Franšíza Solodoor dále roste

Hájené území / „Smlouvu s franšízanty uzavíráme až na 5 let s možností prodloužení. V jejím rámci získá franšízant územní exkluzivitu na předem definovaný region," upřesňuje generální ředitel společnosti Martin Dozrál.
Čtvrtek
23.02.2023
Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
 

Celkový hospodářský výsledek společnosti Solodoor za rok 2022 je srovnatelný s tím, jakého firma dosáhla o rok dříve. Jak vyplývá z komentáře generálního ředitele společnosti Martina Dozrála, loňské první pololetí roku 2022 vypadalo nadějně – prodeje byly velmi dobré, ale v druhém pololetí došlo k zásadnímu poklesu poptávky ze strany tzv. DIY řetězců (hobby marketů), stavebnin a showroomových partnerů a prodeje v ostatních kanálech na dosažení meziročního růstu hospodářského výsledku nestačily.

Tržby Solodooru v roce 2022 překročily hranici 400 milionů Kč, což je dle Dozrála vzhledem k propadu maloobchodních tržeb velký úspěch. „Velmi nám v tomto ohledu pomohla diverzifikace našich prodejních kanálů, a to především nárůst projektových zakázek, ale také naše franšízové prodejny, jejichž tržby meziročně vzrostly přibližně o 20 % na 90 milionů Kč,“ prozrazuje.

Podpora franšíz i IT

I to je důvod, proč společnost letos počítá s větší podporou franšíz, které se dynamicky rozvíjí. V České republice aktuálně funguje 14 franšízových prodejen a 1 podniková prodejna. Naposledy se síť rozrostla na začátku letošního roku, když svůj provoz zahájila pobočka v pražských Nových Butovicích. Další dvě by pak měly své dveře zákazníkům otevřít v Brně a Českých Budějovicích, a to do konce března. Za zmínku jistě stojí i to, že další franšízové prodejny Solodoor fungují na Slovensku. 

Na letošní rok kromě expanze franšízové sítě plánuje realizovat investice ve výši zhruba 30 milionů Kč. Ty budou zahrnovat investice do IT infrastruktury (upgrade softwaru pro plánování výroby), investice do technické přípravy výroby za účelem zrychlení a zkvalitnění práce s datovými strukturami výrobků a v neposlední řadě budeme investovat do fotovoltaických panelů pro výrobní a skladovací objekty, které pokryjí 30 % spotřeby elektřiny těchto objektů. „Co se týká roku 2023, očekávám, že v našem byznysu to bude netypický, náročný a těžce předvídatelný rok s velmi slabým prvním kvartálem. Domnívám se, že lidé budou vyčkávat, jak přežijí první zimu s vysokými cenami energií, a k nakupovaní se vrátí až v průběhu jara,“ říká Dozrál s tím, že z pohledu celého roku je mírně optimistický a počítá s lehkým nárůstem díky akvizicím a novým prodejním kanálům, které si Solodoor v průběhu několika předchozích let vybudovali.


Na nasazení záleží / Uchazeči o licenci Solodoor nemusí mít zkušenosti z oboru, hlavním předpokladem úspěšného franšízanta je podnikatelský duch a tah na branku.