7 let ve franšíze
Před tím, než se z Michala Šperla stal franšízant značky Lomax, působil v oblasti stavebnictví. Jako živnostník se zaměřoval hlavně na kovovýrobu a různé montážní práce. Jednoho dne za ním přišel bývalý spolužák se zajímavou nabídkou. „V té době pracoval pro Lomax, ale chtěl se věnovat něčemu jinému. Vzhledem k tomu, že mě představa podnikání pod tímto brandem zaujala, byl jsem rád, když mě pak u vedení sítě doporučil jako svého nástupce,“ vzpomíná na své začátky.
Vstup do franšízového byznysu byl pro středočeského podnikatele změnou. Dříve byl totiž dle svých slov zvyklý pracovat spíše pro stavební firmy jako subdodavatel. Jako franšízant se musel naučit komunikovat s koncovými zákazníky. Výzvou pro něj pak bylo vybudování jména ve svém regionu, v němž byl do té doby prakticky neznámý.
V současné době provozuje Michal Šperl vzorkovnu Lomax v Rakovníku. Zároveň je jako franšízový partner odpovědný nejen za okolí Rakovnicka, ale také za oblast Kadaně a Podbořan. S otevřením nové rakovnické vzorkovny jde ruku v ruce jeho plán ji vybavit sortimentem tak, aby v ní každý našel to, co hledá.
Podpora franšízora
Na spolupráci s franšízorem Lomax oceňuje majitel franšízy řadu věcí. „Ulehčení vidím například v tom, že nám každý den z centrály přijdou poptávky, které by k nám z ulice jen tak nedoputovaly,“ vysvětluje. Tím však podpora ze strany franšízora nekončí. Všichni franšízoví partneři mají k dispozici tým techniků, regionálního manažera a další pracovníky centrály, na které se mohou kdykoli obrátit v momentě, kdy potřebují poradit. Velkým přínosem jsou pak i školení ohledně nových technologií a produktů, které Lomax používá a nabízí.
Důkladné školení předcházelo i samotnému zahájení podnikání Michala Šperla pod značkou Lomax. Během něj absolvoval technické a obchodní školení týkající se všech produktů. Jako důležitou pak vnímá i marketingovou podporu ze strany centrály Lomax při samotném rozjezdu jeho byznysu.
Negativa i pozitiva pandemie
Jako přátelskou podporu vnímá rakovnický franšízant i pravidelný „dozor“ franšízora. Díky ní se totiž může vypořádat i se složitými situacemi, které dříve nebo později přijdou v každém podnikání. V kontaktu je také i s ostatními partnery sítě, a to jednak díky pravidelným školením a setkání obchodních partnerů. „S některými kolegy se potkáváme i mimo oficiální akce Lomaxu a troufám si tvrdit, že jsme přáteli,“ dodává.
Jednou z těch složitějších situací bylo určitě i období pandemie, které byznys Michala Šperla poznamenala zejména narušenými dodavatelsko-odběratelskými řetězci. „Zásadní nedostatky jsme pocítili hlavně v elektronice, když se přestaly dodávat čipy do ovladačů a pohonů. Také jsme se potýkali se zvýšenou nemocností, a tím pádem pracovní absencí našich kolegů,“ prozrazuje Michal Šperl. Na druhou stranu však viděl, že fakt, že lidé trávili více času doma, toužili si vytvořit prostor, kde jim bude dobře. A tak v této době zaznamenal rostoucí poptávku a tím pádem i více práce pro jeho franšízu.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Na český trh vstupuje DPE International, která staví rodinné domy. Naučí to i franšízanty bez zkušeností z oboru.
Tradiční český výrobce oken a dveří prodává formou franšíz. Nyní pokrývá dvě třetiny republiky. Kde je šance pro nové partnery?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář