Svěží byznys ze zahraničí

Novinky na trhu / Přivést na trh zcela nový franšízový koncept nabízí jeho franšízantům možnost vybudovat si se svým originálním podnikáním zajímavou pozici na trhu.
pondělí
22.11.2021
Česko je pro franšízové koncepty dlouhodobě atraktivní lokalitou pro expanzi. Míří k nám značky z nejrůznějších oborů. Podnikatelé tak mají z čeho vybírat.
 

Svůj sen o vlastním podnikání s novým franšízovým konceptem si tak mohou splnit ti, kteří by rádi rozjeli svou firmu v oblasti vzdělávání, obchodu, gastronomie, nebo chtějí využít potenciál, který nabízí online byznys. Přinášíme vám přehled některých z nich.

Asi nejoblíbenější branží, ve které by Češi chtěli podnikat, je gastronomie. Dobrou zprávou pro ně je, že nabídka značek, které i u nás nabízí franšízové licence, je rozmanitá. Díky tomu se tak začínajícím nebo expandujícím podnikatelům nabízí možnost přivést na trh novou značku i nový trend.

Donuty i kávy

Své první franšízové partnery hledá v Česku značka Donuterie z Rumunska. Na domácím trhu má momentálně 17 poboček, daří se mu však i za hranicemi. Ve Francii provozují franšízanti šest provozoven, v Belgii čtyři. Jednu najdou zákazníci i ve Velké Británii. Zájemce o otevření pobočky této „sladké“ sítě, se musí připravit na investici od 35 do 45 tisíc eur (0,9 – 1,2 mil. Kč). Konečná výše závisí na stavu prostor a na tom, zda plocha disponuje dostatečným místem pro umístění stolů v pobočce dle standardů sítě. Investice zahrnuje všechny náklady spojené s vybavením a náklady na zahájení provozu.

Milovníky kaváren, kteří v nich vidí i podnikatelskou příležitost, může zaujmout další franšíza původem z Rumunska – Meron. Za ní stojí tým investorů z rumunské Kluže, který před 6 lety vytvořil tento kavárenský koncept s cílem rozšířit ho následně prostřednictvím franšízových licencí do dalších regionů. Investice do otevření kavárny přijde budoucího franšízanta na 100 až 120 tisíc eur. V současné době mají kavárny Meron, které se mohou pyšnit vlastní kávou, na domácím trhu 19 poboček, z nichž 9 je v rukách franšízantů.

Neláká vás podnikatelsky ani káva, ani sladké dezerty? Původem lotyšský koncept Steiku Haoss, jak už sám jeho název napovídá, se zaměřuje na maso, resp. steaky. Cílem této rodinné značky je se svými restauracemi proniknout na tuzemský trh prostřednictvím partnera, jenž by zde vybudoval síť restaurací, a to i za pomoci regionálních franšízantů. Celková investice do pořízení master-franšízové licence se pohybuje okolo 300 tisíc eur. Měsíční franšízový poplatek činí 6 % čistého měsíčního prodeje. V rámci spolupráce získá partner od franšízora kromě kompletního know-how také například pomoc s výběrem místa, následně vybudováním restaurace a jejím zařízením.

Trendy jako motivace

Ne každý chce svou budoucnost ale spojit s provozováním kavárny nebo restaurace. Řada lidí dnes, v době, kdy za sebou mají děti měsíce strávené na distanční výuce, možná odhalí potenciál, který skrývají koncepty zaměřené na mimoškolní vzdělávání dětí. Zájem ze strany rodičů o vzdělávací kroužky totiž v poslední době roste.

Jedním z těch, které mají zájem o vstup na náš trh, je původem americký koncept Young Engineers. Ten se specializuje na vzdělávání v oblasti vědy, techniky, strojírenství a matematiky (STEM - Science, Technology, Engineering and Mathematics). V Česku chce najít franšízanty, kteří by se ve svých pobočkách nabídli mimoškolní aktivity dětem a studentům od 4 do 15 let. Ti by se tak mohli připojit k více než 30 tisícům studentům, kteří po celém světě navštěvují více jak 200 škol této značky. Investice do otevření pobočky se pohybuje od 1,5 do 20 tisíc dolarů (33 až 440 tisíc Kč). Její konečná výše závisí na velikosti pobočky a jejím vybavení. Každá škola Young Engineers získá územní exkluzivitu pro její spádovou oblast se zhruba 100 tisíci obyvateli, díky čemuž je podle franšízora zajištěn úspěšný provoz dané jednotky.

Uplynulé měsíce naučily řadu z nás využívat online služeb v nejrůznějších oblastech. Také z toho může těžit i maďarský koncept Qjob, který pomáhá propojovat firmy a zákazníky online. Sází totiž na to, že najít toho správného profesionála s kvalitními referencemi je mnohdy velmi těžký úkol. Náklady spojené s pořízením franšízové licence Qjob jsou závislé na velikosti oblastí, ve které chce franšízový partner působit. Minimální počet obyvatel takového regionu by však měl být vyšší než 200 tisíc. K dispozici je pro Česko i master-franšízová licence, jejíž majitel může nabízet klasické franšízové licence dalším partnerům.


Ze všech koutů světa / Zahraniční koncepty vnímají Česko dlouhodobě jako bránu do regionu střední a východní Evropy. Nahrává tomu i fakt, že franšízové podnikání je u nás rok od roku populárnější.

Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019