Rebranding jako klíč k rozvoji

Logická proměna / Změna vizuální identity franšízového konceptu by měla mít logický důvod – například přínos pro další expanzi, modernizace zastaralého designu, změna či rozšíření zaměření konceptu. Nepromyšlené kroky v tomto ohledu mohou nadělat více škody než užitku.
pondělí
09.01.2023
Rok 2023 byl pro některé franšízové značky ve znamení změn, a to nejen co se rozšiřování sítě týká.
 

Hned několik franšíz se totiž zaměřilo na rebranding. S novou identitou na podzim loňského roku přišla technologicko – logistická značka DoDo. Jejím výsledkem je dle franšízového ředitele DoDo Group Stanislava Nečase dospělejší design reprezentující unikátní kompetenci v chytré městské logistice, která je na trhu čím dál žádanější, a to hlavně se vzrůstajícím tlakem na kvalitu i ekonomickou a environmentální udržitelnost služeb v e-commerce. Nová identita navíc znamená definitivní ukotvení DoDo v segmentu B2B, a tedy i jasnější definování jeho postavení při vstupu na nové evropské trhy. Podle vyjádření společnosti DoDo odráží její přerod z původně lokálního startupu v segmentu B2C do mezinárodní společnosti s expertízou v logistice poslední míle a důrazem na technologie a udržitelnost pro významné partnery z B2B.

Znáte Extra Services? Tak tento franšízový koncept, který v sobě zahrnuje možnost začlenění se do spolupráce, a to v rámci různých odvětví pracovních a řemeslných služeb, které na sebe navzájem navazují – v minulosti známé jako Extra Stěhování, Extra Uklízení a Extra Hodinový manžel a nakonec jako Extra služby. Důvodem, proč se vedení společnosti RISS Company, která za franšízou Extra Services stojí, rozhodlo k tomuto kroku je její ambice s tímto systémem expandovat dále do Evropy. Faktem totiž je, že díky jednotnému názvu je expanze a zejména komunikace s potenciálními zájemci o franšízové licence snazší.

Nové jméno i podoba

Ke změně názvu konceptu přistoupila i gastrofranšíza, kterou jsme donedávna mohli znát jako Mr. Sushito. Nově tak pobočky tohoto konceptu rychlého stravování zaměřeného na zdravá a originální jídla výhradně z čerstvých surovin, na trhu najdeme pod značkou Mr. Poke. Změna odráží zejména to, že původní nabídka pokrmů již nezahrnuje „jen“ originální sushi burrito, ale postupně rozšiřuje svou nabídku i o další pokrmy tak, aby si cestu do restaurací této značky našli všichni milovníci zdravých, chutných a čerstvých jídel.

V loňském roce v rebrandingu a modernizaci svých poboček pokračovala i síť PONT to go. A během letoška v tom bude pokračovat. Na celý rok má již rozplánované rekonstrukce prodejen, které se doposud změny podoby nedočkaly. Zároveň chce přikročit i k inovaci produktové nabídky a zaváděním automatizací pro objednávky. Cílem automatizace je uvolnit ruce vedoucím prodejen, kteří tak nebudou muset trávit hodiny objednávkami, ale budou se moci více věnovat vzhledu prodejny a samotným zákazníkům.

„Pro franšízové sítě je rebranding vždy velkým tématem, zejména pro ty, které mají na trhu více poboček. Vždy je třeba k rebrandingu přistupovat s rozmyslem a jasně komunikovat všem v síti, co je jeho cílem, jaký bude mít vliv na jednotlivé franšízanty a zejména také to, jakým způsobem bude financován a do jaké míry se budou na změně finančně podílet samotní franšízanti,“ vysvětluje expertka na franšízing portálu Franchising.cz Lenka Nováková s tím, že ve velké většině případů je rebranding cestou vpřed a mnohdy pomůže k většímu rozšíření povědomí o samotné značce na trhu, což může ve výsledku pozitivně ovlivnit byznys franšízových partnerů.


Logo jako poutač / Než se pustíte do změny loga, zeptejte se sami sebe, zda je to nezbytné. Uvažujte nad hodnotami vaší značky, principy, které uznáváte a také nad vaší cílovou skupinou. To vše by totiž správné logo mělo odrážet.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017