná hodnota franšízových systémů.
Podařilo se všem vašim franšízantům dobu lockdownu „přežít“? Kolik poboček momentálně funguje na tuzemském trhu?
Z celkového počtu 12 studií již naši partneři neotevřou dvě studia. Jedná se vůbec o první uzavřená studia od začátku našeho podnikání. Aktuálně tedy máme 10 poboček po celé ČR a plánujeme otevřít další. Již nyní máme s našimi novými partnery a investory vytipované lokality pro otevření. Prioritou je najít vhodného partnera v Liberci, kde došlo k uzavření studia a kde je již určitá klientela.
Ve vašem oboru je důležité zůstat v kontaktu s klienty. Jak toto vaši franšízanti zvládali?
Naši partneři jsou skvělí! V momentě, kdy byly informace o plánovaném lockdownu a uzavření fitness sektoru, jsme vytvářeli pro naše partnery komunikační strategii doplněnou o grafiku tak, aby mohli rychle reagovat na každou změnu a efektivně komunikovat s klienty. Trenéři také komunikovali i s klienty na individuální bázi a pokud to bylo možné nabízeli jim tréninky u nich doma. Já osobně jsem komunikovala s Českou komorou fitness a přeposílala aktuální informace na naše partnery, kterým jsem byla i podporou při zorientování se v nejrůznějších dotačních programech. Omezení podnikání není pro nikoho příjemné, a proto jsme se snažili být našim partnerům velkou oporou.
Od 17. května máte opět otevřeno. Jaký vidíte zájem klientů o návrat ke cvičení v BodyBody?
Stálým a aktivním klientům jsme automaticky prodloužili jejich zakoupené tréninkové balíčky a všechna studia každého z nich informovala o otevření. Návštěvnost našich studií po znovuotevření se víceméně hned vrátila na obsazenost před pandemií. Je vidět, že klienti se v našich privátních studiích pro maximálně dva klienty cítí bezpečně. Cvičení a celkový koncept našich BodyBody studií jim velmi chyběl, dostávali jsme mnoho zpráv nejen ohledně opětovného otevření, ale také se nám dostávalo velké podpory z jejich strany. Někteří klienti si zakupovali online tréninkové balíčky i během uzavření a vyjadřovali tak podporu našim partnerům. Nárůst vnímáme u nových klientů, kterým se náš koncept privátního prostředí líbí a nyní jej vidí jako velmi bezpečnou variantu cvičení během aktuálních omezení.
Jaký je mezi potenciálními franšízanty zájem o koncept BodyBody Home & Office?
Koncept BodyBody Home & Office spravuje náš nový Masterfranšízant, který má na starosti veškerou operativu spojenou s vyhledáváním nových trenérů a marketingovou strategií. Samozřejmě se na všem také podílíme jako hlavní majitel značky BodyBody a figurujeme jako poradce v otázkách dalšího vývoje. Aktuálně máme pro Prahu 2 trenéry a během tohoto roku bychom chtěli expandovat do dalších měst v ČR. Zájem mezi trenéry stát se franšízovými partnery je velký, neboť se jedná o velmi unikátní podnikatelskou příležitost. Do startu podnikání nepotřebují žádné velké investice, přičemž potenciál výdělku je velmi zajímavý. Požadavky na trenéry jsou proto vysoké, musí být perfektní trenéři a umět skvěle komunikovat s klientem.
Jaké jsou plány ohledně rozvoje Vaší sítě pro letošní rok?
V tomto a příštím roce plánujeme další růst našich obou franšízových konceptů, tj. konceptu malých privátních studií i konceptu BodyBody Home & Office, který již nyní nabízíme našim klientům v Praze privátní tréninky na velmi vysoké úrovni. Momentálně komunikujeme s novými partnery a investory, se kterými připravujeme lokality pro nová BodyBody studia. Hledáme také masterfranšízanta pro slovenský trh. Naší expanzi by mělo pomoct i financování BodyBody studií, které nyní připravujeme.
PŘEČTI ČLÁNKY
Filipa a Anetu Novákovi přivedla k myšlence podnikat s franšízou BodyBody maminka. Jaký byl start jejich byznysu?
Radku Růžičkovou přivedla k franšíze BodyBody láska ke sportu. Čím ji právě tato značka oslovila?
Zájemci o franšízu BodyBody si mohou vybrat ze dvou typů licencí. Jaká investice na ně čeká?
Podle České komory fitness muselo kvůli jarním protikoronavirovým opatření až 10 % fitness center ukončit provoz. Jak si dnes stojí franšízanti BodyBody?
Celkové ztráty fitness sektoru vlivem koronavirových opatření dosáhly téměř 400 milionů korun. Jak si stojí fitness franšízy?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.