Úspěšný franšízant se chodu pobočky věnuje denně

Více služeb na jednom místě / Franšízové pobočky OK Point, za nimiž stojí společnost Broker Consulting, propojují pod jednou střechou finanční služby s těmi bankovními a realitními.
pondělí
19.12.2022
„Koncept poboček OK Point i nabízených služeb byl dobře nastavený již od začátku svého fungování,“ říká Petr Hrubý, zakladatel Broker Consulting.
 

Současná ekonomická situace dle odborníků přiměla řadu lidí k přemýšlení o financích, úsporách a investicích. Vnímáte tento trend i v rámci OK Pointů?

Jedná se o výrazný trend, který odstartovala koronavirová pandemie. Zhruba do roku 2021 ekonomika rostla. Na trhu byly nízké úroky, úvěry se daly pořídit za výhodných podmínek a nemovitosti se prodávaly doslova skvěle. Zároveň rostly ceny cenných papírů. Nezaměstnanost i inflace byly do té doby extrémně nízké. Pokud se ceny zvyšovaly, byl tento růst velice pozvolný, takže to veřejnost tolik nevnímala. Koronavirus ale idylku narušil. Do společnosti pronikla nejistota. Někteří lidé, kteří ztratili práci, začali žít doslova z měsíce na měsíc. Část podnikatelů měla problém třeba i s tím, jak vyplatí své zaměstnance. Rok 2022 je reálně ještě o něco obtížnější pro většinu lidí. Inflace, včetně růstu cen energií, dopady války na Ukrajině jsou příčinou. Tohle všechno jsou ale věci, které většinou neumíme ovlivnit. Umíme ale ovlivnit naše reakce na situaci. A právě na tom pracujeme s našimi klienty.

Například se ukázalo, že klienti, kteří měli v době nástupu pandemie dostatečné úspory, tak měli více prostoru pro rozhodováním jak dál. Poslední 3 roky přinesly více poptávek od klientů. Jejich zájem o jednotlivé produkty se ale v čase měnil. Dříve byly díky výhodným úrokovým sazbám v hledáčku jejich zájmu hlavně nemovitosti, hypotéky, nyní dávají přednost zabezpečení a ochraně peněz před inflací. Výhodou je, že prostřednictvím našich obchodních míst OK Point můžeme klientům nabídnout všechna tato témata, které jsem zmiňoval, na jednom místě. Řada z klientů to chce mít navíc zastřešené finančním plánováním, tedy dlouhodobou strategií, která jim pomáhá výkyvy trhu v bezpečí projít.

Do jako míry se OK Pointy podílí na výsledcích celé skupiny Broker Consulting?

Celkově máme okolo 200 poboček, část z nich tvoří prémiové pobočky obchodních míst OK Point. Počet obchodních míst Broker Consulting je tak na úrovni počtu poboček středně velké banky v tuzemsku. Těší nás, že se dlouhodobě zvyšuje také počet klientů OK POINTů. Ty mají - jednoduše řečeno - mnoho výhod, které klienti oceňují.

Koncept OK Point začal na trhu fungovat v roce 2015. Jak se v průběhu oněch sedmi let vyvíjel?

Koncept těchto poboček i služeb, které se tam nabízí, byl dobře nastavený již od začátku svého fungování. Díky tomu se během uvedených letech ani příliš neměnil. Co se ale upravovalo, to byl rozsah některých nabízených služeb. V době, kdy jsme OK Pointy rozjížděli, jsme se začali více zaměřovat i na oblast realit. Od té doby jsme se vypracovali z nuly na třetího největšího realitního zprostředkovatele v Česku. Rostli jsme o stovky či desítky procent každý rok. Práce našich poboček a franšízantů, které je vedou, na tom má samozřejmě velkou zásluhu.

Jak velký vidíte celkový potenciál sítě OK Point na trhu?

Byla i období, kdy bylo pro tento koncept těžší najít vhodné obchodní místo. Jejich potenciál však není zatím rozhodně naplněný. Aktuálně chystáme velké novinky. Příležitosti pro další rozvoj jsou velké. Aktuálně zaznamenáváme zvýšený zájem ze strany potenciálních franšízantů. V roce 2022 se ozval rekordní počet zájemců.

Jaký v současnosti pozorujete zájem o podnikání pod hlavičkou OK Point? Co je podle Vás tím, co zájemce o licence láká?

Je pravdou, že každým rokem se nám ozývá více potenciálních franšízantů. Zájemce láká jednak to, že prostřednictvím OK Pointů mohou být aktivní na finančním a realitním trhu a pak je láká zázemí silné skupiny Broker Consulting. Broker je známý tím, že má extrémně vysoké obraty na jednoho konzultanta v porovnání s konkurencí.

Navíc díky tomu, že v poskytování služeb stojíme na více nohou, tak nezáleží až tolik na tom, v jaké době a aktuální situaci na trhu klient přichází. Vždy jsme mu schopni nabídnout optimální řešení. Dalším důvodem, proč je po provozování našich poboček taková poptávka je fakt, že finance a bydlení jsou z pohledu zájmu veřejnosti po zdravotní tematice hned na druhém místě.

Klienti jsou s naší službou velmi spokojení. Měříme Net Promoter Score. Ten se v našem případě pohybuje aktuálně nad číslem 65. Vysoce tak v porovnání s dalšími hráči na trhu převyšujeme jak tuzemský, tak celosvětový průměr. Klienti s námi rádi spolupracují a doporučují nás dalším, což nás těší.

Co je podle Vás nejdůležitější vlastnost, která by neměla chybět uchazeči o licenci OK Point?

Určitě by měl být pracovitý. Franšízant je úspěšný, když se chodu pobočky každodenně věnuje a zná lokalitu, kde podniká. Měl by také vědět, jak se má pracovat se zaměstnanci a jak nejlépe komunikovat s klienty. Ale to už ho dokážeme naučit. Takovému vzdělávání se už věnujeme 25 let a troufám si říct, že o tom už něco víme.

Franšíza OK Point uspěla v soutěži Franchisa roku vyhlašovanou Českou asociací franchisingu. Co pro Vás takové ocenění znamená?

Uvedený skvělý výsledek ovlivnila práce našich franšízantů i týmů naší centrály, které mají rozvoj a podporu franšízantů na starosti. Ocenění je důkazem, že jdeme správnou cestou a děláme to tak, jak se líbí jak našim klientům, tak expertům z oboru. Speciálně si vážím, že jsme v soutěži dostali ocenění Cenu poroty za podporu franchisantů. To bylo velké ocenění našeho dosavadního úsilí.


Petr Hrubý, zakladatel a člen dozorčí rady Broker Consulting / „Každým rokem se nám ozývá více potenciálních franšízantů. Zájemce láká, že prostřednictvím OK Pointů mohou být aktivní na finančním a realitním trhu a také zázemí naší skupiny."