Motýli v regionech / V současné době fungují v Česku 4 motýlí domy. Návštěvníci je najdou v Praze, Karlových Varech, v Brně a na Lipně.
Čtvrtek
29.07.2021
Motýlí domy Papilonia i v této nelehké době prokazují svou atraktivitu a komerční potenciál. V Česku je momentálně drží zejména tuzemští turisté.
 

Jak říká Michal Kučera, jednatel společnosti Motýlí dům, která za konceptem Papilonia stojí, úroveň návštěvnosti závisí na lokalitě, ve které se pobočka této franšízy nachází. Zatímco Karlovy Vary v návštěvnosti lámou rekordy, Papilonia v centru Prahy je stále pod čísly z roku 2019. „Turisté v Praze stále nejsou a čeští výletníci očividně preferují jiné lokality pro své volnočasové aktivity než centrum hlavního města,“ vysvětluje Kučera s tím, že i přes tyto těžkosti je však i pražský provoz v zisku a není nutné jej dotovat z externích zdrojů.   

To, co pandemie COVID-19 výrazně poznamenává i letos, je expanze konceptu Papilonia. S nástupem mutace delta totiž vedení sítě pozoruje opět zvýšenou opatrnost investorů a situaci navíc komplikují restrikce pro přeshraniční cestování, které znesnadňují osobní setkávání a přímé prohlídky stávajících provozů. Zájem investorů z Evropy o otevření motýlích domů stále trvá. V současné době se tak věnují zejména důkladnému seznamování se s projektem, studiu dokumentace a analýze poskytnutých dat. Osobní prohlídky, které jsou pro finální rozhodnutí nutností, však investoři odkládají na vhodnější dobu.

Kavárna i samostatná expozice

Příležitosti pro otevření vlastního motýlího domu se však nenachází jen za hranicemi Česka. I u nás jsou lokality, kde by pobočka Papilonia mohla využít svůj potenciál. Vše závisí na vhodně zvolené lokalitě. Poskytovatel licence vidí momentálně prostor zejména v severní a východní části Česka. Zájemcům o franšízovou licenci nahrává mimo jiné i fakt, že s projektem projektem Papilonia lze skutečně flexibilně pracovat a přizpůsobovat jej lokalitě a přání budoucího franšízanta.

„Byli jsme například osloveni zahraniční ZOO, kde si přeji realizovat Papilonii jako součást stávající expozice. Ze Saudské Arábie se nám ozval investor s poptávkou realizace Papilonie jakožto kavárny přímo v letové zóně. Přidružit tento koncept motýlího domu tedy skutečně lze k jakémukoliv většímu celku či areálu, a to jak ve zmenšeném formátu, v originální stylizaci, pozměněném konceptu, tak dokonce jako přidruženou atrakci s unikátními službami,“ prozrazuje Michal Kučera.

Vášeň pro motýli

Investice do otevření motýlího domu Papilonia se pohybuje zhruba od 5 do 7 milionů Kč v závislosti na vybraném prostoru a jeho dispozicích. Částka pokrývá jednorázový franšízový poplatek za poskytnutí know-how, licence, marketingových nástrojů, školení a další podpory ze strany franšízora. Investice by se měla franšízovému partnerovi vrátit v horizontu 3 až 4 let.

Není to však jen finanční stránka věci, kterou na spolupráci s Papilonií franšízanti oceňují. Oblast jejich podnikání jim v mnohém rozšiřuje obzory. „Na našich franšízantech totiž pozoruji a sami mi to říkají, že motýly začali mít rádi a váží si jich. Najednou znají latinská jména motýlů, specifika jednotlivých druhů nebo třeba podrobnosti o jejich rozdílném chování,“ říká Michal Kučera s tím, že pozoruje, jak franšízanti vyhledávají nové informace, které přímo ke svému podnikání nepotřebují, ale chtějí je znát. Jejich zapojení do motýlího byznysu, jim tak přináší nejen zisky, ale také práci, která je baví.


Prostor pro roztažení křídel / Celkové prostory k vybudování motýlího domu Papilonia by měly mít velikost zhruba 150 až 250 m2. Samotná letová zóna by pak měla mít 100 až 150 m2.

Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014