Dynamický byznys realit očima franšízantky

Za jeden provaz / Pobočka ve Zlatnické v Praze patří k velmi úspěšným franšízám. Klíčem k úspěchu je podle nich znalost prostředí i přístup ke klientům.
pondělí
17.02.2025
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
 

Před franšízovým podnikáním měla zkušenosti v podnikání ve službách. Ty jí velmi pomohly porozumět trhu a budovat vztahy s klienty, což je oblasti realit klíčové. „Reality mě vždy přitahovaly svou dynamikou a možností pomáhat lidem nalézt jejich vysněné bydlení nebo výhodně investovat. Navíc je to obor, který nabízí dlouhodobou stabilitu a růst, protože bydlení a nemovitosti budou vždy klíčovou součástí lidských potřeb. Práce v realitní kanceláři mi umožňuje kombinovat obchodní dovednosti s lidským přístupem,“ říká ke své úvodní motivaci franšízantka Radka.

Franšízový model zvolila proto, že v něm viděla příležitost podnikat pod silnou značkou s ověřenými procesy. „Franšízor vám poskytuje podporu, jako je školení, marketing a právní zázemí, což mi umožnilo rychleji se etablovat na trhu. Zároveň mi ale zůstává svoboda řídit svůj vlastní tým a budovat podnik podle svých představ,“ upřesňuje fungování franšízové spolupráce s Centrury21 Radka.  Působí v hlavním městě, kde je realitní trh je stále velmi aktivní. Poptávka je zde silná především po bytech v centru města, zejména pro investice a krátkodobé pronájmy. Roste ale také zájem o větší byty a domy na okraji města. Čím dál více se prosazují udržitelné a energeticky úsporné nemovitosti. „Vzhledem k vyšším nákladům na financování se růst cen zpomalil, ale trh zůstává stabilní, i když o něco opatrnější,“ hodnotí podnikatelské prostředí ve svém oboru Radka.

Kreativita a píle patří k podnikání

Jedním z nejtěžších momentů bylo pro ni, stejně jako pro mnoho dalších franšízantů snad všech oborů, překonání začátků, kdy bylo potřeba získat důvěru prvních klientů a vybudovat si pověst. Další výzvou byly situace na trhu, jako například výrazné změny cen nebo legislativy, které ovlivňují rozhodování klientů.

Jaké má Radka doporučení pro překonání těchto situací? „Tyto momenty mě naučily být flexibilní a kreativní,“ říká s úsměvem podnikatelka. A jaké jsou její rady pro zájemce o franšízové podnikání? „Vyberte si značku, která má silné zázemí, dobré jméno a nabízí podporu, kterou potřebujete. Klíčem k úspěchu je důvěra klientů i partnerů. Investujte do kvalitního servisu a osobního přístupu. A především nebojte se učit a přizpůsobovat – realitní trh se neustále mění, takže ochota přizpůsobit se a vzdělávat je nezbytná pro dlouhodobý úspěch,“ vzkazuje budoucím franšízantům nejen Century21, ale obecně všem, co o franšíze uvažují. Podle jejích zkušeností se jedná o skutečně smysluplnou a naplňující práci. „Nejhezčí moment je vždy, když vidím spokojené klienty, kterým jsme pomohli najít jejich vysněný domov nebo úspěšně prodat nemovitost. Z hlediska úspěchu jsem pyšná na to, že se nám podařilo vytvořit stabilní tým, který funguje jako jedna rodina, a zároveň dosáhnout významného růstu na našem trhu,“ hodnotí své rozhodnutí otevřít vlastní kancelář.


Radka Vajo, franšízantka Century 21 / „Century21 poskytuje podporu, jako je školení, marketing a právní zázemí. Franšízant pak podnik řídí podle vlastních představ."

Populární na fóru

Jsme obchodníci, ne prodavači

Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...

3 komentář(e)
posledni 20.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Mobilní domy míří do Prahy

MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz  

2 komentář(e)
posledni 16.06.2012
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu

jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...

1 komentář(e)
posledni 04.04.2012
Asociace bez dvou realitek

Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...

2 komentář(e)
posledni 20.02.2012
Asociace bez dvou realitek

Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....

2 komentář(e)
posledni 14.02.2012
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda

myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.

1 komentář(e)
posledni 15.01.2012