Franšíza „na zkoušku“

Z Plzně do Evropy / Po českém a slovenském trhu má Extra Stěhování spadeno i na další evropské země. Do konce roku je v plánu expanze do Maďarska, Polska, Bulharska a Německa.
Čtvrtek
11.08.2022
Vedení sítě ExtraSlužby mírně upravilo nastavení celého franšízového konceptu. Za poslední rok počet jejích franšízantů a partnerů výrazně narostl.
 

V současnosti má franšízová síť ExtraSlužby, která nabízí licence na Extra Stěhování, Extra Úklid a Extra Hodinový manžel, více než 170 franšízantů a partnerů. A to jak v Česku, tak i na Slovensku. Přes 40 % tvoří „stěhováci“, 35 % jich pak nabízí uklízecí služby a zbytek tvoří hodinoví manželé. Podle jejího zakladatele Radka Straky se však jejich počty mění: „Dá se říct, že noví franšízanti a partneři nám přibývají každým týdnem.“

Jak již bylo zmíněno, celý systém prošel drobnou změnou. Díky ní si mohou zájemci o franšízovou licenci během jednoho roku vyzkoušet, jak podnikání pod touto značkou funguje – stávají se tak Extra Partnerem. „Za roční poplatek ve výši 1200 nebo 1500 Kč dostanou zájemci přístup do naší databáze zakázek a klientů a platí nám pouze za unikátní zakázky, které si sami vyberou. Sami potom můžou zvážit, zda se jim spolupráce s námi vyplatí. Zároveň si je otestujeme a prověříme i my. A pokud jsme s jejich prací a přístupem ke klientům spokojeni a oni se rozhodnou stát se našimi franšízanty, protože už ví, do čeho jdou, začleníme je za standardních podmínek naplno do naší sítě se všemi výhodami a podporou, kterou našim franšízantům poskytujeme,“ vysvětluje Radek Straka.

Partner vs franšízant

Extra Partner vstoupí do sítě na základě vyplnění jednoduchého formuláře, zaplacení ročního vstupního poplatku a odsouhlasení obchodních podmínek. Potom je jim okamžitě nastaven přístup do databáze zakázek, kde si můžou tyto unikátní zakázky sami vybírat a realizovat. Na rozdíl od franšízantů jim centrála neposkytuje vybavení, nerealizuje lokální marketingovou kampaň. Nedostávají ani okamžité SMS o nových zakázkách v systému, chodí jim jen jednou za hodinu. Franšízanti tak před nimi získávají „náskok“. Zájemci o franšízu pak podepisují pětileté oboustranně závazné smlouvy, jsou kompletně vybavováni, školeni a samozřejmě jim jsou ze strany franšízora spuštěny a plně hrazeny lokální reklamní kampaně.

Kvůli rostoucí inflaci a také nárůstu vstupních nákladů, se kterými se v současné době musí vypořádat snad každý podnikatel, muselo i franšízor ExtraSlužby přistoupit ke zdražování. Mírně tak vzrostly jak vstupní poplatky pro franšízanty, tak i sazby za služby, které poskytují. „Ceny za pohonné hmoty se dotkly naprosto všech, a tím pádem samozřejmě i nás. Snažíme se maximálně ohleduplně přizpůsobit nárůstům cen jak pro naše franšízanty, tak i pro koncové klienty, kteří si naše služby objednávají. Pokles zakázek a nových klientů jsme ale nijak nezaznamenali,“ doplňuje Radek Straka.

Neopadl ani zájem o navázání spolupráce, spíše naopak. Podle Radka Straky se zdá, že spousta živnostníků a menších podnikatelů hledá ve franšíze určité zázemí a jistotu. Bez ohledu na nárůsty cen totiž franšízor stále svým franšízovým partnerům dodává práci, platí za ně reklamní kampaně. Je totiž v jeho nejlepším zájmu, aby franšízanti i partneři vydělávali. Faktem totiž je, že centrále platí až za práci, kterou franšízor sežene a oni si ji odeberou ze systému.


Práce na podnose / Zájemci o franšízové licence hledají u Extra Služby zázemí, stabilitu a také zakázky, které franšízor svým franšízantům zprostředkovává.

Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014