Franšíza s technologickými „hračkami“

Nová příležitost / Franšízor vyzkoušel koncept ve vlastních centrech a nyní rozjíždí franšízovou spolupráci. Začátek podnikání patří k finančně dostupnějším.
pondělí
24.02.2025
Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
 

Technologie 3D tisku nachází využití v mnoha odvětvích včetně lékařství, automobilového průmyslu nebo archeologie. Franšíza EDU3D je založená na její praktické aplikaci a připravuje tak děti na široké profesní uplatnění. Franšízové pobočky ve své oblasti pořádají kurzy, workshopy a příměstské tábory zaměřené na 3D technologie, robotiku a virtuální realitu pro děti ve věku od 6 let a mohou nabízet také kurzy pro mládež a dospělé. Vzdělávací aktivity jsou založeny na konceptu STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) je v České republice stále více podporován významnými institucemi včetně Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.

Franšízor je na českém trhu aktivní od září 2024 a provozuje kroužky ve ve Staré Boleslavi, Satalicích, ZŠ Komenda v Kralupech nad Vltavou a v Praze Malý Háj. Od března 2025 chce rozšířit působnost do dalších měst a obcí a připravil pro prvních 10 franšízantů výhodný cenový balíček na rozjezd podnikání. „V květnu náš franšízant otevírá ve Staré Boleslavi vlastní komunitní centrum, kde si děti a rodiče budou moci vyzkoušet vyrobit vlastního robota s umělou inteligencí a nejlepší výtvory se vystaví na nejbližší možné výstavě,“ říká Nichole Trumpichová, jednatelka společnosti Educenter, která franšízové licence na českém trhu poskytuje.

Franšíza do každého města

Ve vzdělávacích aktivitách EDU3D se používají technologie jako je 3D pero, 3D tisk a modelování, programování X-Kit robotické hračky a další. Franšízor nyní provozuje vlastní kroužky, rádi by však navázali franšízovou spolupráci. „Nové franšízanty hledáme po celé ČR. Každoročně bychom naši základnu chtěli rozšířit o 10 nových franšízantů. Založení pobočky není finančně tak náročné a v případě potřeby lze zajistit rekvalifikační kurz, kde Úřad Práce uhradí 80 % na jednoho účastníka, takže by franšízant doplatil jen rozdíl,“ vysvětluje Nichole Trumpichová.

Úvodní školení stojí 70 000 Kč, zahrnuje čtyřdenní prezenční školení a k tomu 100 hodin online. „Cena za školení je zaváděcí a postupně budeme navyšovat, proto je nyní ten správný čas chytit příležitost v počátcích. Dále po třech měsících činnosti franšízanti začnou platit měsíční poplatek podle počtu škol a žáků v daném regionu, případně pokud chce pro některý region exkluzivitu,“ vysvětluje podmínky franšízové spolupráce jednatelka.

Dále franšízant musí počítat s investicí asi 150 000 Kč za hardware vybavení pro jeden kurz (skupinu 10 dětí). Franšízor předpokládá, že návratnost vstupní investice je možná asi během roku. „Výhoda systému Educenter – EDU3D spočívá v nízkých nákladech na rozjezd podnikání, protože franšízant nepotřebuje vlastní prostory k zajištění školení. Postačí krátkodobý pronájem prostor na určitý počet hodin a pronájem rekvizit z centrálního skladu na různé akce, jako jsou projektové dny nebo příměstské tábory,“ dodává k vstupním nákladům Trumpichová. K začátku podnikání je také splňovat alespoň nejdůležitější osobnostní předpoklady: „Franšízanti by měli mít základní organizační schopnosti a přirozený zájem o děti a jejich osobní rozvoj. Také samozřejmě potřebují obchodního ducha, aby kurzy dokázali naplnit,“ uvádí Nichole Trumpichová.

„Oslovujeme franšízanty v jejich vlastním regionu, kde to znají nejlépe. Vědí, koho oslovit a jak svou komunitu nadchnout pro dobrou věc. Těmito kurzy se snažíme o digitální gramotnost, některé projektové dny zajišťujeme zdarma, aby si každé dítě mohlo vyzkoušet něco nového, moderního a inovativního,“ dodává Trumpichová. 


Zábavné technologické vzdělání / Franšíza EDU3D na kurzech učí děti i dospělé pracovat s 3D perem, 3D tiskem a modelováním, zahrnuje programování X-Kit robotické hračky a další dovednosti.