Každé nemovitosti dáme stejnou péči
Vaše značka pochází z USA, jak se liší tamní trh a náš český?
To je velmi obsáhlá otázka, protože rozdíly mezi evropským, potažmo českým trhem a USA jsou veliké, ale pravdou je, že většina věcí postupně z USA přechází do Evropy a k nám. Kdybych měl shrnout největší rozdíly, je to především celá kultura daného oboru, který je v USA zcela profesionalizován a je nutno říci, že v USA je standardem, že jak kupujícího, tak prodávajícího zastupuje realitní makléř a většina obchodů je pod správou profesionálních makléřů. To, co je u nás odlišné, je celkový servis klientům. V Americe protože je standardem klientům dodávat řadu dalších služeb, jako je zajištění stěhování a renovace domů, takže provize za zprostředkování je jen částí příjmů makléře.
Zaměřujete se také na prodej luxusních nemovitostí, v čem je tento obor specifický?
Náš pohled je takový, že se zaměřujeme na všechny typy nemovitostí a každé dáme stejnou péči, ať jde o luxusní nemovitost nebo byt k rekonstrukci. Takže v přístupu bych neřekl, že děláme nějaký rozdíl. Našim standardem jsou půdorysy, home staging, dnes i s reálným nábytkem, videoprezentace, práce s dronem atd. Dnes je dokonce velmi časté, že pronájmy, které v našem portfoliu výrazně narostly, dostávají stejnou péči jako prodej. Samozřejmě, pokud máte nemovitost mimo běžný trh (cenou, lokalitou, vzhledem), věnujete jí zvláštní marketingovou podporu. Výrazně pak měníme přístup k propagaci celé zakázky, protože práce při vyhledání kupujících je odlišná, neboť často tyto nemovitosti ani nedáváme na běžné inzertní portály.
Zprostředkováváte také zahraniční nemovitosti, můžete přiblížit situaci na tomto trhu?
Domnívám se, že dnes máme nejvíce zahraničních nabídek na trhu, v systému evidujeme 2596 zahraničních nemovitostí, především z Chorvatska, Slovinska, Černé Hory. Ale máme v portfoliu i Thajsko, Egypt a Kostariku. Díky mezinárodní spolupráci celé sítě prostřednictvím speciálního modulu dokážeme zajistit i nákup, prodej nemovitostí ve všech státech, kde dnes působí Century 21. Musíme si vždy uvědomit, že v zahraničí fungují jiné procesy a právní podmínky, proto vždy spolupracujeme s tamější kanceláří a tamějšími prověřenými právníky. Někde fungují procesy lépe, jinde, paradoxně to platí hlavně o Evropě, jsou ty věci náročnější kvůli ustáleným zvyklostem a postupům. Pokud se ptáte na to, jak se trh s nemovitostmi vyvíjí v jiných zemích, řekl bych, že dnes je každý stát odlišný. Někde zažívají nemovitostní boom a růst cen, jinde naopak.
V čem vidíte hlavní konkurenční výhodu vaší značky?
Jsme nejlépe hodnocený realitní brand na světě a vedeme v technologiích a inovacích. Máme systém vzdělání od základního až po pravidelné každotýdenní workshopy. Dlouhodobě jsme také jeden z nejlépe hodnocených franšízových modelů, což asi každý, kdo se o franšízing zajímá, ví. Nicméně v čem se podle mne nejvíce lišíme od všech velkých značek, je velmi rodinné prostředí a respekt k individualitě. Domníváme se, že právě toto je v realitách velmi podstatné. Pro řadu lidí ale může být důležitá i naše snaha být pokrokoví v technologiích. Máme plně digitalizovaný právní proces nemovitosti, každý makléř má možnost si vytvořit vlastní stránku pod naším webem a individualizovat si ji. Využíváme řadu technologií AI pro vylepšení práce makléře a tím naše možnosti nekončí. Zmínil bych ještě kvalitu naší Akademie, která nabízí nejen základní školení ke složení makléřské zkoušky (podmínka živnosti vázané), kde máme 98 % úspěšnost, ačkoliv nás zkouší externí firma, ale především následné školení. Každý čtvrtek máme pracovní workshopy na různá témata, děláme vlastní podcasty, natáčíme vzdělávací videa atd.
Kde je nyní největší prostor pro expanzi – nové franšízanty?
Máme pozici 3 až 4 největší realitní sítě na trhu (podle toho, jaká kritéria počítáte), a tak máme stále velký prostor růst téměř všude. Nicméně máme i svou strategii, podle které jsme se vloni zaměřili na Severní Čechy, kde cítíme velký potenciál. Proto jsme otevřeli franšízy v Děčíně, Ústí nad Labem, Mostě a nyní v Chomutově a najdete i další města s velkým potenciálem. V letošním roce se chceme soustředit na Hradecko, Pardubicko, ale i Vysočinu, kde je trh o něco náročnější. Domníváme se ale, že i tam začíná být tlak na kvalitu práce makléřů a nové technologie, což jsou dvě naše hlavní strategie pro růst.
PŘEČTI ČLÁNKY
Realitní trh nabízí podnikatelské příležitosti neustále. Zároveň se ale jedná o silně konkurenční prostředí. S podporou franšízového partnera se v něm uspět dá.
V okresních městech vidí realitní franšíza Century 21 velký potenciál. Během června zahájily provoz pobočky v Praze a Ostravě.
„Současná situace nahrává makléřům, kteří dokáží dát přidanou hodnotu celému procesu prodeje nemovitosti," prozrazuje Tomáš Jelínek, ředitel Century 21 Česká republika.
„Naším cílem je stát se do pěti let největší společností zaměřenou na komplexní majetkové poradentství," říká Tomáš Jelínek ředitel Century 21 Česká republika.
Franšízová realitní síť Century 21 má v Česku nového majitele, který chce i nadále franšízu rozšiřovat.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízová síť klinik Nutriadapt navyšuje počet poboček a optimalizuje jejich ziskovost díky promyšleným službám. Koncept nám představila jednatelka společnosti Marta Nosková.
Skupina Partners vykázala skvělé výsledky za první pololetí 2024. Jaké jsou příčiny tohoto úspěchu?
„Rodiče si čím dál více uvědomují, že je třeba děti vzdělávat v této oblasti už odmala,“ říká Michaela Jelínková z franšízové sítě vzdělávacích IT kurzů pro děti Logiscool.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.