Dynamický byznys realit očima franšízantky
Před franšízovým podnikáním měla zkušenosti v podnikání ve službách. Ty jí velmi pomohly porozumět trhu a budovat vztahy s klienty, což je oblasti realit klíčové. „Reality mě vždy přitahovaly svou dynamikou a možností pomáhat lidem nalézt jejich vysněné bydlení nebo výhodně investovat. Navíc je to obor, který nabízí dlouhodobou stabilitu a růst, protože bydlení a nemovitosti budou vždy klíčovou součástí lidských potřeb. Práce v realitní kanceláři mi umožňuje kombinovat obchodní dovednosti s lidským přístupem,“ říká ke své úvodní motivaci franšízantka Radka.
Franšízový model zvolila proto, že v něm viděla příležitost podnikat pod silnou značkou s ověřenými procesy. „Franšízor vám poskytuje podporu, jako je školení, marketing a právní zázemí, což mi umožnilo rychleji se etablovat na trhu. Zároveň mi ale zůstává svoboda řídit svůj vlastní tým a budovat podnik podle svých představ,“ upřesňuje fungování franšízové spolupráce s Centrury21 Radka. Působí v hlavním městě, kde je realitní trh je stále velmi aktivní. Poptávka je zde silná především po bytech v centru města, zejména pro investice a krátkodobé pronájmy. Roste ale také zájem o větší byty a domy na okraji města. Čím dál více se prosazují udržitelné a energeticky úsporné nemovitosti. „Vzhledem k vyšším nákladům na financování se růst cen zpomalil, ale trh zůstává stabilní, i když o něco opatrnější,“ hodnotí podnikatelské prostředí ve svém oboru Radka.
Kreativita a píle patří k podnikání
Jedním z nejtěžších momentů bylo pro ni, stejně jako pro mnoho dalších franšízantů snad všech oborů, překonání začátků, kdy bylo potřeba získat důvěru prvních klientů a vybudovat si pověst. Další výzvou byly situace na trhu, jako například výrazné změny cen nebo legislativy, které ovlivňují rozhodování klientů.
Jaké má Radka doporučení pro překonání těchto situací? „Tyto momenty mě naučily být flexibilní a kreativní,“ říká s úsměvem podnikatelka. A jaké jsou její rady pro zájemce o franšízové podnikání? „Vyberte si značku, která má silné zázemí, dobré jméno a nabízí podporu, kterou potřebujete. Klíčem k úspěchu je důvěra klientů i partnerů. Investujte do kvalitního servisu a osobního přístupu. A především nebojte se učit a přizpůsobovat – realitní trh se neustále mění, takže ochota přizpůsobit se a vzdělávat je nezbytná pro dlouhodobý úspěch,“ vzkazuje budoucím franšízantům nejen Century21, ale obecně všem, co o franšíze uvažují. Podle jejích zkušeností se jedná o skutečně smysluplnou a naplňující práci. „Nejhezčí moment je vždy, když vidím spokojené klienty, kterým jsme pomohli najít jejich vysněný domov nebo úspěšně prodat nemovitost. Z hlediska úspěchu jsem pyšná na to, že se nám podařilo vytvořit stabilní tým, který funguje jako jedna rodina, a zároveň dosáhnout významného růstu na našem trhu,“ hodnotí své rozhodnutí otevřít vlastní kancelář.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza realitních kanceláří se na akci měsíc.ai v pražském Karlíně podělila se svými zkušenostmi s umělou inteligencí. Současně pokračuje jejich nárůst poboček v menších městech.
Realitní trh v porovnání s Evropou a Amerikou i metody moderního prodeje nemovitostí popisuje Mgr. Tomáš Jelínek, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Realitní trh nabízí podnikatelské příležitosti neustále. Zároveň se ale jedná o silně konkurenční prostředí. S podporou franšízového partnera se v něm uspět dá.
V okresních městech vidí realitní franšíza Century 21 velký potenciál. Během června zahájily provoz pobočky v Praze a Ostravě.
„Současná situace nahrává makléřům, kteří dokáží dát přidanou hodnotu celému procesu prodeje nemovitosti," prozrazuje Tomáš Jelínek, ředitel Century 21 Česká republika.
Nejčtenější

Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemí světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Finanční skupina Partners loni dosáhla obratu pět miliard korun. Letos se zaměřuje na vyšší dostupnost bankovních služeb růstem počtu poboček Partners Banky.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.