Největší světové franšízové sítě
Franšízing se ukázal jako klíčová strategie v globálním podnikání, která společnostem usnadňuje rychlou expanzi a zároveň nabízí podnikatelům strukturovaný obchodní model. Mezi největší franšízové sítě na světě patří značky, které svými standardizovanými operacemi a širokou přítomností významně ovlivnily různá odvětví. Tyto franšízy působí ve více zemích a přizpůsobují své nabídky místním trhům a zároveň zachovávají integritu značky. Které franšízové sítě patří mezi ty největší na světě?
7-Eleven
7-Eleven pocházející ze Spojených států amerických se rozšířila na přibližně 78 100 obchodů ve 20 zemích především v Severní Americe, Asii a Evropě. Známá svými obchody se smíšeným zbožím, které fungují 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, nabízí širokou škálu produktů včetně občerstvení, nápojů, potravin a každodenních potřeb. Kromě maloobchodních služeb se 7-Eleven pustila také do finančních služeb, nabízí předplacené debetní karty, peněžní poukázky a služby placení účtů.
McDonald's
McDonald's provozuje přes 40 000 restaurací ve více než 100 zemích na všech kontinentech kromě Antarktidy. McDonald's, známý pro svou nabídku rychlého občerstvení zaměřenou na hamburgery, hranolky a nápoje, vyniká v poskytování stálé kvality a dostupnosti po celém světě. Jedním z klíčových aspektů, který odlišuje McDonald's, je důraz na rychlost a efektivitu. Inovativní systém montážní linky restaurace, známý jako „Speedee Service System“, způsobil revoluci v odvětví rychlého občerstvení. Dnes McDonald's nadále upřednostňuje efektivitu začleněním technologií, jako jsou samoobslužné kiosky a mobilní objednávání.
Subway
Subway se může pochlubit více než 37 000 pobočkami ve více než 100 zemích, což z něj dělá největší řetězec prodávající sendviče na světě. Koncept Subway „sestavte si vlastní“, který se specializuje na přizpůsobitelné sendviče a saláty, umožňuje zákazníkům přizpůsobit si jídlo podle svých preferencí, což z něj činí všestrannou volbu napříč městskými centry, předměstími a dopravními uzly.
KFC (Kentucky Fried Chicken)
KFC provozuje přes 26 000 restaurací ve více než 145 zemích na všech kontinentech kromě Antarktidy. KFC, známé pro své smažené kuře s tajnou směsí 11 bylinek a koření, nabízí také přílohy, jako je bramborová kaše a zelný salát, které uspokojí různorodé spektrum zákazníků a zároveň si zachovají výrazný chuťový profil.
Burger King
Burger King je globální řetězec rychlého občerstvení, který se stal synonymem pro hamburgery grilované na plameni, provozuje okolo 19 000 poboček. Jejich cílem je vytvořit jedinečný kulinářský zážitek, kde si zákazníci mohli upravit své objednávky podle svých preferencí. Tento koncept, známý jako „Have it your way“, se rychle stal základním kamenem úspěchu Burger King.
Domino´s
Domino´s je globálním lídrem v odvětví rozvozu pizzy, který je známý svým přístupem ke kvalitě, inovacím a výjimečným zákaznickým službám. Od svých skromných začátků rychle rozšířila svou přítomnost po celém světě s více než 18 000 obchody ve více než 90 zemích.
Pizza Hut
Pizza Hut provozuje přibližně 18 000 restaurací ve více než 100 zemích, které pokrývají Severní Ameriku, Latinskou Ameriku, Evropu, Asii a Tichomoří a Střední východ. Pizza Hut, která se specializuje na pizzu, přizpůsobuje své menu tak, aby zahrnovalo místní oblíbená jídla, přičemž si zachovává své typické nabídky, jako jsou těstoviny, křídla a dezerty. Zákazníci si mohou přizpůsobit své pizzy výběrem kůrek, polevy a omáček, což zajistí personalizovaný a uspokojivý kulinářský zážitek.
Dunkin'
Dunkin' provozuje více než 13 000 restaurací především ve Spojených státech, ale také na vybraných mezinárodních trzích, jako je Kanada, Evropa, Asie a Střední východ. Dunkin', známý pro kávu, koblihy a snídaňové sendviče, se zaměřuje na rychlé služby a cenově dostupné pochoutky.
Tyto franšízové sítě jsou příkladem úspěšných globálních expanzních strategií, které kombinují standardizované operace s lokalizovanými úpravami, aby vyhovovaly různým potřebám spotřebitelů. Stanovují měřítka ve svých příslušných odvětvích a demonstrují sílu franšízy jako nástroje celosvětového růstu značky a zapojení spotřebitelů.
Hertz
Hertz provozuje více než 12 000 firemních a franšízových poboček ve 150 zemích a poskytuje služby půjčování automobilů po celém světě. Nabízí rozmanitý vozový park, včetně osobních automobilů, SUV a nákladních automobilů, který uspokojí jak rekreační, tak obchodní cestující na šesti kontinentech.
Re/Max
Re/Max působí ve více než 110 zemích s okolo 9 000 kancelářemi a více než 120 000 makléři, kteří se specializují na služby v oblasti rezidenčních a komerčních nemovitostí. Partnerům poskytuje nezávislost a zároveň nabízí globální uznávanou značku a podporu při nákupu, prodeji nebo pronájmu nemovitostí v Severní Americe, Latinské Americe, Evropě, Asii a Tichomoří, Africe a na Středním východě.
The UPS Store
Za zmínku stojí také s více než 5 000 pobočkami po celém světě The UPS Store (dceřiná společnost UPS - United Parcel Service) služby přepravy, balení, tisku a malých podniků. Působí pod důvěryhodnou značkou UPS a poskytuje základní služby jednotlivcům a podnikům v Severní Americe, Evropě, Asii a Tichomoří a Latinské Americe.
UPS Store byl založen v roce 1980 jako Mail Boxes Etc., nabízející pronájem soukromých poštovních schránek a poštovní služby. V průběhu let společnost rozšířila své služby o tisk, kopírování, balení a expedici. V roce 2001 UPS získala Mail Boxes Etc. a přejmenovala ji na The UPS Store, integrovala svou globální síť a zdroje ke zlepšení zákaznické zkušenosti.
Jednou z klíčových služeb nabízených službou The UPS Store je přeprava. Ať už se jedná o malý balík nebo velkou zásilku, zákazníci se mohou spolehnout na obchod UPS, který efektivně vyřídí jejich přepravní potřeby. Prodejny také nabízejí řadu možností balení, které zaručují, že položky zůstanou během přepravy dostatečně chráněny.
PŘEČTI ČLÁNKY
Realitní franšíza Re/Max potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...