Franšíza „na zkoušku“
V současnosti má franšízová síť ExtraSlužby, která nabízí licence na Extra Stěhování, Extra Úklid a Extra Hodinový manžel, více než 170 franšízantů a partnerů. A to jak v Česku, tak i na Slovensku. Přes 40 % tvoří „stěhováci“, 35 % jich pak nabízí uklízecí služby a zbytek tvoří hodinoví manželé. Podle jejího zakladatele Radka Straky se však jejich počty mění: „Dá se říct, že noví franšízanti a partneři nám přibývají každým týdnem.“
Jak již bylo zmíněno, celý systém prošel drobnou změnou. Díky ní si mohou zájemci o franšízovou licenci během jednoho roku vyzkoušet, jak podnikání pod touto značkou funguje – stávají se tak Extra Partnerem. „Za roční poplatek ve výši 1200 nebo 1500 Kč dostanou zájemci přístup do naší databáze zakázek a klientů a platí nám pouze za unikátní zakázky, které si sami vyberou. Sami potom můžou zvážit, zda se jim spolupráce s námi vyplatí. Zároveň si je otestujeme a prověříme i my. A pokud jsme s jejich prací a přístupem ke klientům spokojeni a oni se rozhodnou stát se našimi franšízanty, protože už ví, do čeho jdou, začleníme je za standardních podmínek naplno do naší sítě se všemi výhodami a podporou, kterou našim franšízantům poskytujeme,“ vysvětluje Radek Straka.
Partner vs franšízant
Extra Partner vstoupí do sítě na základě vyplnění jednoduchého formuláře, zaplacení ročního vstupního poplatku a odsouhlasení obchodních podmínek. Potom je jim okamžitě nastaven přístup do databáze zakázek, kde si můžou tyto unikátní zakázky sami vybírat a realizovat. Na rozdíl od franšízantů jim centrála neposkytuje vybavení, nerealizuje lokální marketingovou kampaň. Nedostávají ani okamžité SMS o nových zakázkách v systému, chodí jim jen jednou za hodinu. Franšízanti tak před nimi získávají „náskok“. Zájemci o franšízu pak podepisují pětileté oboustranně závazné smlouvy, jsou kompletně vybavováni, školeni a samozřejmě jim jsou ze strany franšízora spuštěny a plně hrazeny lokální reklamní kampaně.
Kvůli rostoucí inflaci a také nárůstu vstupních nákladů, se kterými se v současné době musí vypořádat snad každý podnikatel, muselo i franšízor ExtraSlužby přistoupit ke zdražování. Mírně tak vzrostly jak vstupní poplatky pro franšízanty, tak i sazby za služby, které poskytují. „Ceny za pohonné hmoty se dotkly naprosto všech, a tím pádem samozřejmě i nás. Snažíme se maximálně ohleduplně přizpůsobit nárůstům cen jak pro naše franšízanty, tak i pro koncové klienty, kteří si naše služby objednávají. Pokles zakázek a nových klientů jsme ale nijak nezaznamenali,“ doplňuje Radek Straka.
Neopadl ani zájem o navázání spolupráce, spíše naopak. Podle Radka Straky se zdá, že spousta živnostníků a menších podnikatelů hledá ve franšíze určité zázemí a jistotu. Bez ohledu na nárůsty cen totiž franšízor stále svým franšízovým partnerům dodává práci, platí za ně reklamní kampaně. Je totiž v jeho nejlepším zájmu, aby franšízanti i partneři vydělávali. Faktem totiž je, že centrále platí až za práci, kterou franšízor sežene a oni si ji odeberou ze systému.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Rok 2023 byl pro některé franšízové značky ve znamení změn, a to nejen co se rozšiřování sítě týká.
Přemýšlíte o rozjetí vlastního byznysu, ale investovat více jak 1 milion Kč se vám nechce? I tak si svůj podnikatelský sen můžete splnit – díky franšíze.
Franšízový koncept Extra Služby stále rozšiřuje síť franšízových partnerů. Jakou podporu jim nabízí?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...