Podnikání s franšízou mi šetří starosti

Investice do budoucnosti / Za licenci Solodoor zaplatí franšízant 250 tisíc Kč. Dalších 600 až 800 tisíc pak investuje do vybavení své franšízové prodejny.
pondělí
14.03.2022
Touha po osamostatnění se a vlastním podnikání přivedla Lubomíra Bouzka k podnikání pod hlavičkou franšízového konceptu. Svou budoucnost spojil se značkou Solodoor.
 

Rozhodnutí rozjet své podnikání jako franšízant některé z franšízových sítí, které na našem trhu působí, pro něj znamenalo zaměřit se na výběr té pro něj nejlepší. Právě v momentě, kdy přemýšlel o tom, jak si vybrat, za ním přišel kamarád s tím, že sušická společnost Solodoor hledá nové franšízanty. To pro něj představovalo impuls začít se o nabídku této franšízy více zajímat. Po několika setkáních s tehdejším ředitelem Solodoor Centrum bylo jasno – stane se novou posilou v týmu franšízantů.

Pobočka, kterou ve spolupráci s franšízorem otevřel, funguje v centru Prahy, na rohu ulic Vinohradská a Blanická. „V okolí je mnoho designových prodejen s interiérovým vybavením, a tak si myslím, že je to pro nás skvělé místo,“ říká pražský franšízant s tím, že právě výběr vhodného místa je pro rozjetí byznysu pod hlavičkou této značky klíčový. Najít ideální prostor podle něj není až tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Nicméně to se může lišit město od města.

Úspěch i bez zkušeností

Před vstupem do sítě Solodoor Centrum neměl žádné zkušenosti ze svého současného oboru. Několik let pracoval na manažerských pozicích v oboru dopravy a logistiky a také v retailu. „Někteří mě od podnikání bez zkušeností odrazovali, ale jakmile se pro něco nadchnu, je velmi těžké mi to rozmluvit. Relativně rychle jsem se naučil potřebné technické věci, kontakt se zákazníkem mi nedělá problém a z finančního hlediska jsem si také uměl poradit,“ prozrazuje Lubomír Bouzek.

Sám však přiznává, že vzhledem k tomu, že nebyl z oboru, přicházel na některé věci postupně a kolikrát to bylo i díky vlastním chybám. Co se týká začátku podnikání, tak rozjezd byl vcelku rychlý. Musel rekonstruovat prodejnu, doplnit aktuální sortiment, a hlavně najít schopné lidi na prodejnu, což se mu naštěstí podařilo a dnes má kolem sebe fungující tým, který se dobře doplňuje.

Lokální marketing v rukách franšízanta

Svůj podíl na jeho úspěšném rozjezdu má i podpora ze strany poskytovatele licence, která trvá i nadále. Spolehnout se může na technickou podporu, díky níž může úspěšně řešit specifické požadavky klientů a společně hledají způsob, jak jim vyhovět. Dále je to marketingová podpora značky, kdy se franšízor stará zejména o celostátní marketing, ten lokální má pak na starosti vždy konkrétní franšízant. „Podporu získáváme i v některých dalších oblastech. Zkrátka je komu zavolat, když potřebujeme řešit nějaký problém nebo situaci,“ dodává majitel vinohradské pobočky Solodoor Centrum.

Zájemci o podnikání pod hlavičkou této české značky by měli podle Lubomíra Bouzka především počítat se vstupními náklady na vybavení prodejny a počáteční provoz. Zásadní je pak již zmiňované nalezení vhodných prostor. Jako jeden z nejtěžších úkolů, který se mu však podařilo zvládnou, vidí Lubomír Bouzek nalezení správných spolupracovníků, na které se může majitel pobočky spolehnout, kteří budou samostatní, a hlavně uměli jednat s klienty.

O tom, že se franšíze Lubomíra Bouzka daří, svědčí i fakt, že aktuálně jedná s vedením společnosti Solodoor Centrum o otevření další pobočky. Ta by se také měla nacházet v Praze.  Nyní je tak v řešení zejména výběr správné lokality.


Franšízant Lubomír Bouzek / „Než jsem se stal franšízantem, neměl jsem z oboru žádné zkušenosti. Relativně rychle jsem se ale naučil potřebné technické věci, kontakt se zákazníkem mi nedělá problém a z finančního hlediska jsem si také uměl poradit."

Populární na fóru

Jsme obchodníci, ne prodavači

Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...

3 komentář(e)
posledni 20.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Mobilní domy míří do Prahy

MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz  

2 komentář(e)
posledni 16.06.2012
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu

jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...

1 komentář(e)
posledni 04.04.2012
Asociace bez dvou realitek

Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...

2 komentář(e)
posledni 20.02.2012
Asociace bez dvou realitek

Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....

2 komentář(e)
posledni 14.02.2012
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda

myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.

1 komentář(e)
posledni 15.01.2012