Dobře upečený byznys
Rodinné pekařství Náš chléb vaše pekárna působí na českém trhu od roku 1998. Nyní se společnost rozhodla expandovat prostřednictvím franšízových partnerů. Mezi nejdůležitější aspekty, které při výběru franšízantů vedení společnosti v první fázi expanze posuzuje, je velikost a umístění prodejny a také vzdálenost od výrobny v Jablonci nad Nisou.
Cílem franšízora, která má v Česku momentálně 48 vlastních a 5 franšízových poboček, je zejména dodávat svým franšízantům kvalitní produkty. A to může garantovat v momentě, kdy si franšízoví partneři chtějí otevřít si vlastní pekařství pod značkou Náš chléb v maximální vzdálenosti cca 130 km od jablonecké pekárny. V případě, že by franšízor viděl potenciál růstu i ve vzdálenějších oblastech, počítá s možností, že by v nich otevřel vlastní výrobnu tak, aby byla kvalita udržena.
„Kvalita našich produktů je pro náš koncept naprosto zásadní. Dodržujeme proto přísné postupy od výběru surovin přes proces pečení a expedici. Pracujeme s těmi nejkvalitnějšími surovinami a jelikož naše produkty jsou ruční výroby, tak každý produkt projde kontrolou našich pekařů, poté expedientů a na závěr kontrolou na prodejnách,“ vysvětluje specialista pro franšízing konceptu Náš chléb Petr Adámek.
Vlastní sortiment ve franšíze
Podnikatelům, kteří by chtěli svou budoucnost spojit s touto značkou, nabízí franšízor 2 typy spolupráce. V rámci plné franšízy vstupuje franšízant do spolupráce s vlastním místem a IČ. Franšízor zajistí interiérový návrh, dodávky pekárenských výrobků, produktů od prověřených regionálních farmářů. Je zde možnost vlastních doplňkových produktů. V rámci spolupráce získává franšízový partner i marketingovou podporu, pravidelná školení a poradenství. Poloviční franšíza znamená, že franšízor vybaví novou pobočku a dodá potřebné zboží. Franšízant v tomto momentě pak vystupuje jako nájemce. Požadavky na místo jsou individuální a k výběru lokality vždy dochází po analýze daného místa a domluvě mezi franšízorem a franšízantem.
Uchazeč o licenci by měl mít čistý trestní rejstřík a také chuť se učit novým věcem. „Hledáme zejména franšízanty, kteří mají chuť podnikat v našem oboru. Lidi, kteří mají nadšení, nebojí se výzev a rádi se učí novým věcem. Naprosto stěžejní pro nás je, aby franšízant fyzicky trávil čas na prodejně. Chceme, aby pro naše franšízanty byla radost na prodejně být a vytvářet si vztah se zákazníky,“ doplňuje Adámek.
Samozřejmostí by mělo být, že bude mít zajištěný dostatečný kapitál pro začátek podnikání. Investice do franšízy se pohybuje od 350 do 750 tisíc Kč. Konečná částka závisí na velikosti prodejny a také lokalitě, ve které se nachází. Cena licenčního poplatku je 50 tisíc Kč.

PŘEČTI ČLÁNKY

Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Franšízová síť Náš chléb vaše pekárna se rozrůstá. Při expanzi se zaměřuje zejména na vhodné prostory a lokalitu.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!